Ali'lerin evinde uzun bir süre kaldıktan sonra abimlerin gelmesiyle kalkmıştık. Haziran abim, babam ve Dünya yorgunluktan hemen uyusa da annem, ben ve Temmuz abim henüz uykumuz gelmediği için mutfağa geçip kahve yapmış ve onu içiyorduk. Sami Amcanın verdiği ekler aklıma gelince dolaptan onları da çıkartıp ortaya koydum.
''Annem?'' Temmuz abimin konuşmasıyla annem abime baktı.
''Söyle oğlum?''
''Sana bir şey söyleyeceğim ama bak aramızda kalacak. Söz ver.'' Abimin geldiğinden beri bir tuhaf halleri zaten vardı. Şimdi de kokusu çıkıyordu yavaş yavaş.
''Ay o nasıl laf Temmuz, ne zaman aramızda kalmadı sırlarımız.'' Abim ve ben anneme ters ters bakınca annem göz devirdi.
''Aman be tamam, arada bir ağzımdan kaçıyor o kadar.'' Abimle beraber anneme hala ters ters bakmaya devam ettik.
''Çıkartıyorum şimdi terliği?'' Diyerek terliği işaret edince annem abimle güldük.
''Haziran'ın görüştüğü biri var.'' Temmuz abimin ortaya bomba sonrası annem ve ben susmuş kalmıştık. Uzun bir süre hiçbirimizden ses çıkmadı.
Temmuz abim elini annemin yüzünün önünde salladı. ''Annem, iyi misin?''
''Ay abi bu böyle mi söylenir. Kadının kalbine indi.'' Ayağa kalkıp anneme bir bardak su verdi.
''Olmaz bu iş. İzin vermiyorum.'' Annem suyunu içip masaya bıraktı. Verdiği tepki abim ve beni şaşırtmıştı. Bu kadın uzun zamandır bir gelin haberini bekliyordu şimdi ne olmuştu ki böyle?
''O ne demek anne ya. Hem daha kız kim onu bile bilmiyorsun.''
''Ben diyeceğimi dedim Temmuz. Ben kendi gelinimi kendim seçtim. Haziran'ın seçtiği olmaz.''
''Anneciğim, bir kızın kim olduğunu söyleseydim. Ondan sonra karar verseydin.'' Temmuz abim annemi ikna etmeye çalışsa da annem nuh diyor peygamber demiyordu.
''Tamam o zaman ben Haziran'a söylerim, Selin ile görüşmeyi keser.'' Temmuz abim günün bir diğer bombasını da atınca dilim bağlanmıştı.
''Aynen aynen. Görüşmesin o kızla. Ben ona Selin'i alacağım.'' Ortamda süren birkaç dakikalık sessizlikten sonra annem birden ayağa kalktı.
''Bu Haziran'ın görüştüğü hangi Selin?''
''Karşı komşumuz olan Selin, annem. Ama sen merak etme ben Haziran ile konuşurum o da konuşmayı keser.'' Annem birden ayağa kalkıp abimin karşısına geçti.
''Bana bak doğruyu söyle. Bizim Selin ile Haziran görüşüyor mu yani? Ay vallahi dualarım kabul oldu." Annem yerinden duramadan konuşurken Haziran abim mutfağa girdi.
"Allah aşkınıza bu gürültü ne anne? Bir uyutmadınız." Tek gözü kapalı olan abim sol eliyle gözünü ovuşturuyordu.
"Bana bak anneye çemkirme. Yaşına başına bakmam geçiririm terliği, acımam." Haziran abim annemin bu haline şaşırıp öylece kalmıştı.
"Gel hele otur oğluşum şöyle." Annem az önceki halinin tamamen tersini yaparak abime sevgi gösterisinde bulunmaya başlamıştı şimdide.
"Kız bizim annemiz ikizler burcuda değil, siz n'aptınız benim canım anama iki dakikada? Kadının ruh hali bozulmuş." Haziran abim bir yandan bize çemkirip bir yandanda hafiften kulağımı çekiyordu.
"O elini kulağımdan çekmezsen senin bütün kirli çamaşırlarını Selin ablaya anlatırım." Söylememem gereken bir şey pat diye ağzımdan çıkarken ortamda sessizlik oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAHALLE ARASINDA (Tamamlandı) #wattys2021
Teen FictionKadifekale ve Limontepe mahallesine hoşgeldiniz! 💐 Unutmayın burada her şey 'Mahalle Arasında.' 💙