Bab 29

15.7K 803 42
                                    

KEDUA  -  dua  sejadah  yang  di  gunakan  tadi  aku  lipat  dengan  kemas  dan  simpan  semula  ke  dalam  almari.  Kalau  nak  di  harapkan  Raf  yang  tolong  lipatkan,  tahu  -  tahu  sajalah  perangai  dia  bagaimana.  Segala  baju,  seluar  mahupun  boxer  miliknya  pun  dia  main  campak  -  campak  aje.  Inikan  pula  sejadah. 

Sesudah  itu,  aku  membuka  langkah  menuju  ke  pintu  bilik.  Raf  yang  sedang  bersantai  -  santai  di  atas  katil  aku  pandang  sekejap.

“Raf,  aku  nak  keluar  kejap  tau.  Nak  tolong  apa  yang  patut  di  bawah”,  Kataku. 

Tak  sempat  aku  nak  pulas.  Bukan.  Tak  sempat  nak  sentuh  pun  lagi  tombol  pintu,  pinggang  aku  di  sauk  dari  belakang  dan  di  humban  ke  katil. 

“Raf,  aku  nak  tolong  mama”,  Aku  buat  -  buat  suara  sayu.

Aku  tak  naklah  mama  kata  apa  pula  kalau  aku  tak  tolong  mama,  Mak  Rubiah  dan  Kak  Arwaa.  Nanti  tak  pasal  -  pasal  aku  disamakan  dengan  belangkas  pula  sebab  asyik  nak  melekat  aje  dengan  Raf.

“Tak  payahlah.  Kau  duduk  aje  dalam  bilik  dengan  aku.  Kita  bermanja  -  manja  seharian”,  Balasnya  bersama  ketawa  nakal  apabila  aku  mencubit  kuat  perutnya.

Gatal  betul!

“Nanti  mama  kata  aku  tak  nak  lepas  kau  pula”,  Rungutku.

Sudahlah  mama  tu  macam  peluru  berpandu.  Kalau  dia  dah  panaskan  enjin  untuk  membebel,  confirm  takkan  selamat  punyalah.  Orang  yang  kuat  menjawab  pun  akan  mati  kutu  dek  penangan  mama!

Raf  menjuihkan  bibir.  Dia  membetulkan  postur  badanku  lalu  pinggangku  di  tarik  ke  dalam  pelukannya.  Erat.

“Aku  dapat  mimpi  semalam”,  Ujar  Raf  separa  berbisik.

Aku  menoleh  memandang  wajah  kacak  Raf.  Sebelah  keningnya  mula  terangkat  apabila  melihat  aku  seakan  -  akan  berminat  dengan  bicaranya.

“Mimpi  apa?”

Raf  mengukir  senyuman  menggoda.  Lihat  daripada  air  mukanya  yang  sudah  berubah  menjadi  miang…  aku  rasa  aku  dapat  teka  apa  yang  dia  nak  kata. 

Bibir  merahnya  itu  mengucup  lembut  bahuku  kemudiannya  naik  mengucup  sekilas  pada  leherku  dan  berakhir  pada  pipi  kiriku.

“Mama  tak  kisah  pun  kita  tak  keluar  bilik  sehari. Lagipun,  kita  berdua  pengantin  baru.  Mama  nak  cucu  banyak  -  banyak.  Kalau  boleh  cukup  untuk  aku  buat  satu  pasukan  bola  sepak”, 

Longgar  rahangku  apabila  mendengar  Raf  kata  begitu.

Nak  anak  satu  pasukan  bola  sepak?  Gila  ke  apa? 

“Eyy,  kau  ingat  aku  kilang  ke?  Boleh  copy  paste  anak  banyak  -  banyak  untuk  kau?”  Soalku  geram.  Hidung  mancungnya  aku  tarik  kuat.  Geram  betul  aku  dengan  Raf.  Manja  terlebih!

Raf  ketawa  kuat.

“Betul,  sayang.  Mama  nak  cucu  banyak  -  banyak”.  Tak  habis  -  habis  lagi  pasal  cucu.  Dia  tu  yang  gatal.  Tuduh  mama  pula  yang  nak  cucu.

“Dah  -  dah  pasal  cucu.  Jom  turun”,  Aku  malas  nak  layan  dia.  Tangan  kekar  Raf  yang  menjalar  pada  pinggangku  di  alihkan.  Aku  turun  cepat  -  cepat.  Makin  lama  aku  melayan  Raf,  makin  menjadi  -  jadi  kegatalan  dia.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now