Bab 9

14.1K 877 35
                                    

"WIDYA...  Widya...  Widya!"

Mataku  terus  terbuka  bila  mendengar  suara  Raf  menampar  gegendang  telingaku.  Seluruh  ruangan  bilikku  di  teroka.  Nafas  aku  masih  tercungap  -  cungap.  Peluh  merenik  pada  dahi  dan  leher.  Jantung  berdegup  pantas  bagaikan  baru  sahaja  selesai  menyertai  acara  lumba  lari.

"Widya..."  Kini  suara  abang  pula  menyapa  halwa  telinga. 

Perlahan  -  lahan  anak  mataku  menoleh  memandang  mereka.

Wajah  abang  yang  berkerut  risau  dan  wajah  Raf  serius  namun  anak  matanya  jelas  memancarkan  kerisauan.

Mimpi  ngeri  itu.  Mimpi  yang  telah  lama  terkubur  dalam  ingatanku  muncul  kembali.  Membuatkan  segala  emosiku  kini  berkecamuk  untuk  menerima  keadaan  diriku  sekarang.

Melihat  kedua  -  dua  lelaki  kesayanganku  yang  berada  di  hadapan  ini...  air  mataku  jatuh  menitis.  Sungguh,  segala  kekuatan  aku  selama  ini  terus  lesap  ditiup  angin  bila  aku  menghadapi  keadaan  perit  sebegini.  Jikalau  tidak  kerana  bantuan  mama,  abang  dan  Raf,  sudah  pastinya  aku  akan  melakukan   melakukan  kerja  gila  yang  menyakiti  diriku  sendiri.

"Widya...  Widya  kenapa  ni?  Kenapa  menangis?"  Soal  abang  risau.  Wajahku  ditekupnya.

Nafasku  laju  bila  tangan  abang  mengingatkan  aku  pada  sentuhan  kurang  ajar  pada  malam  itu. 

"Lepas.  Jangan!"  Aku  mula  menjerit  dan  menjauhi  abang. 

Riak  wajah  abang  dan  Raf  terus  berubah  lagi.

"Hey,  Widya...  ni  abang  dan  Raf.  Kami  takkan  sakiti  Widya".  Abang  masih  lagi  belum  berputus  asa  untuk  memujukku.

Aku  menggeleng. 

Bagaikan  bisikan  -  bisikan  halus  mula  mempengaruhi  akalku.  Air  mataku  makin  lebat  mengalir.  Sesak  dada. 

"Keluar!!  Keluarlah!!"  Herdikku.

Sungguh,  aku  rasa  serba  -  salah.  Tetapi  separuh  lagi  akalku  menegah  aku  untuk  melayan  perasaan  itu. 

Tanpa  sebarang  bicara  dari  Raf,  tubuh  aku  di  peluknya  erat.  Puas  aku  memukul  - mukul  tubuhnya  agar  dia  melepaskanku.  Namun  bukannya  aku  di  lepaskan.  Tetapi  pelukan  itu  makin  di  eratkan.

"Lepas.." 

"You  are  my  42...  I  need  you  with  me  and  I'm  here  for  you.  Aku  knight  shining  amor  kau.  Akan  melindungi  kau  setiap  masa.  Just  for  you,  Widya  Arluna". Bisik  Raf.  Pelipis  aku  di  kucupnya,  syahdu.

Air  mataku  menitis.

Terus  tangisan  terhambur.  Bajunya  aku  cengkam  bersama   esakkan.

"Rafff...  Aku  takut  Raff.  Malam  tu  lelaki  tu  sentuh  aku.  Aku  tak  ada  sesiapa  yang  bantu  aku", 

"I'm  sorry  Widya.  Kalaulah  abang  balik  lebih  awal...  Widya  takkan  jadi  macam  ni.  Abang  minta  maaf".  Dagu  aku  ditariknya  lembut  lalu  ciuman  nipis  singgah  pada  dahiku.

Pertama  kali  seumur  hidupku,  aku  melihat  abang  menangis.

"Aku  juga  minta  maaf..."  Bisik  Raf.  Perlahan.  Terasa  basah  baju  pada  bahagian  bahuku.  Tahulah  aku  bahawa  bad  boy  juga  menangisi  nasib  aku.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now