Bab 25

14.5K 766 21
                                    

“KENAPA  bibir  kau  lebam  -  lebam  ni?  Kau  bertumbuk  dengan  siapa?”  Soalku  garang  tatkala  melihat  Raf  menghampiriku  dengan  wajah  yang  selamba.  Buku  rujukan  diletakkan  di  atas  meja.  Lalu  aku  pusingkan  kerusi  menghadap  Raf  yang  sudah  melabuhkan  punggung  berhadapan  denganku.

Raf  mencebik.

“Aku  lebam  je.  Bukannya  kepala  aku  terkulai  pun”,  Balasnya.

Bibirku  diketap.  Geram  betul  aku  dengan  bad  boy  ni.  Ayat  dia  sentiasa  buat  aku  nak  patahkan  leher  dia.

“Tak  terkulai  lagi?  Dah  tu  kau  buat  apa  duduk  depan  aku?  Pergilah  bergaduh  sampai  kepala  tercabut.  Nanti  baru  datang  jumpa  aku.  Senang  nak  tanam”,  Sinisku.  Dia  bagi  ayat  pedas,  aku  balas  ayat  berapi.  Padan  muka!

Raf  tersenyum  senget.

“Pernah  tak  aku  cakap  kau  seksi?”  Soalannya  itu  membuatkan  keningku  bercantum. 

Apa  jenis  soalan yang dia tanya  ni?

Nasib  baiklah  perpustakaan  sekarang  agak  lenggang.  Jikalau  tidak,  memang  berbakul  -  bakul  rasa  maluku!

“Kau  demam  ya?”  Aku  tanya  dia.  Tanganku  di  angkat  ingin  menyentuh  dahinya.  Raf  terlebih  dahulu  menangkap  tanganku.

“Jawab  soalan  aku”.  Arahnya. 

Aku  menjuih   bibir.

Kepala  digelengkan.

Tanpa  aba  -  aba,  Raf  terus  tarik  lembut  dagu  aku  sehingga  kami  bertentang  empat  mata.

“Kalau  belum,  aku  nak  cakap  kau  memang  seksi  bila  kau  marah.  Aku  suka”.  Katanya  seraya  bibir  merahnya  menguntum  senyuman  nakal.

Pipiku  mula  meruap  panas.  Tangan  kekar  Raf  ditepis  kasar.

“Gatal!”  Marahku.

Ketawa  Raf  terus  meletus  kuat.  Aku  juga  yang  terpesona  melihat  wajah  cerianya  itu. 

Bibirku  menguntum  senyuman  kecil.

Kenangan  aku  dan  Raf  ketika  remaja  benar  -  benar  mencuit  hatiku.  Dalam  serius  -  serius  dia  pun  ada  juga  terselit  perangai  sengalnya  yang  membuatkan  aku  rasa  geram  dengannya.

Raf…

Aku  mendongak  memandang  dada  langit.  Sengaja  duduk  di  pondok  sekejap.  Nak  ambil  angin.  Apatah  lagi  bila  Raf  seakan  dilanda  angin  monsun  sekarang.  Agak  menyeramkan.

Bulan  yang  cantik  bersinar  dengan  biasan  cahaya  daripada  sang  matahari.  Bintang  pula  mengelilingi  bulan  turut  menghiasi  langit  meskipun  waktu  malam.

Telefon  bimbit  kesayanganku  yang  berada  di  atas  meja  batu  itu  aku  renung  lama. 

Haih…  Macam  manalah  hala  tuju  hidup  aku  jika  aku  berkahwin  bersama  Raf  nanti?  Masalah  seringkali  datang  bertimpa  -  timpa.  Tak  selesai  masalah  Uncle  Wan  dan  Imdad  datang  pula  Aniq  yang  juga  mahu  mengharu  -   birukan  hubungan  aku  dan  Raf.

Telefon  bimbit  aku  mula  berdering.  Cepat  aku  capai  telefon  bimbitku.

Manalah  tahu  Rizky  mahu  memaklumkan  tentang  perkembangan  Rian.  Namun  begitu,  senyumanku  terus  pudar  dikala  melihat  nombor  aneh  yang  terpapar  pada  skrin  kunci  telefon  bimbitku.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now