Bab 30

17.1K 829 44
                                    

Anggap  perempuan  dalam  gambar  tu  as  Widya

---

“KALAU  kita  dapat  anak  lelaki,  aku  nak  namakan  dia  Rifqi.  Tapi  dapat  kembar  pun  macam  best  juga”.  Malas  aku  nak  layan  Raf  yang  dari   tadi  tak  berhenti berceloteh.  Sepanjang  mengemas  dapur  sehinggalah  sekarang.  Satu  dapur  ni  juga  tadinya  riuh  dengan  suara  dia  seorang  sahaja. 

Mama  pun  hanya  senyum  sahaja  melihat  kerenah  Raf. 

“Sayang,  kau  dengar  tak  apa  aku  cakap  ni?” 

“Hmm”.

“Sayanggg”,  Meleret  suaranya  menyeruku.  Rambut  aku  yang  terjuntai  di  tarik  -  tariknya.

Ya  Allah,  budak  ni…

“Apa  dia  Raf?”  Soalku  geram.

Kacau  betul  aku  nak  tengok  tv.  Dari  pagi  tadi  asyik  berkepit  aje  dengan  aku.  Geram  betul.

“Dengar  tak  apa  aku  cakap   tadi?”

“Dengar,  Raf.  Aku  dengar  semua  nama  bakal  anak  -  anak  kita.  Cuma  kita  baru  je  kahwin  semalam.  Masih  terlalu  awal  untuk  kita  dapat  anak”.  Ujarku.  Aku  tak  mahu  Raf  terlalu  berharap  untuk  memiliki  cahaya  mata.  Kelak  nanti  aku  takut  dia  akan  kecewa.

Raf  menyimpul  senyuman.

“Siapa  kata  tak  boleh?  Kalau  Allah  nak  bagi  juga,  mustahil  ke?” 

“Itu  namanya  rezeki.  Memanglah  tak  mustahil  kalau  Allah  yang  nak  bagi.  Tapi  kita  baru  kahwin  semalam,  Raf.  Semalam”.  Ulangku  lagi.

Raf  tersengih.

Daguku  di  tariknya  lembut.

“Muka  tu  jangan  tayang  macam  tu.  Kita  kat  ruang  tamu.  Takut  terbabas  je  siang  -  siang  ni”. 

Aku  membulatkan  mata.

Astagafirullah…  gatal  betul  suami  aku  ni.

“Raf,  kau  jangan  buat  aku  tolak  kau  jatuh  ke  bawah”.  Kataku  berbaur  ugutan.  Tak  sedar  lagi  tu  kepala  selamat  landing  atas  riba  aku.  Masih  nak  nakal  -  nakal  lagi.

“Ha,  buatlah.  Aku  kurung  kau  dalam  bilik  sekali  dengan  aku.  Kita  usaha  bagi  dapat  hasil.  Selagi  tak  dapat,  selagi  tu  jangan  keluar  bilik.  Turun  katil  pun  aku  tak  akan  benarkan”. 

Aku  mengetap  bibir.

Tangan  aku  acah  -  acah  tolak  Raf.  Namun  cepat  -  cepat  aje  dia  paut  pinggangku.  Semberono  Raf  menyembamkan  wajahnya  pada  perutku.

“Raf,  gelilah”.  Aku  tak  selesa  bila  dia  sengaja  selak  bajuku  lalu  hidung  mancungnya  di  gesel  -  gesel  pada  perutku. 

“Tak  sabar  nak  tengok  kau  mengandung  anak  aku.  Mesti  comel.  Aku  tak  bolehlah  nak  bayangkan  ayam  katik  tengah  mengandung.  Mesti  kau  berjalan  terkedek  -  kedek  nanti  kan?”  Katanya  teruja.  Sesekali  perutku  yang  tanpa  sebarang  penghuni  diciumnya.

Aku  tersenyum  nipis.

“Nanti  aku  mengandung,  aku  gemuk.  Kau  tak  malu  ke  dapat  isteri  gemuk?”  Sengaja  aku  nak  menduga. 

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now