'Oh, you're a dinosaur today
Then you're an astronaut tomorrow
You're a space man in the Milky Way
Looking for ways outside
But you left your brai-'Verbaasd keek Tony op. De leraar stond over hem heen gebogen. Stark merkte op dat zijn oortjes in de hand van de man bungelden. 'Ja?'
De volwassene staarde hem strak aan. 'Ik vroeg iets?'
'Ohw.' De playboy haalde zijn schouders op. 'Sorry. Ik hoorde u niet. Kunt u het misschien herhalen?'
De docent smeet de oortjes neer op Starks tafel.
'Hé!' De uitvinder dook ze achterna toen ze van de tafel af gleden.
'Weet je wat?' Raasde de leraar economie ondertussen verder. 'Vraag een medeleerling maar wat je moet doen!' Hij stapte gespannen terug naar zijn eigen bureau. Onderweg struikelde hij bijna over een schooltas. Dat maakte hem alleen maar bozer. Grauwend gebaarde hij naar de klas om in de juiste opstelling te gaan zitten.
Om Tony heen begonnen leerlingen met tafels te schuiven. Stoelen werden over tassen en leerlingen heen getild. Maar het interesseerde de Avenger niet. Het enige waar hij aan kon denken was het terugvinden van zijn draadloze oortjes in de chaos die ontstond. Pas toen iedereen al geringe tijd zat, kwam hij triomfantelijk omhoog met beide oortjes – onbeschadigd – in zijn handen geklemd.
Hij draaide zich op zijn hakken om toen achter hem de leraar zijn keel schraapte. 'Ahum?' De man keek met een opgetrokken wenkbrauw op hem neer. 'Schiet voor één keertje op, Parker.' Hij wees naar een lege stoel tussen twee jongens in. Tony kende ze nog van het pak slaag dat hij had gekregen van Eugene op het toilet. Hij knikte toen de twee gemeen zijn kant op keken en hem gebaarden te komen zitten.
'Vandaag,' begon de leraar terwijl Stark zo langzaam mogelijk naar zijn plek toe liep. 'gaan we debatteren over Stark Industries.'
Iron Man keek verrast op bij het horen van de naam van zijn bedrijf. Hij keek net op tijd om om te kunnen zien hoe de leraar naar zijn helft van de klas gebaarde. 'Jullie zullen tegen het bedrijf argumenteren, en jullie,' De leraar wees naar het deel van de klas waar onder andere Peter en diens vrienden deel van uitmaakten. 'zullen vóór het bedrijf pleiten. Kies nu ieder een woordvoerder.'
Tony was niet geheel aan het opletten. Tegenargumenten bedenken voor zijn bedrijf. Zoiets had hij nog nooit gedaan. Hij had altijd aan de kant van Stark Industries gestaan. Oké, vlak na zijn terugkomst uit Afghanistan had hij een tijdje aan zijn eigen kant, tégen de raad van bestuur, gestreden – maar wanneer deed hij dat nu niet? Meestal was hij het oneens met het bestuur en andersom. Dat was juist wat Stark Industries zo succesvol maakte.
'Parker, jij bent woordvoerder.' Een meisje met blauw haar duwde een papiertje met argumenten in zijn handen. Ze leidde hem naar de voorkant van de klas, waar MJ al op hem stond te wachten. Toen Stark terugkeek naar zijn helft van de klas, zag hij Flash met een norse blik naar hem staren. Het was wel duidelijk dat hij woordvoerder had willen zijn.
Onzeker keek de billionaire neer op het velletje dat hij toegestopt had gekregen. Zijn naam stond er meerdere malen op, telkens weer voorzien van negatief commentaar: "Hij is een dronkenlap", "Een alcoholist als CEO maakt het bedrijf onvoorspelbaar", "Tony Stark stond altijd al volledig achter de wapentak van zijn bedrijf. Hij is er alleen voor het grote publiek mee gestopt.", "Iron Man is niet meer dan een marketing stunt." en "Zo vader, zo zoon." Vooral die laatste opmerking stak. Tony's handen begonnen onbedoeld te beven terwijl hij de negatieve opmerkingen las die de leerlingen over zijn bedrijf hadden opgeschreven.
MJ begon. Ze vertelde monotoon over alle goede aspecten van Stark Industries. Tony kon merken dat ze liever in het andere team was ingedeeld. Nou, de playboy had graag met haar geruild.
JE LEEST
Avengers: Age of Tony | ON HOLD
FanfictionHet was vast geen onnatuurlijke reactie; één van totale paniek toen hij zichzelf die morgen in de spiegel zag. Hij was al achterdochtig toen hij zich zijn bed uit had laten glijden. Het matras was breder dan hij zich kon herinneren, hij moest zijn p...