''Orkun şu ışıkları son kez kontrol edelim bir sorun çıkmazsa burada işimiz bitti demektir artık.''
''Tamamdır Çiçek. Hallediyorum.'' Orkun'un ışıkları açmasıyla etraf birden aydınlandı. Herhangi bir sorun çıkmadığı için burada işimiz bitmişti.
Etrafta bir sürü insan akşam olacak kına için karınca gibi çalışıyordu. Bizler her ne kadar eve sabaha karşı gitmiş olsak da erken saatlerde uyanıp hazırlıklar için yardıma koşmuştuk. Mahalleye giren bir arabayla hepimiz kenarlara geçtik. Araba uygun bir yere park edince içerisinden akşam müzik işleriyle uğraşacak ekip indi.
''Teyze sahneyi nereye kuracağız, adamlar geldi.''
''Bakkalla pastahanenin tam arasında olsunlar kuzum. Oraya ayarlasınlar olur mu?'' Meliha teyzeyi onaylayıp adamların yanına geçip yeri gösterdim. Onlar kendi sahnelerini hazırlarken bizimkilere yardım etmeye devam ettim.
...
Saatler hızla geçerken mahallede her şey hazırdı. Hava kararmaya başlarken bütün mahalleli kendi yerlerine geçmiş gecenin çiftini bekliyordu. Mahallede hafiften müzik sesleri yankılanırken nihayet beklenilen araba gelmişti. Emine abla o güzel bindallısıyla arabadan inerken annemler buldukları her tahtaya maşallah diyerek vuruyordu. Emine ablaya bakmaktan Selçuk abiyi görmeyen gözlerim bu sefer ona doğru döndü. Her zaman ki gibi şık bir takım elbiseyle heyecanlı bir şekilde Emine ablanın yanındaydı. İkisi bize doğru yavaş yavaş gelirken mahalleyi alkış sesleri inletiyordu. Selçuk abiler kendileri için hazırlanan yere yerleştikten hemen sonra müzik sesini yükselterek başlamıştı. İşte şimdi kına başlıyordu!
Saatler hızla ilerlerken bütün mahalleli kurtlarını döküyordu. Yavaş yavaş kına yakma zamanı geldiğinde annemler Emine ablanın yanına geçmişti. Dans eden herkes yerine geçerken Emine abla ve biz son kez dans etmek için ortaya geçtik. Emine abla ortada dururken ben, Hande, Selin abla, Esra, Tuğçe, Merve, Damla ve mahalleden birkaç kız onun etrafını sardık. İstediğimiz şarkıyı adamlara söylerken şarkı ufaktan çalmaya başladı.
''Haydi kızlar kalkın göbek atmaya, oynamanın geldi vakti saati. Haydi kızlar kalkın göbek atmaya, hepimizin neşesi kına gecesi.'' Şarkının başlamasıyla hepimiz oynamaya başladık. Mahalleden yükselen şarkı seslerine alkış sesleri eşlik ediyordu.
''Kaynanası altınını hazırlar, gelinin avucuna koyar. Ağlamasın gelin göz yaşını silin, bu gecenin ecesi o.'' Şarkının bu kısmında artık annemler de oynamaya gelmişti. Özellikle Meliha teyze Emine ablanın karşısına geçmiş dans ediyordu.
''Şarkı türkü fasılın geldi zamanı, çalsın dursun haydı oyun havası. Elbisesi sırmalı peçesi yarım, dünyaların güzeli gül gelin hanım.''
''Haydi kızlar kalkın göbek atmaya, oynamanın geldi vakti saati. Haydi kızlar kalkın göbek atmaya, hepimizin neşesi kına gecesi.'' Şarkı yeniden başa döndüğünde bizimkiler hız kesmeden danslarına devam ediyordu. Hepimiz annelerimizin haline bakarak kahkaha atıyorduk.
''Mumlarını dizelim sinimiz hazır, kınasını yakalım gelinimizin. Haydi kızlar kalkın göbek atmaya, neşemize binbir neşe katmaya.'' Hareketli şarkımız son bulurken bu kez kına gecesinin asıl türküsü çalmaya başladı. Hızlıca ortaya getirilen sandalyesine oturtulan Emine ablanın yüzüne yüz örtüsü kapatıldı. Hepimiz hızlıca annemlerin yanına gidip mumları aldık. Meliha teyze elime kına sinisini tutturunca Emine ablanın başına gidip etrafına dönmeye başladık.
Elimde büyük kına sinisiyle dönerken kızlarda ardımdan beni izliyordu. Türkü sözleri yavaş yavaş başlarken etraftaki herkesin gözleri şimdiden dolmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAHALLE ARASINDA (Tamamlandı) #wattys2021
Novela JuvenilKadifekale ve Limontepe mahallesine hoşgeldiniz! 💐 Unutmayın burada her şey 'Mahalle Arasında.' 💙