Special 2💋 - The Little Bad Boys

13.6K 757 23
                                    

ADA  perkara  yang  aku  agak  pelik  dengan  Affan.  Bila   Aynaa  Hannani  datang  ke  sini  bersama  Rash  dan  juga  Ayeen,  anak  aku  mesti  akan  bersembunyi.  Sampai  satu  tahap,  aku  sendiri  tak  tahu  mana  dia  bersembunyi.  Sedangkan  Aynaa  memang  mahu  sangat  berkawan  dengan  Affan.

Tak  tahulah  perangai  malu  tu  dia  ambil  dari  siapa  sedangkan  dia  memang  sembilan  puluh  peratus  ikut  perangai  Raf.

"Wifey,  where's  my  little  bad  boy?  Afwan  tak  mahu  kawan  dengan  husband  sebab  abang  kembar  dia  hilang.  Baby  girl  main  dengan  Aynaa".  Ujar  Raf. 

Dia  raup  wajah.

Kadang  kala,  aku  harus  akui  bahawa  aku  kasihan  melihat  Raf.  Nampak  macam  terpinggir  pun  ada.  Tapi  nak  buat  macam  mana.  Perangai  garang  dia  tu  buatkan  anak  -  anak  kami  agak  takut  dengan  dia.

"Wifey  tak  tahu.  Wifey  pun  tengah  cari  Affan.  Husband  tak  rasa  something?"  Soalku  lembut.

Raf  pandang  aku.

Mukanya  tampak  bingung.

"Apa?"  Soalnya  hairan.

"Affan  mesti  akan  hilang  kalau  Aynaa  datang.  Takkan  husband  tak  perasan?  Muka  anak  husband  tu  jadi  merah  macam  tomato".

Raf  blur.

"So?"

"Husband!  Affan  tu  suka  Aynaa.  Husband  tak  nampak  ke?"  Soalku  geram.

Aduhai...  nak  kata  lembab  macam  berdosa  pula.  Tapi  itulah  masalahnya.  Raf  memang  lambat  tangkap.

"Takkanlah.  Kenapa  tak  gentle  sangat  anak  kita  tu?  Hish.  Biar  husband  ajar  dia  cara  nak  mengurat  perempuan".  Baru  setapak  Raf  buka  langkah,  aku  tarik  kuat  telinga  kanannya  sehingga  dia  terpaksa  berundur  semula  ke  belakang.

"Sakitlah  wifey!"

"Jangan  nak  ajar  anak  kita  benda  pelik  -  pelik.  Biar  aje.  Lagipun,  sekarang  ini  waktu  mereka  bermain.  Bukan  bercinta".  Pesanku.

Raf  cebik  bibir.

"Tapi  wifey,  kesian  anak  kita.  Macam  mana  kalau  besar  nanti  Aynaa  tak  mahu  pandang  Affan?  Sakit  tahu  tak  kalau  kena  reject.  Biar  husband  tolong  dia".  Degil  betul  suami  aku  ni.

Aku  peluk  tubuh  pandang  Raf.

"Husband  ajar  anak  kita  bercinta...  wifey  halau  husband   tidur  luar  malam  ni.  Jangan  masuk  bilik".  Tak  ada  pilihan  lain  selain  daripada  mengugut.

Raf  keluh.

"Fine.  Husband  tak  ajar".  Balasnya  lembut.

"Pergi  keluar  jagakan  Afwan.  Biar  Wifey  cari  Affan".  Kataku.

Raf  angguk.

Mungkin  dia  tak  mahu  bertekak  dengan  aku.  Sudahnya,  dia  angkat  kaki  dan  berlalu  keluar  dari  rumah  kami.

Tanpa  membuang  masa,  aku  mengatur  langkah  menuju  ke  dapur.  Selalunya  di  situlah  menjadi  tempat  persembunyian  Affan.

"Affan",  Aku  seru  namanya.

"Affan  anak  ummi".  Aku  tersenyum  nipis  tatkala  melihat  kaki  kecilnya  terkeluar  dari  bawah  meja.

"Sayang".  Aku  bertinggir  di  hadapan  Affan. 

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now