'Hediye'

4.6K 366 80
                                    

Sabah binbir telaşla uyanıp okul için hazırlandık. Babam okul yolunda daha fazla yorulmayalım diye bizi bırakmıştı. Şimdi hepimiz sıralarımızda uyuklar vaziyette dersin başlamasını bekliyorduk.

"Ya ben sahurda o kadar su içtim neden hala susuyorum?" Merve kendi kendine isyan ederken onun bu haline güldüm.

"Zırt pırt tuvalete gidip işiyorsun anam normaldir."

"Hande haklı valla. Nedir bu sabahtan beri 5 dakikada bir tuvalettesin?"

"Gerçekten şurada oturup seninle ne sıklıkla işediğimi mi konuşayım Tuğçe?" Kızlar kendi aralarında konuşurken sessiz kalıp gözlerimi dinlendirmeyi tercih ettim.

Bir süre sonra ders başlayınca kızlar yerine geçmişti. Önümdeki deftere gerekli notları alırken sınıf kapısı çaldı. Bütün sınıfın dikkatini oraya kayınca içeriye Bulut ve Ali girdi. Hocadan özür dileyip sıralarına geçtiler. Kafamı yana çevirip onlara bakmak istesem de ona bile halim yoktu şu an.

Bir müddet sonra hoca test çözmemiz için bizi serbest bırakmıştı. Çantamdan çıkarttığım test kitabımla uğraşırken bana seslenildiğini duyup kafamı kaldırdım.

''Çiçek, bir gelsene ya.'' Arif'in seslenmesiyle sıramdan kalkıp oraya gittim. Arif sıradan kalkıp Özgür'ün yanına oturmama müsaade etti. Ben oturduktan sonra o da yanıma oturdu.

''Birkaç soru var yapamadık.''

''Hangi kitap?'' Özgür kitabı ortaya koyup soruları göstermeye başladı. Önümdeki sorulara tek tek bakarken kafamda birazını çözüp Arif ve Özgür'e anlatmaya başladım. Soruları teker teker hallederken dönüp ikisine baktım.

''Anlamadınız mı be?''

''Sende bizi iyice salak sandın he.'' Özgür'ün sitemine gülüp koluna hafifçe vurdum.

''O zaman bu haliniz ne?''

''Sınavı düşünüyoruz. Sence yapabilecek miyiz?'' Arif'in verdiği cevaptan sonra önümdeki kitabı kapattım.

''Lisenin başından beri bu sınava hazırlıyor bizi hocalar, bizde sınav için hazırlanıyoruz. Vicdanen rahatız bence. Gerisi stres yönetimi ve nasip yani gençler. Kendinize güvenin. Üniversiteyi kazananların bizden farklılıkları yok. Onlarda da bir beyin bizde de. O yüzden sakin olun." Kendi aramızda sınav hakkında konuşurken bizim kızlarda yanımıza geldi.

''Bizsiz laf mı çeviriyorsunuz?''

''Sensiz laf mı çevirilir Merve, duymamış olalım bunu.'' Merve, Arif'in onunla dalga geçtiğini anlayınca yüzünü buruşturdu.

''E ne konuşuyorsunuz o zaman?''

''Sınav hakkında konuşuyoruz kızlar.'' Kızlar da sınavla ilgili konuşmaya başlayınca Arif daha fazla dayanamamış olacak ki kafasını sıraya koydu. Bende daha fazla dayanamayıp sıraya kafamı koydum.

''Sende mi gece uyumadın?'' Arif'in fısıltıyla konuşmasına cevap verdim.

''Bu gece değil ama dün gece uyumadık.''

''Hayırdır beşik mi salladınız?'' Kafamı sıradan kaldırıp Arif'in saçını çekip sırtına vurdum bir tane.

''Savaş mı istiyorsun?'' Arif'te kafasını kaldırıp bana baktı. Sınıfı kontrol edip hocanın çıktığını görünce sıradan kalktı.

''Cidden yapacak mısınız bunu?'' İkimizde Hande'ye dönüp kafamızı salladık. Özgür sıradan çıkıp bana yol açınca Arif'e bakıp sinsi sinsi sırıttım.

''Bu sefer oruçluyuz bak çok yormak yok. Anlaştık mı?'' Arif bana bakıp kötü kadın kahkahasını atınca önümde duran silgiyi kafasına attım.

MAHALLE ARASINDA (Tamamlandı) #wattys2021Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin