Zonlicht drong tussen de bomen door en Tony sloot genietend zijn ogen. De BMX'ers waren een tijdje terug vertrokken en met hen waren ook de roddelende meisjes verdwenen. nu werd de baan al enige tijd overheerst door een groep meiden op skateboards en een jongen op skates die al net zo elegant door de poel bewoog.
Een van de meiden was al een paar keer vlak onder Tony's voeten langs gescheurd. Ned en Betty hadden hun bene al teruggetrokken, maar MJ en Peter waren net zo onaangedaan blijven zitten als Stark.
Het meisje skateboardde zonder problemen tegen de rand op. Ze landde gracieus op de rand met haar board in de hand en liep op haar vriendin toe. Over de schouder van het meisje keek ze mee naar een beeld dat zichtbaar was op de telefoon in haar handen. Ze staarden een moment naar het scherm, keken toen naar Tony en zijn vrienden.
Hetzelfde meisje als eerder liep weer naar de rand van de skatepool. Ze zette haar board op de rand, scheerde daarna zo op het ding naar beneden.
'Hé!' riep ze toen ze weer vlak onder hun voeten voorbij kwam. 'Ken ik jou niet ergens van?' ze maakte een scherpe draai tegen de helling en stopte op de bodem. Ze zette haar hand boven haar ogen en keek op naar de groep.
'Wie?' vroeg MJ. Ze leek totaal niet onder de indruk van de zeventienjarige die zich, te oordelen aan haar uiterlijk, het liefst voordeed alsof ze al twintig was.
'Hem.' Ze wees ongegeneerd naar Tony.
MJ keek van het meisje naar Tony en weer terug en leek daarbij oprecht na te gaan of de twee elkaar soms ergens van kenden. 'Nee.' antwoordde ze zelfverzekerd.
'Hij lijkt op iemand.' gaf het skatemeisje toe. 'Uit het nieuws.' vulde ze aan toen niemand reageerde.
Nu keken Ned, Peter en Betty ook aandachtig naar Tony. 'Volgens mij niet, hoor.' zeiden ze, ook al wisten ze dondersgoed op wie het meisje doelde.
'Hij lijkt op Tony Stark.' maakte het meisje duidelijk. Ze wees met haar duim naar haar vriendin. 'Jess ziet het ook.'
Tony staarde haar verdwaasd aan, wist dat het niet handig was in de toekomst zijn ware identiteit zomaar uit de doeken te doen. 'Maar Tony Stark is toch 48?'
'Je lijkt op hem.' hield ze vol. 'Als twee druppels water, alleen dan. . . jonger.'
Nog voordat de een weerwoord konden geven, had het meisje haar telefoon tevoorschijn gehaald en een foto gemaakt.
'Hé!' riep Peter, wie sinds zijn allereerste ontmoeting met Tony Stark een hoop inzicht had vergaard in wat wel en niet mocht als je anderen vastlegde op camera. 'Dat is verboden!' We hebben nooit toestemming gegeven voor die foto!'
'Wat?' reageerde het meisje bot. 'Is hij beroemd ofzo?' Ze keek niet op van haar telefoon. 'Zo.' Ze tikte nog een laatste keer op het scherm. 'Het staat op Insta.' Ze wipte haar board van de grond. 'Wat?' vroeg ze bij het zien van de gezichten die Tony's vrienden hadden getrokken. 'Hebben jullie iets tegen Insta?'
Peter zei niets. Hij zette zich af van de rand en gleed naar beneden. Zonder iets te zeggen trok hij de telefoon uit de handen van het meisje.
'Dat is diefstal!' gilde ze.
Parker wierp het apparaat naar Stark. 'Hier! Fiks het, Tony!'
De playboy staarde verbaasd naar het scherm. "Instagram" stond in sierlijke letters bovenaan. Daaronder was een vierkant uitgesneden foto te zien waarop hij zichzelf herkende. Erbij stond een tekstje met daarachteraan woorden die ieder vooraf werden gegaan door een teken dat aandeed als een hekje: #TonyStark #Buitenechtelijkezoon #celebrity.
'Ned!' Peter kreeg snel genoeg door dat Tony zich geen raad wist met de telefoon. Ned pakte het apparaat uit Starks handen. Hij deed er wat op, zei toen dat de foto met Melissas – zoals ze blijkbaar heette – miljoen volgers al te vaak was gedeeld om alleen met de telefoon van het internet te kunnen verwijderen.
'Krijg ik mijn telefoon nog terug?' riep het meisje ongeduldig toen de groep aanstalten maakte om te vertrekken.
'Neh.' MJ glimlachte een keer kil. 'Wees liever blij dat we je niet voor het gerecht slepen.'
Het meisje gilde moord en brand, maar het zou toch niets uitmaken. De groep wist dat ze sneller waren dan de politie, en dat deze de daders nooit zouden zoeken in Avengers Tower of all places. Ze kwamen echter abrupt tot stilstand toen een krachtige hand neerdaalde in Betty's nek en het meisje verschrikt gilde. Een tweede hand greep Tony's schouder stevig beet.
'Waar denken jullie mee bezig te zijn?' vroeg een vriendelijk stem die Stark desondanks rillingen bezorgde.
JE LEEST
Avengers: Age of Tony | ON HOLD
FanficHet was vast geen onnatuurlijke reactie; één van totale paniek toen hij zichzelf die morgen in de spiegel zag. Hij was al achterdochtig toen hij zich zijn bed uit had laten glijden. Het matras was breder dan hij zich kon herinneren, hij moest zijn p...