Bab 10

14.7K 858 43
                                    

BUNYI  deringan  loceng  yang  membingitkan  seluruh  kawasan  sekolah  membuatkan  aku  benar  -  benar  yakin  bahawa  waktu  pulang  sudahpun  tiba.  Baguslah  sudah  tibanya  waktu  pulang.  Aku  sememangnya  sudah  tak  mampu  bertahan  untuk  terus  berdiri.  Suhu  badanku  terasa  naik  secara  mendadak  buat  aku  rasa  keletihan.

Perlahan  aku  menapak  keluar  dari  Taman  Bunga.  Mahu  mengambil  beg  justeru  itu  aku  boleh  terus  pulang  ke  rumah  tanpa  terserempak  dengan  Raf.

Berhati  -  hati  aku  mengatur  langkah.  Longlai.

"Wah,  lihatlah  siapa  yang  kita  jumpa".  Aku  terus  mematikan  langkah  apabila  tiga  orang  gadis  bertindak  menghalang  laluanku.  Ketiga  -  tiga  mereka  melemparkan  senyuman  sinis  dan  pandangan  jelik  kepadaku.

Seorang  dari  mereka  itu  aku  tersangat  kenal.  Dialah  gadis  yang  di  tampar  Raf  tempoh  hari  kerana  menarik  rambutku.

"Beri  aku  laluan  boleh?  Aku  nak  balik".  Ujarku  mendatar.

Mereka  bertiga  ketawa.

"No,  Widya.  Kau  tak  boleh  balik.  Kau  kena  ikut  aku".  Lantas  tanpa  aku  sempat  mempertahankan  diri,  tanganku  di  rentap  kasar  dan  aku  di  tarik  mengikuti  mereka  ke  ruang  kolam  renang  yang  terletak  jauh  di  belakang  sekolah.  Kolam  renang  lama.

"Lepaslah!"  Sehabis  kudratku  aku  merentap  kasar  tanganku  dari  di  sentuhnya  lalu  tubuhnya  aku  tolak  kasar.

"Kau  bertiga  ni  kenapa?!  Aku  tak  pernah  kacau  langsung  hidup  kau  bertiga.  Kenapa  kau  bertiga  perlu  kacau  aku?"  Soal  aku  geram.  Mata  mencerlung  tajam  memandang  wajah  mereka  bertiga.

"Hei,  Widya.  Aku  rasa  kau  ni  tak  lah  terlalu  sempurna  untuk  bergandingan  dengan  Raf!"  Terkelu  aku  mendengar  kata  - kata  dari  gadis  yang  berada  di  sebelah  kiri  itu.

"Betul  tu.  Malahan,  aku  sendiri  jadi  keliru  kenapa  Raf  melayan  kau  sedangkan  kau  ni  seorang  perempuan  yang  menyedihkan?"  Tambah  gadis  yang  berdiri  di  sebelah  kanan  pula.

Aku  menggeleng.

Perlahan  kakiku  melangkah  ke  belakang.

Tak...  Tak  betul.  Aku  bukannya  seorang  perempuan  yang  menyedihkan.  Raf  sendiri  tidak  pernah  mengakuinya.

Tapi  Raf  tak  pernah  cintakan  aku...

Air  mata  jatuh  menitis  membasahi  wajahku.  Entah  mengapa  sebak  rasa  hati.  Mungkin  kerana  Raf  ataupun  kerana  hatiku  kecewa  dengan  diriku  sendiri.

"Kau  menyedihkan  Widya.  Mungkin  itu  puncanya  Raf  tak  sampai  hati  nak  tinggalkan  kau.  Perempuan  lembik.  Cuai.  Buruk.  Jelik.  Langsung  tak  sepadan  dengan  Raf  yang  jauh  lebih  sempurna.  Kau  tak  layak!"  Herdik  gadis  yang  berada  di  tengah  -  tengah  itu.

Dia  menapak  mendekatiku.

Drastik  tubuhku  di  tolak  kasar  sehinggakan  aku  tanpa  sengaja  terjatuh  ke  dalam  kolam  renang  yang  masih  ada  air  di  dalamnya. 

Aku  terkapai  -  kapai  cuba  mencari  nafas.  Ketiga  -  tiga  gadis  itu  merenung  aku  kosong.  Melihat  aku  mula  tenggelam  ke  dasar  kolam,  mereka  terus  meninggalkanku  sendirian  di  ruangan  kolam  renang  itu.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now