"Evlenmek mi?" Annem şaşkınlığını dile getirmişti.
"Evet evlenmek."
"Oğlum nasıl olacak ki? Hayat hastanede değil mi?"
"Ben her şeyi ayarladım annem. Hafta çarşamba günü nikâh kıyılacak." Abimin sözleri hepimizi şok etmişti.
"İkiz peki yenge ne diyor bu işe?" Can alıcı soru Haziran abimden gelmişti.
"İstemiyordu. Arkasında beni bırakmak istemedi ama ikna oldu sonunda." Hayat ablanın her adı geçtiğinde çenesi titreyip gözleri doluyordu Temmuz abimin. Sevmek böyle miydi? Hep mı acı çekerdi insan. Kavuşurken bile...
"Peki, evladım annesi babası yok mu? Olacaksa adabıyla olsun bari."
"Kimsesi yok baba. Ben varım sadece."
"Ne demek ben varım sadece Temmuz? Biz neciyiz?" Sahte bir kızgınlıkla konuştu annem. Ortamda ki bu puslu havayı bozmak istemişti anlaşılan.
"Saat geç oldu çocuklar hadi yatın. Yarın detaylı konuşuruz bu konuyu." Babam ayaklanmış odasına giderken konuşmuştu.
"Babam?" Temmuz abim son dakika yeniden konuşmaya başladı.
"Salona yer yatağı açsak hep beraber yatsak olur mu?" Babam hafif bir tebessüm etti abimin isteği karşısında.
"Sultanım gel yatakları alalım." Babamın anneme seslenmesiyle birlikte yatak odasına gidip yer yataklarını alıp geri geldiler.
Haziran abim ve Temmuz abim annemlere yardım edip hep beraber salonun ortasına yer yatağını serdiler. Yer yatağı açılınca en başa babam yanına ben, annem, Temmuz abim, Haziran abim sırasıyla dizilip yatmıştık.
Tam uykuya geçecekken aklıma gelen şeyle beraber babama dönüp konuştum.
"Babam?"
"Söyle gönlümün bahar bahçesi." Diyerek tek dirseği üzerinde durmaya başladı.
"Biz küçükken söylediğin bit türkü vardı ya. Onu söylesene bize."
"Olur babam." Cevap verdikten sonra türküyü söylemeye başladı.
(Multimedyada ki şarkıyı açmayı unutmayın.)
"Bir ay doğar ilk akşamdan geceden neydem neydem geceden," Diye başladı o güzel sesiyle türküyü söylemeye.
"Şavkı vurur pencereden bacadan,
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben.
Uykusuz mu kaldın dünkü geceden neydem neydem geceden." Hem söyleyip hem de usul usul saçlarımı okşuyordu."Uyan uyan yâr sinene sar beni." Bir anda duraklayıp saçlarıma öpücük kondurdu.
"Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben,
Uyan uyan yâr sinene sar beni,
Dağlar harâmı açma yaramı perişânım ben.""Yüce dağ başından aşırdın beni neydem neydem yâr beni,
Tükenmez dertlere düşürdün beni.
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben.
Madem soysuz göynün bende yoğudu neydem neydem yoğudu.""Niye doğru yoldan şaşırdın beni,
Dağlar kışımış yolcum üşümüş perişânım ben,
Niye doğru yoldan şaşırdın beni,
Dağlar harâmı açma yaramı perişânım ben.""Aşağıdan gelir eli boş değil neydem neydem boş değil,
Söylerim söylerim göynüm hoş değil,
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben,
Bir güzeli bir çirkine vermişler neydem neydem vermişler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAHALLE ARASINDA (Tamamlandı) #wattys2021
Ficção AdolescenteKadifekale ve Limontepe mahallesine hoşgeldiniz! 💐 Unutmayın burada her şey 'Mahalle Arasında.' 💙