Bab 46

11K 741 91
                                    

"SIAP!" Ayeen  tersenyum  teruja  sambil  memandang  lama  wajahku.  Alat  make-up  di  simpan  semula  dan  dia  tarik  aku  supaya  berdiri.  Tudung  aku  diperkemaskan.

"Saya  pasti  Raf  akan  ternganga  tengok  awak",  Katanya  yakin.

Aku  ketap  bibir.

Ya  ke  ternganga?  Aku  rasa  nanti  mesti  dia  akan  ketawa  berguling  -  guling  ataupun  tak  mengaku  aku  isterinya  sebab  make-up  punya  pasal.  Raf  bukan  pernah  nampak  aku  bersolek  dan  aku  tak  pernah  pun  cuba  untuk  conteng  muka  aku  dengan  sebarang  alat  kecantikan.

"Saya  takutlah  Ayeen",  Aku  hela  nafas  perlahan.

"Awak  kena  kuat,  Widya.  Kuat  untuk  awak  dan  anak  awak.  Takkan  awak  nak  biar  aje  perempuan  lain  dapat  Raf?  Awak  sanggup  hidup  bermadu?  Mungkin  mula  -  mula  okey.  Tapi  saya  tak  rasa  Aunty  Sha  akan  biarkan  awak  terus  bersama  Raf  lepas  dia  dapat  apa  yang  dia  nak".  Bicara  Ayeen  serba  sedikit  menyuntik  semangat  aku.

Betul  tu.  

Aku  tak  seharusnya  lemah.

Aku  kena  kuat  untuk  anak  ni.  Anak  aku  dan  juga  Raf.

"Jom  kita  tanya  semua.  Saya  rasa  saya  dah  make-up  awak  dah  elok  ni",  Tak  panjangkan  cerita,  Ayeen  laju  je  tarik  aku  keluar  dari  bilik  tetamu  dan  bawa  aku  keluar  berjumpa  kawan  -  kawan  di  tengah  ruang.

Tebal  mukaku  tatkala  masing  -  masing  kelu  pandang  aku.

Mesti  muka  aku  nampak  buruk.

"Ayeen...  saya  nak  basuh  muka",  Aku  mula  mengadu  pada  Ayeen.  Tak  selesa  bila  orang  tengok  aku  macam  tu.

Kalau  kawan  -  kawan  sendiri  pun  dah  pandang  aku  pelik,  inikan  pula  Raf.

"Eh,  tak  payah  basuh.  Kau  cantiklah..."  Puji  Rash  bersama  senyuman  ikhlas.

Aku  terkelip.

"Kan.  Aku  pun  dah  kata   dia  cantik.  Tapi  dia  tak  percaya.  Betulkan  Fahim.  Widya  cantikkan?"  Kali  ini  Ayeen  tanya  Fahim  pula.

Laju  Fahim  angguk.

"Cantik.  Serius  tak  tipu.  Mesti  Raf  tercabut  anak  mata  kalau  tengok  kau.  Terus  dia  lupa  kat  perempuan  pilihan  Aunty  Sha  tu",  Tukas  Fahim  penuh  semangat.

Aku  kemam  bibir.

Betul  ke?

"Tak  percaya  tanya  Rian.  Kan  Rian  kan?"  

"Haah.  Rian,  Widya  cantik  kan?"  Sambut  Rash  pula  sambil  gelak.

"Bodoh  la.  Tanya  aku  kenapa?  Kalau  kau  orang  rasa  cantik.  Maknanya  cantiklah!"  Rungutnya  pula.  Rian  tolak  tubuh  Fahim  yang  tak  habis  -  habis  menyiku  lengannya.  

Aku  nampak  telinga  Rian  memerah.

Bila  aku  pandang  dia  cepat  -  cepat  dia  alih  anak  mata.

Muka  aku  ni  takutkan  Rian  ke  apa?

"Aku  nak  ambil  angin  kat  luar.  Nanti  aku  masuk  balik",  Seusai  kata  begitu,  laju  aje  dia  menonong  keluar  dari  rumah  Rash  dan  Ayeen.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now