Bab 42

10.5K 666 34
                                    

PANDANGANKU tertancap sayu pada pintu bilik rawatan Raf yang tertutup rapat.

Hati masih tak tenteram selagi mana doktor tak keluar dari bilik rawatan itu.

Air mata masih tak kering dari wajah.
"Widya takut", Aku mengadu pada abang.

"Shhh, Raf akan selamat. InsyaAllah. Widya jangan risau. Pujuk hati untuk percaya yang Raf akan baik - baik aje", Pujuk abang lembut. Dia tarik aku dalam pelukan.

Dahi aku diciumnya berkali - kali.

Aku teresak.

"Widya jahat. Widya kata baby ni bukan anak Widya. Widya marah Raf. Widya tak nak dengar pun apa yang Raf kata. Wid... Widya minta cerai dengan Raf", Aku menangis lagi.

Mengadu.

Aku tahu abang faham.

"Tak apa, Widya. Lepas ni Widya minta maaf pada Raf ya? Janji dengan abang Widya kena terima baik dan buruk dia. Zaman kecil dia dah banyak terseksa Widya. Hanya Widya je yang boleh buat dia bahagia", Ujar abang lembut.

Aku angguk perlahan.

Aku janji aku akan terima Raf baik dan buruk dia. Aku tetap akan sayang dan cintakan dia walaupun lepas ni dia akan marah aku ataupun hukum aku. Aku terima sebab aku pun dah buat khilaf.

Siapa aku nak hukum masa lalunya? Sedangkan dia sendiri tak pernah tanya masa lalu aku selain daripada kejadian hitam itu.

Pandangan aku meliar mencari Fahim, Rian dan Rizky. Mereka bertiga masih belum datang lagi agaknya. Mungkin tak sanggup nak dengar keputusan yang bakal aku hadap.

Derap tapak kaki jelas kedengaran.

Tiba - tiba tangan aku kena tarik dengan kasar oleh seseorang.

Aunty Aliesha.

Mukanya tampak bengang dan marah. Disisinya, aku nampak Uncle Wan tersenyum sinis.

Aku ketap bibir.

Allah, dugaan apa lagi kali ini?

"Aun..."

Pang!

Terleleng kepalaku ke kanan tatkala pipi kiriku menerima tamparan kuat dari Aunty Aliesha.

Air mataku jatuh membasahi wajah.

"Kau perempuan tak guna! Sebab kau anak aku ada dalam tu. Kau memang perempuan perosak. Sama je macam abang kau! Kau dan abang kau dua - dua sama! Rampas anak aku dari aku!" Tengking Aunty Aliesha.

Tak cukup dengan penampar tadi,tubuhku di tolaknya kasar sehinggakan aku hampir jatuh terduduk. Mujur abang aku sambut aku dari belakang.

"Apa yang mummy cuba buat ni? Adik saya mengandung tahu tak? Mummy cuba nak bunuh cucu sendiri ke?" Tegur abang lembut. Namun bukan pada air mukanya yang terang - terang nampak garang.

Aku tahan air mata yang bertakung.

Aku tahu aku memang jahat pun. Wajarlah Aunty Aliesha marah aku.

Tapi sumpah aku tak tahu siapa yang potong break kereta Raf. Mujurlah Rian, Fahim dan Rizky sudi nak tolong cari pelaku yang tak bertanggungjawab tu.

Aunty Aliesha ukir senyuman sinis.

Berbeza sungguh dengan dia yang sebelum - sebelum ini hanya tersenyum walaupun hambar. Hari ini aku nampak Aunty Aliesha keluarkan taringnya.

"Siapa mummy kau? Waiz, aku tak pernah terima kau jadi menantu aku. Aku takkan sesekali terima anak Wardah jadi menantu aku. Sama juga dengan adik kau yang mengandung anak haram ni!" Herdik Aunty Aliesha.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now