Bab 13

14.4K 860 94
                                    

AWAN  -  awan  yang  menghiasi  langit  biru  itu  memang  tampak  cukup  indah.  Apatah  lagi  dengan  kehadiran  pelangi  selepas  adanya  hujan.  Angin  terasa  lembut  menampar  wajah.

"Termenung  apa?"  Suara  yang  agak  gemersik  tiba  -  tiba  menyapa  pendengaranku,  membuatkan  aku  hampir  sahaja  menjerit.

"Raf!"  Aku  mengetap  bibir  seraya  itu  mengetam  perutnya  berkali  -  kali  apabila  dia  galak  mengertawakanku.

Makin  kuat  dia  ketawa,  makin  kuat  aku  mengetam  perutnya  sehinggakan  kami  berdua  tergolek  jatuh  menuruni  bukit  yang  menghijau.  Kawasannya  lapang.  Jadi,  tak  sakit  pun  kalau  terjatuh.  Apatah  lagi  sekarang  ini  Raf  yang  menjadi  pelapik  buat  tubuhku.

Raf,  dialah  lelaki  yang  paling  aku  sayangi  selepas  abang  dan  arwah  papa.

"Widya..."  Menggoda  suara  Raf  menyeruku.  Aku  mengetap  bibir  melihat  wajah  kacaknya.  Perlahan  saja  jari  -  jemari  kekarnya  mengusap  kulit  wajahku.

"I'm  so  sorry", 

Perkataan  maaf  sudah  beribu  kali  diucapnya  untuk  hari  ini.  Aku  tahu  dia  sudah  menyesal  dengan  apa  yang  telah  dilakukannya.

"Aku  maafkan  kau,  Raf. Tapi,  tolong  jangan  ulang  lagi  apa  yang  kau  buat".  Pesanku.

Gara  -  gara  sebahagian  kecil  dari  sisi  gelapnya  telah  di  tunjukkan,  aku  sangat  pasti  bahawa  Xandra  dan  dua  lagi  kawannya  itu  tak  lagi  berminat  dengan  Raf.  Apatah  lagi  setelah  apa  yang  dialami  mereka  ketika  di  sekolah  tadi.

"Aku  cuma  mahukan  kau.  Aku  nak  lindungi  kau.  Aku  hanya  bad  boy  kau. Bukan  orang  lain".  Tokoknya  lagi.

Aku  tersengih.

Bad  boy  kau.

Ayat  itulah  yang  aku  paling  suka  mendengar  bila  diucap  Raf.

Mungkin  orang  akan  kata  taste  aku  pelik  ataupun  gila  kerana  sukakan  bad  boy.  Tapi,  itulah  hakikatnya.  Aku  hanya  cintakan  Alfan  Rafisqi!

"Raf,  lagi  dua  minggu  kau  nak  SPM.  Boleh  tak  kau  fokus  untuk  exam  tu?  SPM  penentu  masa  depan  kau".  Pujukku. 

Raf  kemam  bibir.

Entah  kenapa  aku  rasa  mahu  ketawa  melihat  Raf.  Dia  tampak  sangat  comel  tatkala  membuat  reaksi  begitu.

"Raf...."

Dia  mula  berdecit  tatkala  aku  menyeru  namanya.  Faham  sangat  maknanya  jikalau  Raf  tayang  reaksi  begitu  kepadaku.

Dia  tak  berjanji.

"Macam  mana  kalau  ada  orang  nak  jatuhkan. kau?  Kalau  Imdad  cuba  rampas  kau  dari  aku?  Macam  mana  aku  nak  tahan  diri?  Hmph...  I  can't,  Widya". Adunya.

Aku  ketawa.

Aku  ingatkan  bad  boy  sepertinya  tak  pernah  overthinking  mahupun  berfikir  tentang  sesuatu  perkara  yang  bakal  terjadi.  Tapi  telahanku  itu  sama  sekali  silap.

"Raf,  macam  mana  kau  kata  kau  tu  aku  punya,  aku  pun  akan  katakan  perkara  yang  sama.  Aku  kau  punya.  Tak  ada  Imdad  ataupun  lelaki  lain.  Cuma  kau,  Alfan  Rafisqi".  Balasku.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now