"Janganlah pandang Adhwa macam tu!" Jerit Adhwa sambil mengambil satu bantal berdekatan dengannya lalu dipukul satu persatu kepala kawan-kawannya.
"Ouh, Adhwa nak berperang ya..." Kata Anis sambil mengambil satu bantalnya juga lalu dipukul kembali kepala Adhwa.
"Perang Bantal!" Jerit Nurin sekuatnya sambil mengambil satu bantal busuknya lalu dipukul kepala kawan-kawannya.
Mereka berempat pun memulakan peperangan bantal. Bilik Geng N.A.S.A terlampau bising sehinggakan telah membuat rakan-rakan bilik yang lain berasa rimas dan bising.
"Maaf, boleh slow kan sikit suara tu boleh tak?" Kata seorang perempuan daripada bilik sebelah sambil mengetuk pintu bilik Geng N.A.S.A sebanyak lima kali.
Terus Geng N.A.S.A menghentikan perang bantal buat seketika. Syabila membalas kata-kata kepada seorang perempuan yang berada di luar pintu bilik mereka, "maafkan kami, kami akan cuba rendahkan suara kami. In Shaa Allah! "
Perempuan itupun mula beredar daripada pintu bilik Geng N.A.S.A lalu dimasuk biliknya dengan bunyi tutupan pintu yang sederhana kuat.
"Tengok apa korang dah buat!" Kata Adhwa sambil marah sedikit sambil tersenyum sinis.
"Eh, bukan Kitorang yang buat ok? Adhwa yang mulakan dulu..." Kata Anis sambil membuat gaya ala-ala Diva Sekejab.
"Anis ni kan!" Balas Adhwa sambil tersenyum.
"Eh eh, stop! Stop it right now! " Kata Nurin. "Kalau korang nak gaduh pergi dekat padang tu. Jangan gaduh dekat sini nanti kena tegur lagi macam tadi."
"Betul tu Nurin, I agree! " Balas Syabila sambil menunjukkan tangannya gaya 'Good' 👍🏼
Nurin dan Syabila membuat Hight Five dan Low Five dihadapan Anis dan Adhwa.
...
-Keesokannya-
-UNDERCOVER-
"Fyfy, apa rekod prestasi kelapan-lapan mereka?" Tanya Qayyum kepada Fyfy sambil membelek-belek kertas kerjanya.
"Mereka semua agak hebat! Lagi hebat daripada awak!" Jerit Fyfy sambil menaikkan kening di sebelah kanan mukanya sambil tersenyum sinis.
"Eh, mana ada! Saya sepuluh kali ganda lebih hebat dari mereka tahu!" Balas Qayyum tidak mahu mengalah.
"Iya ke..? Haritu pun awak ada cuba latihan yang sama macam diorang tapi awak selesaikan kesemua halangan dengan terlalu lambat! Teragak-agak, perlahan sangat pergerakan dan banyak kali terjatuh. Buat malu..je depan junior macam saya ni." Kata Fyfy.
"Eleh, awak apa kurangnya?!!" Balas Qayyum.
"Walaupun saya tidak dapat lepasi rekod mereka berlapan, namun saya dapat menyelesaikannya dengan masa yang lebih rendah berbanding awak..!" Kata Fyfy.
"Eleh, nasib je tu." Kata Qayyum sambil menjeling ke arah Fyfy dengan muka tidak puas hati.
Tiba-tiba muncul dua pelajar daripada bidang Saintis Teknologi dan Robotik ke arah Qayyum dan Fyfy.
"Eh, Azeira! Bila sampai?" Tanya Fyfy sambil bersalaman dengan kawan lamanya.
"Baru je." Balas Azeira sambil menghulurkan tangan kanannya sambil bersalaman dengan kawan lamanya, Fyfy.
YOU ARE READING
AKADEMI PERISIK DIRAJA ANTARABANGSA (A.P.D.A.)
AdventureSINOPSIS *Akademi Perisik Diraja Antarabangsa(A.P.D.A) ditubuhkan bagi mencari bakat terpendam dari golongan muda untuk menjadi penyelamat Negara. *Setiap pelajar yang melanjutkan pelajaran di Akademi ini berpeluang untuk memasuki pekerjaan berkait...