Bab 3

19.8K 1K 39
                                    

DUVET yang ditarik menyelubungi aku dijenguk - jenguk Raf. Bila sepasang matanya menangkap wajah masamku, dia tersengih seperti kerang busuk.

"Alololo, ayam katik merajuk ke?" Soalnya sinis.

"Pergilah sana!" Marahku. Bantal peluk di ambil lalu aku memukul dada sekuat hati. Marah!

"Hey, apahal kau marah sangat ni?" Soalan yang dilemparkan Raf buat darahku naik menggelegak. Bantal peluk yang digunakan aku dilempar ke bawah lalu dia turut menarik duvet menyelubungi tubuhnya. Selamba saja dia bersila di hadapanku.

"Menyampah lah aku dengan kau ni!" Darah mula menyerbu ke wajahku. Kalut aku ingin keluar dari duvet.

Sesak nafas aku kalau berada berdua dengan Raf dalam duvet. Tak jadi merajuk aku nanti!

"Widya", Namun Raf lebih pantas menarik tanganku menghalang aku dari keluar dari duvet. Bahu aku dicengkamnya.

"Kenapa kau marah sangat ni? Kau merajuk apa dengan aku?" Soal Raf dengan wajah serius. Aku tahu dia risau. Tapi jauh dari riak wajahnya lebih kepada takut.

"Kau dah tujuh belas tahun. Boleh fikir sendiri", Selamba jawapanku. Tangannya yang memegang bahu aku tepis kasar.

Berubah riak wajahnya.

"Kau marah aku sebab perempuan tadi? Aku tak kenal pun perempuan tu Widya. Sumpah!" Tangan kanannya diangkat ke udara seperti seorang sedang berjanji setia.

Aku menjuih bibir.

Aku tak kisah pun siapa perempuan tu. Sebab Raf, memang bad boy yang menjadi pujaan semua orang. Tak hairanlah ada perempuan yang sangat mengenalinya dan dia tidak mengenali perempuan itu.

"Dah tu, apahal kau marah?" Soalnya lagi. Masih belum berpuas hati.

"Aku malas nak fikir. Tengok muka kau pun buat sakit hati aje. Tak ingat pulak tu dia buat salah apa", Omel aku sendiri. Wajahnya aku jeling.

Raf meraup wajahnya sambil tayang muka pasrah.

"Ini lah perempuan. Kau suka main signal - signal. Aku manalah faham signal - signal macam ni! Lesen motor pun aku tak ambil lagi!" Bebelnya sambil menjentik perlahan dahi aku.

Aku merengus geram. Sakitlah!

"Kau tampar perempuan, Raf! Aku marah sebab kau dah sakiti perempuan!" Marahku. Tanpa pamitan aku terus keluar dari duvet.

Langkah dibuka menuju ke daun pintu. Sebal.

"Widya", Tubuh aku ditarik lalu dipusingkan menghadapanya. Anak matanya merenung wajahku.

"Lepaslah Raf!" Marahku.

"Dia sakiti kau Widya, aku tak suka dia buat kau. Aku benci orang yang sakiti kau", Terangnya pantas apabila aku masih meronta.

Memanglah perempuan tu sakiti aku. Tapi Raf tak seharusnya tampar perempuan tu.

"Kau tampar dia Raf!" Tukasku. Dada ku sudah berombak.

"Aku benci tengok kau disakiti Widya!" Suara kasarnya buat aku terhenti. Bibir aku terkunci. Kaki aku terasa bagaikan di gam.

"Aku, aku sayangkan kau. Aku sanggup buat apa - apa aje asalkan kau tak disakiti. Sebab tu, aku bersumpah... sesiapa aje yang lukai kau walaupun sikit, aku akan buat mereka menyesal atas apa yang dilakukan", Dia mengetap rahang. Wajahnya serius.

Aku terkelu sendiri. Entah kenapa suara aku bagaikan tersekat di kerongkong tatkala mendengar kata - katanya. Bagaikan kata - kata Raf mempunyai kuasa yang mampu mengunci mulutku.

"Jangan jauhi aku. Jangan merajuk dengan aku. Kau membebel lah macam burung murai, sumpah aku rela. Dari kau duduk dalam selimut tu, tak nak bercakap dengan aku. Aku sunyi Widya. Bila kau layan aku acuh tak acuh, kau buat aku rasa hidup keseorangan", Kali ini pandangan matanya berubah sayu. Seolah - olah cuba menyampaikan kepada aku tentang perasaan hatinya.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now