Bab 15

14.1K 825 89
                                    

AKU  mengerutkan  dahi  tatkala  hangat  cahaya  mentari  menyuluh  wajahku  dan  bunyi  kicauan  burung  menyinggah  di  halwa  telinga.  Perlahan  -  lahan  kelopak  mata  dibuka.  Keningku  hampir  saja  bertaut  apabila  melihat  persekitaran  tempat  tidurku  bukannya  di  atas  sofa.  Tetapi,  di  atas  katil  di  dalam  bilikku  sendiri.

Bila  aku  berjalan  masuk  ke  dalam  bilik?

Aku  menggeliat  perlahan.  Sekilas,  gebar  yang  menutupi  tubuhku  di  alihkan.  Baru  sehaja  aku  ingin  turun  dari  katil,  wajah  Raf  yang  tampak  sugul  itu  menjengah  retina  mataku. 

"Morning...  Raf".  Sapaku  bersama  sengihan.

Dia  tidak  menjawab.  Kaki  di  atur  mendekati  aku.  Kemudian,  dia  terus  saja  melabuhkan  duduk  dikala  tiba  di  birai  katil.

"Pukul  berapa  aku  masuk  bilik  ya?  Aku. tak. ingat".

"Aku  angkat  kau  semalam.  Kau  nampak  macam  tak  selesa  tidur  macam  tu".  Tukasnya  tidak  bernada.  Lama  matanya  merenung  wajahku.  Hari  ini  dia  tak  nampak  ceria.  Sugul  saja  wajahnya.

"Kau  okey?"  Soalku  lembut. 

Dia  meraup  wajahnya.  Muka  aku  di  tenungnya  lalu  kedua  -  dua  tanganku  di  capai.  Aku  terkebil  -  kebil  memandangnya.

"Eh..  Kenapa  ni?" 

"Widya,  kau  cintakan  aku?"  Soalan  aku  dibiarkan  tidak  dijawab. Dia  pula  yang  melempar  soalan.

"Mestilah".  Laju  aku  membalas.  Sekali  dengan  anggukan  untuk  meyakinkan  Raf.

"Kau  cemburu  tak  kalau  perempuan  lain  cuba  nak  rampas  aku?" 

Cemburu?  Usah  disebut  sebaris  perkataan  itu.  Cemburu  aku  kepada  perempuan  lain  yang  diam  -  diam  merenung  Raf  pun  cukup  membuatkan  cemburu  itu  menjadi  sebuah  gunung  yang  tinggi.

"Soalan  apa  ni?"

"Jawab  soalan  aku  dulu,  Widya". Tegasnya. 

Aku  hanya  mengangguk.

"So,  kau  kena  ikut  aku  pergi  somewhere  petang  ni". 

"Somewhere?"

Raf  mengangguk  laju.  Pandangannya  yang  berharap  itu  membuatkan  aku  jadi  serba  salah.  Nak  ditolak  tak  sampai  hati.  Nak  setuju  pun  aku  was  -  was.  Bukan  tak  percayakan  Raf.  Tapi  aku  risau  kalau  tempat  yang  dia  nak  bawa  aku  itu  penting  dan  aku  bakal  mengecewakan  dia.

"Widya,  pleaseee..."

"Raf,  aku..."  Aku  tersengih  serba  -  salah.

"Kau  tak  nak  ikut  aku.  Okey,  aku  faham.  Lepas  ni,  dalam  majlis  tu  aku  tak  payah  kisahlah  kalau  ada  perempuan  datang  pada  aku  dan  peluk,  cium  aku".  Kata  Raf  sinis.  Tangan  kekarnya  yang  menyentuh  tanganku  di  alihkan.  Bila  dia  berura  -  ura  ingin  bangun,  pantas  tarik  sebelah  tangannya.

"Aku  ikut!"  Balasku  pantas.

Memikirkan  Raf  bakal  dicium  mahupun  dipeluk  oleh  mana  -  mana  perempuan  yang  berpakaian  sendat  cukup  membuatkan  hatiku  ini  menggelegak.  Jangan  harap  aku  nak  buka  peluang  untuk  perempuan  lain.  Ini,  Widya!

Raf  senyum  senget.

Rambutku  diusapnya  lembut  lalu  dahi  aku  diciumnya.

"Kau  pergi  mandi.  Aku  akan  letakkan  baju  untuk  kau  yang  aku  baru  beli  semalam".  Katanya.  Belum  sempat  aku  mahu  bertanya,  dia  terus  saja  menonong  pergi  bersama  senyuman.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now