Bab 40

11.4K 686 107
                                    

SUHU malam yang sejuk sehingga meresap ke tulang hitam, aku tak pedulikan langsung. Tak rela kongsi satu selimut dan satu katil dengan dia Walaupun dia dah sah jadi suami aku.
Hati aku ni terlalu sakit sampaikan hendak ingat segala perbuatan baiknya selama ini pun susah.

"Sayang",

Aku cepat - cepat jarakkan tubuh menjauhi Raf yang bangun dari pembaringan.

Mukanya sayu. Masih merah macam tadi mungkin sebab tak henti menangis dari tadi.

Sikit pun aku tak peduli.

Memang aku kejam. Tapi Raf lagi kejam. Dia tipu aku bertahun - tahun lamanya. Buat aku rasa serba salah sebab dia bukan lelaki yang pertama sentuh aku. Walhal, sebaliknya pula yang terjadi.

Sakit hati aku ni!

"Widya",

"Jangan sentuhlah!" Tengkingku. Tangannya yang menyentuh lembut bahuku di tepis kasar.

Air mukanya berubah sayu.

"Aku minta maaf..." Entah kali ke berapa dia ulang ayat yang sama.

Aku tergelak. Sinis.

Maaf?

"Dengan perkataan maaf kau ingat kau boleh ganti maruah aku yang kau dah ragut lapan tahun lepas, Raf? Kau boleh putarkan masa dengan perkataan maaf tu ke?" Soalku sambil tayang senyuman mengejek.

Raf raup wajahnya.

"Tak boleh..."

"Ha, memang tak boleh! Benda kau buat pada aku memang kejam. Aku ingat selama ini Imdad aje yang jahat. Tapi sebenarnya kau jauh lebih keji dari dia",

Aku rentap kasar tanganku dari disentuh Raf.

Kemudian cepat - cepat aku turun dari katil dan keluar dari bilik.

Aku tahu Raf juga kejar aku dari belakang.

Hati aku ni tak mampu nak maafkan dia. Rasa terlalu pedih sangat. Rasa dikhianati.

"Sayang, I'm sorry... Aku buat bersebab. Aku tak tipu sumpah!" Katanya sambil menangis.

"Tipu!"

"Tak. Aku tak tipu... Aku buat sebab",

"Cukuplah Raf. Aku tak nak dengar apa - apa pun dari mulut kau. Kau lelaki tak guna. Penipu! Penipu!" Jeritku kuat.

Emosi aku yang berbadan dua makin tak stabil bila berkali - kali memoriku mengulang tayang peristiwa hitam lapan tahun yang lalu.

"Widya..." Raf melutut depan aku.

Mukanya basah lecun dengan air mata sikit pun tak berjaya mengusik tangkai hatiku.

"Raf. Aku tak nak hidup macam ni. Aku tak sanggup dah. Tolong..." Aku ketap bibir.

Air mataku jatuh membasahi wajah.

"Tolong ceraikan aku", Pintaku bersama esakkan.

"No!!! Widya, atas nama Allah aku cintakan kau. Sumpah! Aku buat semua tu bukan sebab aku ada cabaran dengan Imdad. Bukan sebab aku pertaruhkan jasad kau". Terang Raf berselang tangisan.

Saat ini... Aku langsung tak nampak bad boy yang selama ini kuat dan lagaknya hanya sombong. Saat ini... Aku nampak dia ialah seorang lelaki yang takut untuk aku tinggalkan dia.

Heh...

Tapi betul lah tanggapan dia tu.

Aku memang akan tinggalkan dia. Aku tak sanggup nak tinggal satu rumah dengan seorang perogol yang keji sepertinya.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now