Bab 19

12.2K 782 50
                                    

CUKUPLAH  kerana  semalam  tidur  aku  langsung  tak  lena  kerana  memikirkan  siapa  perempuan  tu.  Sungguh  jiwaku  ini  benar  -  benar  tidak  tenteram.  Apatah  lagi  seketika  tadi  aku  menelefon  Raf  untuk  bertanyakan  dia  perihal  perempuan  tu.

Tapi...

"Cari  abang  ya?  Dia  tengah  mandi.  Dia  kata  nanti  dia  call  Widya  semula",

Bilamana  panggilan  aku  itu  disambut  oleh  perempuan  itu  membuatkan  sekeping  hatiku  ini  remuk.  Sangat  -  sangat  hancur.  Apatah  lagi  apabila  aku  membayangkan  mereka  tinggal  sebumbung  dan  Raf  pula  melayani  perempuan  itu  seperti  isterinya.

Sungguh,  aku  tak  sanggup!

Bunyi  deringan  itu  membuatkan  perhatianku  terus  teralih  pada telefon  bimbit  yang  berada  di  atas  meja  belajarku.  Malas  aku  mencapai  telefon  bimbit.  Rasa  tak  ada  mood.

Nama  Raf  yang  terpapar  pada  skrin  telefon  aku  seretkan  ikon  hijau.  Lantas  wajah  kacaknya  yang  tampak  segar  itu  memenuhi  ruangan  mataku.

Raf...

"Kenapa  muka  kau  nampak  sayu  ni?  Ada  apa  -  apa  jadi  ke?"  Dahinya  berkerut  -  kerut  melihatku.  Meskipun  riak  wajahnya  sedikit  pun  tidak  menunjukan  dia  risau  tapi  pandangannya  itu  sudah  jelas  menunjukkan  perasaannya  yang  tersirat.

Aku  ketap  bibir  memandang  wajah  Raf.

Masih  berkira  -  kira  sama  ada  bertanya  atau  tidak  perihal  perempuan  itu.  Kalau  ditanya,  kemungkinan  besar  hatiku  akan  sakit.  Tapi  jika  tidak  ditanya,  hatiku  lebih  sakit.

"Kau  ni  kenapa?  Muka  serupa  mati  suami  je.  Rileks  la.  Aku  hidup  lagi  ni  ha",  Tuturnya  selamba.  Langsung  dia  tak  faham  perasaan  aku.

Aku  sendiri  keliru.  Raf  ni  sebenarnya  tahu  atau  tidak  aku  sedang  kecewa?

"Siapa  perempuan  tu  Raf?"  Tak  ada  selok  -  belok,  aku  terus  buka  tajuk  utama. 

"Hah  perempuan?  Perempuan  mana  pula  ni?"  Soal  Raf  hairan.  Muka  dia  macam  keliru.

"Perempuan  yang  panggil  kau  'abang'  masa  kita  tengah  call  semalam.  Siapa  perempuan  tu  Raf?"  Suaraku  mula  bertukar  sebak.  Jikalau  diingat  kembali  tentang  semalam,  hatiku  ini  bagaikan  disiat  -  siat.  Sakit!

Raf  meraup  wajahnya.

Saat  itu  juga  aku  terpandang  buku  lima  kanannya  yang  berbalut.  Kenapa?

"Perempuan  tu  bukan  sesiapa,  Widya".  Balas  Raf  perlahan.  Tak  bernada.

"Kau  tipu.  Aku  sendiri  dengar  perempuan  tu  panggil  kau  abang.  Tadi  pun  perempuan  tu  angkat  call  aku  masa  kau  tengah  mandi".  Marahku.  Rasa  marah  pula  bila  memikirkan  kemungkinan  Raf  sudah  mula  menipu  aku.  Sampai  hati  dia. 

Dum!

Aku  tersentak  dikala  Raf  bertindak  menumbuk  kuat  kepala  katil  yang  diperbuat  daripada  besi  itu.  Tangannya  yang  berbalut  itu  mulai  berdarah.

Air  mataku  jatuh  menitis.

Sakit  sangat  bila  lihat  Raf  luka  macam  tu.  Kenapa  Raf?  Kenapa  kau  suka  sakiti  diri  kau  sendiri?

Her  Bad Boy - [ɌȺF]Where stories live. Discover now