'Davetsiz misafir.'

5.5K 406 76
                                    

Ramazanda günler hızla akarken hem dönem sonu hemde üniversite sınavı yaklaşıyordu. Okulda ders namına bir şeyde kalmayınca babam dönem sonuna kadar rapor almam gerektiğini söylemişti. O yüzden birazdan Temmuz abimle birlikte hastaneye gidecektik. Odamda aceleyle hazırlanırken son olarak pantolonumu giyip odamdan çıktım.

''Abi ben hazırım.''

''Ayakkabını giy, geliyorum.'' Ayakkabılarımı alıp giymeye başladıktan kısa bir süre sonra Temmuz abim geldi. O da benimle birlikte ayakkabısını giyerken anneme çıktığımızı haber verdim.

''Arabayla gidiyoruz değil mi?''

''Evet.'' Diye cevap verdi abim. Beraber merdivenlerden inip binadan çıktık. Arabaya atlayıp beraber hastaneye gittik. Rapor işini kısa bir sürede hallettikten sonra abimle beraber hastaneden çıktık.

''Alışveriş merkezine gidelim mi gezeriz biraz? Hem vakitte geçer.'' Abimin teklifini memnuniyetle onayladım. Abim arabayı merkeze doğru sürerken bende radyodan hareketli bir şarkı açtım. Müziği dinleye dinleye yolda ilerlerken nihayet merkeze vardık. Arabayı otoparka park ettikten sonra beraber alışveriş merkezine girdik.

''Nereye gidelim ilk önce?''

''Çocuk mağazasına gidelim mi önce? Dünya'ya bir şeyler alırız.''

''Olur hadi gel gidelim.'' Abimle beraber bulduğumuz bir çocuk mağazasına girdik. İçeri girdiğim an gördüğüm kıyafetler beni benden almıştı.

''Ay abi şunlara bak. Hepsi birbirinden güzel hepsini alasım geldi.''

''Aynen öyle güzelim.'' Abime gülümseyip kıyafetlerin arasında dolaşmaya başladım. İleride gözüme takılan yeni doğan kıyafetlerini elime aldım. Baktıkça bakasım geliyordu insanın bunlara. Daha fazla burada vakit geçirmemek içim elimdekileri yerine bırakıp Dünya'nın yaşına uygun bir şeyler bakmaya başladım. Gözüme çarpan bir iki parça kıyafeti alıp abimin yanına ilerledim.

''Abi nasıl bunlar?''

''Güzeller abiciğim ama eteği bırakalım istersen. Dünya ne zaman etek giyse düşüp bacağını kanatıyor. Daha rahat bir şeyler bakalım onun yerine olur mu?'' 

''Tamam, olur. Sen ne beğendin?'' Abim elindeki ayakkabıyı ve taytı gösterdi. 

''Nasıl?''

''Her zaman Haziran abimden daha zevkliydin.'' Deyip gülümsedim.

''Haziran duymasın bunu. Gel bir tane pantolon alıp çıkalım. Şimdilik yeter bunlar herhalde.''

''Yeter, yeter.'' Abimle beraber bir pantolon seçip ödemeyi hallettik. Ellerimizde poşetlerle o mağazadan çıkıp başka mağazaya girdik. Kendimize de bir şeyler aldıktan sonra kıyafet alışverişini bitirmiş olduk.

''Başka alacak bir şeyin var mı?''

''Kendime birkaç kitap alacağım sadece abi.''

''Tamam o zaman sen kitapçıya git benim ufak bir işim var halledip geliyorum. Eğer senin işin erken bitersen aşağıya gel.''

''Tamam sen nerede olacaksın?''

''Kuyumcuda.''

''Hayırdır, kuyumcuda ne işin var?''

''İşin bitince gelir görürsün Çiçeğim, hadi koş sen kitapçıya.''

''Tamamdır, ben kaçtım.'' Abimi orada bırakıp yerini bildiğim kitapçıya doğru gittim. Üniversite sınavı için gerekli soru bankalarını gözüme kestirip oraya ilerledim. Birkaç kitabı göz ucuyla inceledikten sonra faydalı olabilecekleri aldım. Okumak içinde birkaç kitap aldıktan sonra kasaya gittim. Cebimde kalan son paraları kitaplara verip abimin yanına gitmek için kitapçıdan çıktım.

MAHALLE ARASINDA (Tamamlandı) #wattys2021Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin