SINOPSIS

713 35 11
                                    

Akademi Perisik Diraja Antarabangsa (A. P. D. A) ditubuhkan untuk mencari minat dan bakat yang terpendam dalam diri golongan muda dari seluruh dunia.

Akademi ini merupakan salah satu Akademi yang paling berprestij di dunia. Akademi ini juga ditubuhkan atas permintaan para pembesar dari seluruh dunia bagi mengekalkan keamanan dunia.

Empat sekawan perempuan yang bernama Syabila, Anis, Adhwa dan Nurin yang baru sahaja tamat persekolahan menengah tinggi telah ditawarkan bersama Biasiswa Khas untuk melanjutkan pelajaran ke (A.P.D.A). Mereka menamakan kumpulan mereka N. A. S. A sempena nama gabungan mereka N=Nurin, A=Anis,S=Syabila dan A=Adhwa.

Mereka ditemani bersama mentor mereka iaitu Muhkriz (berpakaian lengkap beruniform) , Aqasha (Bermata ungu dan handal menembak) , Ridwan (bermata Hijau Zamrud dan mahir di dalam bidang teknologi) dan Akim (Ketua Paaukan SWAT Antarabangsa). Mereka menamakan kumpulan mereka M. A. R. A sempena nama gabungan mereka.

Selain itu, musuh N. A. S. A juga berada di sana iaitu, Fawwaz , Afiq, Ashyraf dan Harraz. Mereka perlu menjalankan tugasan bersama secara berpasangan.

Fawwaz, Afiq, Harraz dan Ashyraf menamakan kumpulan mereka F.A.H.A. sempena nama mereka berempat.

Ahli kumpulannya terdiri daripada Mentor,(Muhkriz), Senior, (Fawwaz) dan Junior (Syabila), Mentor, (Aqasha), Afiq (Senior) dan Anis (Junior).
Mentor (Ridwan), Senior (Ashyraf) dan Junior (Adhwa).
Memtor (Akim), Senior (Harraz) dan Junior (Nurin).

Perbalahan kedua-dua kumpulan ini telah menimbulkan ketidakpuashatian, jadi mereka membuat keputusan untuk memohon pemindaham Universiti. Adakah permohonan mereka berjaya diluluskan? Dapatkah mereka bekerjasama sebagai satu pasukan? Adakah permusuhan ini akan berlanjutan? Jangan lupa baca sehingga TAMAT ya!

AKADEMI PERISIK DIRAJA ANTARABANGSA (A.P.D.A.)Where stories live. Discover now