MMMS | SPECIAL CHAPTER 03

10.4K 472 30
                                    

"Awak merepek apa ni?"

"Saya tak merepek. Betullah ada orang datang tadi. Dia ugut saya. Kalau awak tak percaya awak tanya Liana. Dia sendiri nampak"

Liana memandang Riana dan Aryan silih ganti.

"Betul daddy. Ada owang ahat adi datang" kata Liana dengan pelatnya.

Aryan menghembus nafas perlahan. Masalah!

"Nantilah kita bincang. Sekarang jom masuk makan. Saya tak menyempat lagi nak buka selipar awak dah tarik saya ke belakang ni" bebel Aryan sambil kaki melangkah masuk ke dalam rumah.

Riana hanya tersenyum kambing.

Kelihatan meja makan sudah dipenuhi dengan bakal mak mak bapak bapak budak. Masing masing makan tanpa dijemput.

"Wow tak jemput lagi dah makan. Bagus lah tetamu zaman sekarang" perli Riana. Liana diletakkan ke dalam kerusi bayi bersebelahan anak Meera yang sebaya dengannya, Bella.

Mereka yang mendengar ada yang berhenti dari makan. Ada yang pura-pura batuk. Dan ada yang acah acah tak buat apa-apa sedangkan mulut penuh dengan makanan.

Aryan menggelengkan kepala.

Ting. Tong.

Semua aktivit terhenti. Riana memandang keluar pagar rumah. Terus matanya memandang Aryan.

Aryan yang lemah itu mengangkat punggung mendekati isterinya. Pinggang isterinya dipeluk rapi.

Mereka sama-sama melangkah keluar.

"Siapa?" Soal Aryan kuat.

"Aku tak jadi nak datang esok sebab aku busy, so aku datang sekarang. Baik kau buka pagar ni sebelum rumah kau meletup" kata gadis di luar itu.

Riana memandang suaminya takut. Aryan membuka pagar kecil mengintai keluar.

"Maaf ni bukan rumah kebajikan nak minta makan. Baik kau balik sebelum aku halau kau pakai penyapu" balas Aryan.

"Aku bukan kucing kau nak halau pakai penyapu."

"Oh bukan kucing. Jadi kau anjing? Anjing minta makan?"

"Ish nak berlakon sikit takleh. Kau ni kan. Selalu sakitkan hati aku" marah gadis itu sambil jatuhkan kepala hoodie yang menutup kepalanya.

"Sayang, ni ke penjahat yang awak cakap tu?"

Riana memandang gadis itu tajam.

"Fiona! Kau ni! Buat aku takut"

"Lah perisik rahsia pun takut ke?" Perli Fiona.

"Jangan masuk." larang Riana. Lengan suaminya ditarik dan dibawa sama masuk. Pagar kecil tadi ditutup dan dikunci.

"Hey! Kau tak boleh tinggalkan aku sorang sorang kat sini!" Jerit Fiona lantang.

"Lantaklah rumah aku kan!" Balas Riana. Turut lantang suaranya.

"Tetamu pembawa rezeki tau!" Jerit Fiona lantang.

"Nasib hari ni hari raya pertama tahun aku bersama keluarga kecil aku dan kau masih di listkan dalam senarai. Beruntung sikit lain kali. Kalau tidak dah lama aku humban kau dalam tasik. Dah lah datang macam penyamun. Datang diam diam. Konon ugut macam nak membunuh. Tak boleh ke minta elok-elok hah? " bebel Riana sambil membuka pagar.

"Amboi kau, sejak jadi mak orang ni lain macam aura bebel kau"

"Kau tu sibuk cakap pasal aku, kau tu bila nak kahwin?" Soalan maut Riana dibiar sepi.

MR MAFIA MISS SPYWhere stories live. Discover now