Bab 2

22.1K 1.1K 40
                                    

TERSENGIH.  Itu  ajelah  yang  aku  mampu  bila  telinga  aku  terpaksa  menahan  azab  mendengar  celoteh  dari  guru  kaunseling.  Sesekali,  wajah  selamba  Raf  aku  kerling.  Haih,  rasa  nak  rengau  rambut  bad  boy  tu  pun  ada.  Sebab  dia  bergaduh,  aku  juga  kena  heret. 

"Saya  minta  pada  kamu  Widya,  ubah  perangai  Raf.  Makin  hari,  perangai  dia  tu  makin  buat  cikgu  -  cikgu  rasa  marah".  Kini  suara  Cikgu  Izzudin  mengendur  seakan  sedang  merayu  kepada   aku  untuk  mengubah  seorang  bad  boy.

Aku  tersenyum  paksa.  Kepala  dianggukkan  perlahan.

"Saya  cuba  cikgu",  Tukas  ku  lembut.

Hakikatnya,  Alfan  Rafisqi  takkan  mampu  diubah.  Serasanya  dulu,  Aunty  Aliesha  ada  tertelan  batu  masa  mengandung  bad  boy  ni  kut.  Sebab  tu  keras  kepala!

"Saya  tak  nak  kamu  cuba,  Widya.  Saya  tahu  kamu  boleh  buat",  Kata  -  kata  Cikgu  Izzudin  mampu  membuatkan  Raf  mencebik  seakan  menyampah. 

Aku  tahu,  segala  teguran  cikgu  -  cikgu  ibarat  masuk  telinga  kanan  dan  keluar  telinga  kiri.  Langsung  dia  ambil  berat.

Aku  mengangguk  sajalah  seperti  burung  belatuk.  Haih,  hari  -  hari  kena  hadap  benda  yang  sama.  Boleh  kira  rutin  hairan  di  sekolah.

"Bosanlah",  Rungutnya.

Tanpa  pamitan,  terus  dia  bangun  lalu  keluar  dari  bilik  kauseling.  Aku  menoleh  memandangnya.  Mata  dijegilkan  mengarahnya  kembali  masuk  dan  duduk  menghadap  Cikgu  Izzudin.

Namun  seorang  bad  boy  yang  keras  kepala  seperti  batu  kerikil,  dia  hanya  ikut  mood  dia  aje.  Kalau  datang  mood  dia  jinak,  aku  cakap  apa  semua  dia  dengar.  Kalau  datang  mood  degil  dia,  memang  aku  rasa  nak  aje  ketuk  pakai  tukul  warrington  bagi  pecah  batu  kerikil  dalam  tengkorak  dia  tu!

Aku  tersengih  serba  salah  memandang  Cikgu  Izzudin  yang  hanya  menggeleng.

"Widya,  sekali  lagi  saya  merayu  kepada  kamu, tolonglah  ubah  Raf  tu.  Saya  tahu  dalam  banyak  -  banyak  orang  di  dalam  sekolah  ini,  hanya  arahan  kamu  aje  yang  dia  akur".  Cikgu  Izzudin  memandang  aku  dengan  wajah  penuh  pengharapan.  Aku  tersenyum  canggung.

Inilah  aku  rasa  susah  hati.  Bad  boy  tu  bukannya  nak  dengar  sangat  teguran  aku.  Tengoklah  tadi,  aku  suruh  dia  masuk  sini  pun  dia  boleh  buat  derk  aje!

"Kalau  macam  tu,  saya  minta  diri  dululah  cikgu.  Waktu  sejarah  saya  tinggal  lagi  sepuluh  minit",  Pamitku  sopan.

Sebaik  saja  melihat  anggukan  Cikgu  Izzudin,  terus  aku  keluar  dari  bilik  kaunseling  macam  pelesit!  Bibir  aku  ketap.

Geram  aku  dengan  bad  boy  tu.

Kalau  aku  dapat  dia,  memang  aku  pulas  telinga  dia  sampai  senget!

SEPANJANG  perjalanan  menuju  ke  kantin,  Raf  menekup  telinga.  Wajahnya  seakan  menyampah.  Fahim,  Rian  dan  Rizky  juga  turut  menekup  telinga  mereka.  Menahan  kesakitan  dari  mendengar  bebelan  aku.  Meskipun  bukan  kesalahan  tiga  lelaki  yang  mengekor  aku  dari  belakang,  mereka  tetap  juga  terpaksa  dengar  atas  sebab  kedegilan  ketua  mereka  ini!

"Esok  aku  nak  kau  masuk  kelas  segar  pagi  awal  -  awal.  Aku  tak  kira  kau  merungut  macam  mana  sekalipun,  aku  akan  pastikan  kita  sampai  seolah  esok  sebelum  pukul  tujuh!" Tegasku.  Aku  tahu,  esok  pasti  saja  pelbagai  alasan  yang  menyinggah  untuk  mengelak  dari  kelas  segar  pagi.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now