Special 1💋 - Cemburu Seorang Bad Boy

16.4K 814 73
                                    

LIMA  tahun  usia  perkahwinan kami...

Usia  anak  aku  pun  sudah  menginjak  empat  tahun.  Empat  tahun  pun  bukan  mudah  untuk  aku  harungi.  Tambah  -  tambah  lagi  bila  sifat  Raf  memang  pantang  benar  dengan  anak  gadisnya  yang  seorang  itu.

Rumah  ni  takkan  pernah  sunyi  kerana  perangai  dua  orang  anak  teruna  aku  itu.  Haru  sungguhlah.  Seorang  perangai  memang  sebiji  macam  walidnya.  Seorang  lagi  turun  betul  perangai  aku.  Nasib  baik  rajin  juga  tolong  aku.  Takut  agaknya  gara  -  gara  walid mereka  sentiasa  dituduh  garang.

"Ummi!  Ummi!"  Ha  tengok.  Aku  baru  aje  cakap  yang  seorang  tu  memang  turun  perangai  aku.

"Ya  Afwan.  Nak  apa?"  Soalku  lembut.

Rambutnya  aku  usap.

"Affan...  ummi  nak  tahu  tak...  Affan  suka  Ay",  Tak  sempat  Afwan  nak  habiskan  bicara  tiba  -  tiba   aje  Affan  tekup  mulut  si  adik.

Aku  terkebil  -  kebil  pandang  kerenah  Affan.

Wajah  cerahnya  bertukar  rona.  Telinganya  juga  turut  bertukar  sama.

"Affan,  kenapa  tekup  mulut  Afwan?"  Soalku  hairan.

"Afwan  ni  ummi.  Tak  pandai  nak  simpan  rahsia  langsung.  Tadi  janji  bagai  nak  rak  kata  tak  mahu  beritahu  ummi  lepas  tu  dia  beritahu  juga.  Sial  sungguh  la....  aduh  ummi!"  Merengek  Affan  dibuatnya  tatkala  aku  cubit  kuat  pipi  tembamnya.

Baru  empat  tahun  dah  pandai  mencarut.

Nak  kena  Raf  ni!

"Ummi  sakitlah  pipi  Affan".  Rungutnya.

"Mencarut  lagi  ummi  cubit".  Pesanku  tegas.

"Tapi  walid  hari  -  hari  mencarut  ummi  tak  marah  pun".  Pandai  pula  Afwan  menyampuk.

Aku  cekak  pinggang.

"Bila?"  Soalku  semula.

"Ada.  Masa  walid  berborak  dengan  abah,  abi,  papa  dan  dad.  Ummi  tak  marah  pun.  Ummi  siap  buat  -  buat  tak  tahu  je".  Adu  Afwan  tak  puas  hati.

Dia  peluk  tubuh  kecilnya.

Begitu  juga  Affan.

Aku  hela  nafas.

"Yelah,  lepas  ni  kalau  walid  mencarut...  Affan  dan  Afwan  beritahu  ummi  ya?  Biar  ummi  pulas  perut  walid".  Nak  atau  tak  aku  kena  juga  tabur  janji.  Kalau  tidak,  memang  sah  dah  dua  orang  anak  teruna  aku  ni  merajuk  dengan  aku.

"Baik  madam!"  Jawab  kedua  -  duanya  serentak.

Aku  senyum.

"Apa  -  apa  pun.  Mana  Raifa?"  Soalku  hairan.

Jarang  kembar  bertiga  ni  mahu  berenggang.  Selalu  sangat  melekat  bersama.  Bila  jalan  bertiga...  memang  Raifa  akan  ada  di  tengah  persis  seorang  puteri  yang  dijaga  rapi  oleh  dua  orang  pengawal  peribadi.

Cakap  tentang  Raifa.  Anak  gadis  aku  itu  memang  berbeza  sedikit  perangai  dia.  Dia  tak  terlalu  lembut  tak  juga  terlalu  kasar.  Dia  cuma  lebih  cenderung  sedikit  kepada  perangai  Raf  dan  apa  yang  paling  tak  tahannya,  anak  aku  tu  tak  suka  kongkongan.  Tapi  masalahnya,  si  walidnya  itu  risau  melampau.  Pantang  tengok  lelaki  dekat  dengan  anak  dia.  Kalut  je  dia  mengumpan.  Tak  kiralah  sama  ada  Rian,  Rash,  Fahim  ataupun  Rizky.  Memang  mereka  akan  bertekak  kalau  perkara  itu  melibatkan  Raifa.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now