Bab 17

12.4K 805 33
                                    

Morning  beautiful.  I  really  miss  you  -  Raf

AKU  tersengih  tatkala  membaca  mesej  yang  dihantarnya  pada  pagi  ini.  Sedar  atau  tidak,  sudah  tiga  hari  aku  berjaya  hidup  tanpa  seorang  bad  boy.  Aku  rasa  bangga  juga  sebab  berjaya  yakinkan  dia.  Tapi  rasa  rimas  pun  ada  sebab  Rash  dan  Fahim  sudah  macam  bodyguard  yang  overprotective.  Pantang  aku  cakap  nak  keluar,  kalut  aje  mereka  telefon  aku  suruh  tunggu  sekejap.  Haih...

Morning  too,  handsome.  I  always  miss  you  -  You

Butang  send  di  tekan.  Lalu  aku  matikan  telefon  bimbit.  Aku  menghela  nafas  perlahan. 

"Widya!"  Aku  angkat  wajah  tatkala  melihat  Ayeen  menapak  mendekatiku.  Bibir  halusnya  tampak  manis  saja  menguntum  senyuman  kepadaku.

"Ya?"  Soalku  lembut.

"Maaflah  tunggu.  Ada  sesiapa  kacau  awak  ke?  Kalau  ada,  awak  beritahu  saya.  Biar  saya  tumbuk  dia".  Kata  Ayeen  penuh  semangat.  Siap  tayang  lagi  penumbuk  comel  dia.

Aku  kulum  senyum.

Tangan  pun  kecil.  Ada  hati  nak  tumbuk  orang.  Silap  -  silap  bukan  orang  yang  melayang.  Tapi  dia  tu.  Aih...  Ayeen...  Ayeen.

"Jadi  sekarang  awak  nak  pergi  mana?"  Soalnya  teruja.  Beg  tangan  yang  bercorak  hello  kitty  di  perbetulkan.

Aku  kemam  bibir.

"Ikut..." 

Tak  sempat  aku  nak  habiskan ayat  tiba  -  tiba  tubuh  aku  kena  rempuh.  Aku  terus  aje  jatuh  terduduk. 

Dahi  aku  berkerut  melihat  lelaki  itu  menonong  pergi  tanpa  perkataan  maaf. 

Kurang  ajar  betul!

"Awak  okey  Widya?"  Risau  suara  Ayeen.  Tangan  kanannya  dihulurkan  pada  aku  membantu  aku  bangun.

Aku  hadiahkan  senyuman  manis  padanya  sebagai  tanda  aku  tak  apa  -  apa.

"Jahat  betul  lelaki  tu.  Dia  langgar  orang  tapi  tak  reti  minta  maaf.  Kalau  saya  jadi  awak  memang  saya  pukul  guna  beg  hello  kitty  ni".  Bebelnya.

Aku  hanya  tersenyum  nipis.

Mata  aku  memandang  ke  arah  kelibat   lelaki  yang  sudah  semakin  menghilang. 

Siapa  sebenarnya  lelaki  tu?

AURA  panas  mula  terasa  diseluruh  tubuhku.  Kalau  tidak  difikirkan  rasa  hormat  yang  menggunung  terhadap  lelaki  tua  itu,  aku  pasti  sahaja  akan  melakukan  perkara  yang  sama  seperti  yang  sering  Raf  lakukan.  Marah.

"Macam  mana?  Aku  bagi  kau  RM  25000  kau  dan  kau  tinggalkan  Raf.  Ataupun,  kau  nak  tambah  lagi?  RM  10000?"  Sinis  sungguh  bicara  Uncle  Wan  kepada  aku.  Seolah  -  olah  aku  menjalinkan  cinta  dengan  Raf  hanya  atas  dasar  hartanya.

"Tak  cukup  lagi?" 

Aku  ketap  bibir  menahan  rasa  geram.  Timbul  rasa  menyesal  kerana  datang  bertemunya.  Ingatkan  perkara  penting  apa  yang  dia  ingin  bicarakan  kepada  aku  tentang  Raf.  Sebaliknya  ini...

Tak  guna  betul.

"Saya  tak  nak  semua  duit  dato.  Saya  tak  mintak  pun".  Ujarku  sambil  mengetap  gigi.  Cuba  menghapuskan  rasa  amarah  yang  makin  menjengah  hatiku.

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now