BAB 21: KERJASAMA BERPASUKAN

122 15 0
                                    

Bermulanya latihan Hight Fitness Intensif yang disediakan oleh Ejen Kumar serta kerjasama dari Mentor segala ketua di A.P.D.A seperti Muhkriz, Aqasha, Ridwan dan Akim (M.A.R.A)

-Di bilik latihan bagi Geng N.A.S.A-

"Anis! Macam mana ni?" Kata Adhwa sambil meletakkan tangan kanan dan kirinya di atas bahu Anis serta merta menggoyangkannya ke kiri dan ke kanan.

"Adhwa...peninglah Anis kalau macam ni..." Kata Anis sambil cuba memberhentikan tindakan Adhwa tadi.

Tiba-tiba Geng N.A.S.A terdengar suara Geng F.A.H.A di dalam kaca mata mereka.

"N.A.S.A? ARE YOU ALL HEARD? PLEESS COME IN!" Panggilan daripada Geng F.A.H.A.

"YES, WE ALL HEARD THAT! LOUD AND CLEAR." Balas Geng N.A.S.A.

"GOOD! LISTEN HERE, MY TEAM HAVE THE SOLUSION HOW TO SOLVE OUR PROBLEM." Kata Geng F.A.H.A.

"ALRIGHT THEN, WHAT YOUR SOLUSION?" tanya Geng N.A.S.A.

"WE JUST SAY THAT WE LOSE THIS TRAINING.." Kata Geng Faha.

Dengan Bahasa Inggeris yang kelaut, mereka main hentam sahaja ala-ala nak jadi mat salih.

"ARE YOU ALL LOST YOUR MIND?!! " Marah Geng N.A.S.A.

"THAN YOUR TEAM HAVE THE BEST SOLUSION?" tanya Geng F.A.H.A.

"NO, BUT WE STILL FIGUROUT THE PLAND." Kata Geng N.A.S.A.

"Sudah lah tu, dah lah cakap bahasa Inggeris pun tak fasih dan kelaut. Boleh je kan cakap bahasa Melayu." Kata Nurin.

Kelapan-lapan mereka pun gelak ketawa sehingga terlupa akan latihan itu.

"MULA SEKARANG!" Jerit Fyfy dan Qayyum serentak di dalam bilik pemerhati.

"Hei, saya yang mahu kata begitu!" Marah Fyfy kepada Qayyum.

"Suara awak tak lantang macam saya, jadi sayalah yang patut cakap." Balas Qayyum.

"Eh eh, sedap mulut awak je cakap saya macam tu kan?!" Kata Fyfy.

"Dah memang kenyataan nak buat macam mana?" Kata Qayyum seperti sindiran kepada Fyfy.

"Awak ni..." Kata Fyfy sambil menggemgam buku limanya.

"Hei sudah! Kamu berdua sepatutnya bekerjasama, bukannya bergaduh seperti anjing dan kucing!" Kata Ejen Kumar.

"Maaf Tuan..." Kata Fyfy dan Qayyum serentak.

"Korang, Adhwa ada solusion! " Jerit Adhwa.

Jeritan Adhwa itu telah membuatkan Geng F.A.H.A dan Geng N.A.S.A sakit telinga.

"Aduhh...Adhwa! Janganlah menjerit semasa memakai cermin mata ini! " Kata Anis kepada Adhwa.

"Sorry lah, Adhwa bukannya sengaja pun..." Kata Adhwa kepada Anis.

"Betul tu, lagipun Adhwa dah minta maaf kan?" Kata Ashyraf membela Adhwa.

"Wuhhh...Abang Acap cover Adhwa lah..." Kata Anis, Syabila dan Nurin serentak sambil mengusik Adhwa.

"Korang dah kenapa, hah?!!" Kata Adhwa sedikit marah sambil tersenyum lebar.

"Sudahlah tu, Adhwa apa rancangan awak." Kata Ashyraf.

"Wuhhhhh... 'awak'..." Kata Anis mengusik Adhwa.

"Anis pergilah!" Marah Adhwa sedikit kepada Anis.

"Sudah lah tu, kalau tak sampai esok pun kita tak akan dapat keluar dari sini!" Kata Nurin.

"Kaca Mata ini boleh memberitahu maklumat semua yang kita ingin tahu bukan?" Kata Adhwa.

AKADEMI PERISIK DIRAJA ANTARABANGSA (A.P.D.A.)Where stories live. Discover now