Bab 21

12.9K 832 76
                                    

SUDAH  15  minit  kereta  di  parkir  di  kawasan  letak  kereta.  Namun,  Rian  masih  lagi  tidak  berganjak  dari  kerusinya.  Begitu  juga  aku.  Air  mukanya  masih  jelas  nampak  marah.  Aku   rasa  dia  tentu  marah  kerana  sikap  degilku  suatu  tika  dahulu.

“Aku  minta  maaf”.  Sebelum  dia  bertindak  menghamburkan  amarah  lebih  baik  aku  dulu  yang  mengaku  salah.

Rian  mengetap  gigi.

Stereng  kereta  ditumbuknya  kuat  membuatkan  bahu  aku  sedikit  terhinjut.  Sumpah,  aku  memang  terkejut.

“Rian…”

“Jantan  tu  memang  nak  mati.  Dia  tak  kenal  lagi  siapa  Raf”,  Gumamnya  sendiri.  Seakan  menaruh  dendam.

Raf?  Harus  ke  saat  ini  nama  Raf  disebut?

“Rian…”

Rian  terus  pusing  badannya  menghadap  aku.  Tajam  matanya  itu  merenungku  sehinggakan  berkali  -  kali  juga  aku  menelan  liur.  Seram.

“Kau  dengar  cakap  aku.  Kalau  jantan  tu  cuba  ajak  kau  jumpa  atau  pun  mengugut,  kau  beritahu  aku.  Tak  payah  fikir  aku  tengah  sibuk  atau  apa  -  apa  sekalipun.  Beritahu  aku.  Faham?” 

Aku  mengangguk  laju.

Waktu  ini  tak  ada  gelengan.  Jika  aku  membantah  mungkin  Rian  akan  memarahi  aku.  Sudahlah  angin   dia  tak  baik  sekarang.

“Jangan  ambil  mudah  pasal  hal  ni,  Widya.  Jantan  tu  mesti  dah  dimanipulasi  oleh  Uncle  Wan  untuk  tergila  -  gilakan  kau”.  Tambah  Rian  lagi.  Dia  meraup  wajahnya.  Nafas  disedut  sedalam  mungkin.  Mahu  menenangkan  hatinya.

Aku  terkedu.

Dimanipulasi  oleh  Uncle  Wan  untuk  tergila  -  gilakan  aku?  Untuk  apa?  Agar  lelaki  itu  dapat  membuatkan  hubungan  aku  dengan  Raf  bertambah  renggang?  Tapi  kenapa  Uncle  Wan  perlu  buat  begitu  lagi  sedangkan  hubungan  aku  dan  anaknya  sememangnya  sudah  renggang?  Haih.  Tak  faham  aku!

“Jom  lah  masuk  dalam.  Aku  nak  minum”,  Suara  Rian  membuatkan  aku  kalut  melangkah  keluar  apabila  dia  sudah  keluar  dari  kereta.  Keretanya  dikunci  lalu  lengan  aku  di  tarik  agar  aku  mengikuti  langkahnya.

Kitty’s  Café.  Sempat  lagi  aku  mengerling  nama  kafe  itu.

Pintu  di  tolak  Rian.  Aku  dulu  -  dulu  di  tolak  masuk  ke  dalam  kafe.  Kemudian,  barulah  dia  melangkah  masuk.

Teruja  pula  aku  melihat  seluruh  kawasan  kafe.  Comel  betul.  Warna  merah  jambu  dan  banyak  juga  corak  Hello  Kitty  diseluruh  kafe  dan  tapak  kaki  kucing.  Andai  kata  Ayeen  turut  datang  bersama  kami   tentunya  dia  akan  rasa  yang  sama  seperti  diriku.

“Jom  duduk  sana”. 

Aku  hanya  mengekori  langkah  Rian  sambil  mataku  tidak  lepas  melihat  seluruh  kafe.  Di  hujung  sana  terdapat  satu  tempat  yang  tertutup  tetapi  lut  sinar.  Aku  boleh  nampak  anak  -  anak  kucing.  Geramnyaaa!

“Nanti  -  nantilah,  kucing  tu.  Makan  dulu”.  Tegur  Rian. 

Kerusi  di  tarik  lalu  aku  melabuhkan  punggung.  Begitu  juga  dengan  Rian.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now