De bel ging. Het nablijf-uur was voorbij! Tony schoot uit zijn stoel. Hij griste zijn rugzak van de grond. Hobbelend werkte hij zich een weg naar het bureau van de leraar. De man was net zijn spullen aan het pakken. 'Meneer?' Vroeg hij onzeker. 'Mag ik mijn telefoon terug?'
De docent glimlachte naar hem, maar het was geen fijne glimlach. Het was zo'n typische lerarenglimlach; eentje die je vertelde dat deze docent om de één of andere reden een hekel aan je had en nu zijn macht ging misbruiken vanwege die haat. 'Aan het einde van de week, Parker.' Hij schudde zijn hoofd alsof hij niet kon geloven dat er leerlingen waren die dat niet snapten, en negeerde de met stomheid geslagen Avenger verder.
Stark verschoot van de hand die op zijn schouder neerdaalde. Hij zag MJ naast zich verschijnen. Ze stak haar tong uit naar de leraar toen deze niet keek, en leidde daarna Tony nonchalant het klaslokaal uit.
Op de gang liet ze hem los. Ze sloeg haar armen over elkaar en keek hem strak aan. 'Zooo...' Ze liet het woord tussen hen inhangen voor een lange tijd. Iron Man zwoor dat ze te veel boeken had gelezen. Dit soort overhoortechnieken kwam je alleen tegen in films en boeken. Nu leek MJ hem niet het filmtype, dus zette hij zijn geld in op de letters.
'Tony, hè?'
De playboy knikte. Dat was iets dat ze al lang wist. Niks aan de hand.
'Precies zoals Peters oppaskind ook heet.' Ze liet haar ogen over hem heen glijden. 'Een knul die wel erg op jou lijkt, moet ik zeggen.'
Het jonge genie haalde zijn schouders op. 'Dat is puur toeval.' Verdedigde hij zichzelf.
'En die Tony werd opgehaald door Pepper Potts...' Ze glimlachte verontschuldigend naar hem. 'Sorry, Mr Stark.'
De uitvinder zwoor dat zijn hart even stopte met kloppen.
'Maar uw leugen is werklijkwaar baggerslecht. Ik bedoel; heeft u zichzelf in de spiegel bekeken?' Ze gebaarde naar hem. 'U ziet er vreselijk uit, en dat na een week "ziek" te zijn geweest.' Ze bleef even stil, dacht na over haar volgende woorden. 'U ziet er echt niet uit als iemand die een week ziek op de bank heeft gelegen. U ziet er eerder uit als iemand die naar de donkerste krochten van de hel is gestuurd en heeft weten terug te keren. Daarnaast heeft Peter me nooit over een neef verteld.' Ze stak haar vinger op, maakte zo duidelijk dat ze een punt wilde maken – en dat Tony het dus zeker niet in zijn hoofd moest halen haar te onderbreken voordat ze was uitgesproken. 'Wat hij me wel vaak genoeg heeft verteld, is dat hij en zijn tante de laatste Parkers van zijn familie zijn. Tony Parker is dus niet erg geloofwaardig.'
Ze viel stil, en Tony dacht dat dit het moment was dat ze wilde dat hij al zijn zonden ging opbiechten. Hij probeerde te bedenken hoe hij moest reageren, toen ze verder ging: 'Dus, Mr Stark.' Ze verplaatste al haar gewicht naar haar rechterbeen. 'I want all-in.' Er leek enthousiasme in haar ogen te verschijnen. 'Betrek me in het complot,' Ze dacht voor een splitseconde na. 'én. . .' Ze tikte bedenkelijk tegen haar wang. 'bezorg me een interview met de Black Widow en Ms Potts.'
Iron Man was van de ergste schrik bekomen. Hij zond de puber tegenover hem een miljoendollar-glimlach toe. 'Luister, meisje.' Hij werkte zich hinkelend langs haar heen. De kid twijfelde niet hem te volgen. Er sprak hoop uit haar houding terwijl ze met hem meeliep.
'Jap, dit is Tony Stark. Maar je moet niet overdrijven.' Hij probeerde de deur die naar buiten leidde, open te duwen. Gelukkig was MJ zo vriendelijk hem te helpen. Samen daalden ze de trappen voor het schoolgebouw af. Ze liepen verder richting de auto waar een vermomde Capsicle tegenaan stond geleund. Oké, vermomd was een groot woord; hij had een pet opgezet. Maar uit de duidelijke afwezigheid van fangirls, maakte Stark op dat die pet meer dan genoeg was. Hij richtte zich tot de vriendin van zijn stagiair. 'Dat interview kan ik zo gauw niet voor je regelen.' Hij stak zijn rechterhand uit naar het kladblok dat de puber tegen haar borst hield aangeklemd. MJ bekeek het gebaar even sceptisch, en hield het toen naar hem uit. Hij pakte haar potlood en schreef zijn privénummer op. Met serieuze blik tikte hij erop. 'Bel me zodra al deze heisa achter de rug is, goed?' Daarna draaide hij zich om en verdween in de auto.
JE LEEST
Avengers: Age of Tony | ON HOLD
FanfictionHet was vast geen onnatuurlijke reactie; één van totale paniek toen hij zichzelf die morgen in de spiegel zag. Hij was al achterdochtig toen hij zich zijn bed uit had laten glijden. Het matras was breder dan hij zich kon herinneren, hij moest zijn p...