MEMANG menjadi tugas pasukan sukarelawan sekolah untuk memerhati dan merawat mana - mana pelajar yang tercedera ketika menceburi setiap acara sukan.
Aku salah seorang daripada sukarelawan itu. Tetapi majoritinya sukarelawan ini lebih di dominasi oleh perempuan dan aku sendiri tahu apa puncanya.
Raf.
Merawat bad boy yang paling digilai adalah perkara yang paling diimpikan semua gadis di sekolah ini.
Tapi...
"Widya!" Suara garang jurulatih pasukan bola sepak menyentakkan aku dari lamunan. Apatah lagi bila aku melihat wajah cemburu semua pelajar perempuan di sekolahku.
"Lap peluh aku", Pintanya tatkala dia melabuhkan duduk di atas kerusi betul - betul di hadapanku. Fahim dan Rizky tersengih melihat gelagat Raf.
"Kau berdua okey ke?" Soalku. Manakan tidak, lutut dan juga lengan mereka teruk lukanya.
Mereka ni main bola sepak atau bergaduh?
"Kami okey, Widya. Nak masuk padang dulu", Pamit Fahim.
Rizky tersenyum memandangku.
Kemudiannya dia turut berlari mengejar langkah Fahim yang sudah semakin menjauh.
Rambutku yang terjuntai di tariknya perlahan membuatkan aku merungut sakit. Sinis senyuman Raf melihat wajahku.
"Sakit lah", Ucapku geram. Hidung mancungnya aku tarik kasar.
"Rawat aku. Tak nampak aku luka ni? Tengok Rizky dan Fahim apahal?" Sindirnya.
Aku mencebik.
First aid kid aku keluarkan dari kotak merah yang besar tidak jauh dari kami.
Anti septik dan kapas aku ambil.
Aku sendiri nampak Raf beraksi dengan bagus. Tetapi aku tidak mengerti, kenapa dia boleh dapat luka pula?
"Bukan ke bola sukan yang kau paling handal bermain?" Soalku seusai menyapu lukanya. Sesekali wajah kacaknya aku pandang.
Bibirnya tersenyum senget.
"Tapi apa salahnya kalau jatuh luka sekali sekala?" Tukasnya pula. Serentak itu, aku terkedu memandangnya.
A.. Apa?
"Aku sengaja biarkan budak hingusan tendang kaki aku. Aku biar aku luka sebab kau ada untuk rawat aku", Tanpa serba - salah dia mengucapkan kata - kata itu.
"Kau...", Aku mengetap bibir geram.
Kenapa perangai bad boy boleh jadi nakal macam ni? Apa aje yang melekat di dalam kepala otak dia?
"Apa aku buat, semua sebab kau. So.. kau tak perlu cemburu dengan mana - mana perempuan. Diorang hanya boleh minati aku dan melihat aku. Tapi kau, dapat aku". Ucapnya. Jari jemari kasarnya mencuit lembut daguku membuatkan anak mataku bertentang dengan mata helangnya. Bibir merahnya mengukir senyuman senget dikala melihat wajahku sudah mula meruap panas.
"Cantik kau blushing". Pujinya.
Aku kemam bibir. Rasa tersekat suara pada kerongkong.
"Raf!" Suara Fahim terus membuatkan perhatian Raf terkalih seketika pada padang. Kemudian, dia pandang aku semula.
"Aku nak masuk padang. Kau jangan pergi mana - mana. Tunggu aku". Arahnya.
Leherku di tariknya lembut lalu pelipisku diciumnya.
Tanpa berlengah Raf kembali bermain di padang seperti biasa.
Aku meraup wajah.
Rasa tak mampu bernafas aku jadinya apabila bersama bad boy itu. Raf semakin hari, sudah semakin pandai.
YOU ARE READING
Her Bad Boy - [ɌȺF]
Romance-"He's not a playboy. But he's also a badboy"- -------- RAF, Disebalik kemegahan nama, terselit duka. Disebalik kemasyuran dirinya, terselit sejuta rahsia. Dia lelaki yang penuh dosa. Niat dan perbuatannya takkan pernah seiring. Namun cin...