Bab 28

14.3K 811 79
                                    

SUDAH  masuk  lima  kali  aku  tawaf  bilik  air  dengan  berkemban.  Seriau  pula  nak  keluar  bila  teringatkan  perangai  gatal  Raf  yang  mula  terserlah  sebaik  sahaja  kami  sah  menjadi  suami  isteri.  Salah  aku  juga  lah  ni  sebab  cuai  nak  bawa  baju  sekali. 

Pintu  bilik  air  tiba  -  tiba  di  ketuk  dari  luar.  Aku  usap  dada  gara  -  gara  terkejut.

“Widya,  kau  okey  tak?”  Soal  Raf  dari  luar.  Suaranya  kedengaran  risau.

“Ak…  aku  okey”, 

“Habis  tu  kenapa  lama  sangat  duduk  dalam  bilik  air?  Kau  sakit?  Kalau  tak  sihat  beritahu  aku.  Dah  setengah  jam  kau   ada  dalam  tu”.  Bebel  Raf.

Aku  meraup  wajah.

Bibir  di  gigit. 

Apa  yang  aku  nak  jawab  ni?  Kalau  aku  kata  aku  tak  bawa  baju,  memang  sah  lah  dia  akan  mengusik  aku. 

“Widya…  kau  okey  tak?  Jawablah.  Kalau  tak  aku  pecahkan  pintu  bilik  air  ni”.  Ujar  Raf  berbaur  ugutan.

“Jangan!”  Sebelum  dia  buat  betul  -  betul  apa  yang  dikatakan  tadi,  lebih  baik  aku  halang.  Nanti  tak  pasal  -  pasal  dia  dapat  free  show.  Aku  juga  yang  malu!

“Beritahu  aku  kenapa  kau  berkurung  dalam  bilik  air  lama  sangat?”

Apa  yang  aku  nak  cakap?  Fikir  Widya,  fikir! 

Pintu  bilik  air  aku  tenung  dalam.  Tak  lama  kemudian,  lampu  mula  muncul  atas  kepala  aku.  Tak,  aku  tipu.  Maksud  aku,  aku  dapat  idea.

“Rafff…”  Meleret  suara  aku  menyerunya.

Bad  boy  ni,  kalau  nak  memujuk  dia…  kena  jadi  manja  -  manja.  Barulah  menjadi.

“Apa  dia,  Widya?  Kenapa  suara  kau  tiba  -  tiba  jadi  kucing  parsi  pula  ni?”  Serius  suara  Raf  bertanya. 

Aku  menjuih  bibir.

Kucing  parsi  dia  panggil  aku?  Lantak  lah.  Parsi  pun  parsi  lah.

“Boleh  aku  minta  tolong  tak?”  Aku  tanya  dia  lagi.

“Kau  nak  aku  tolong  apa?” 

“Tolong  ambilkan  baju  tidur  untuk  aku.  Aku  lupa  nak  bawa  sekali  tadi…”  Perlahan  suaraku  membalas.

Tak  lama  selepas  itu,  ketawa  Raf  meletus.  Kuat.  Dah  agak. Dia  mesti  gelakkan  aku  punya.

“Tolonglah.  Aku  betul  -  betul  lupa  ni”.  Rayuku.

“Tak  nak.  Apa  masalahnya  Widya?  Kau  keluar  aje  lah  ambil  baju  sendiri.  Aku  suami  kau  kan?  Nak  takut  apa?” 

Gila  tak  takut? 

Raf  tu  dah  macam  singa  gatal.  Bukan.  Lebih  gatal  daripada  bapak  singa  yang  nak  mengawan.  Aku  dapat  jamin  aku  takkan  selamat  kalau  aku  keluar  dengan  berkemban.

“Ambil  lah.  Kalau  tak  aku  takkan  keluar  dari  bilik  air”.  Ugutku.  Dia  nak  main  -  main  dengan  aku,  aku  pun  boleh  main  -  main  dengan  dia. 

Geram  betul.

“Fine  aku  akan  ambilkan  baju  untuk  kau.  Tapi  kau  kena  janji  kau  akan  pakai  tanpa  sebarang  alasan  bila  aku  bawa  baju  apa  -  apa  pun  untuk  kau”.  Pesannya.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now