BAB 47:SELAMAT TINGGAL, DUNIA.

83 12 10
                                    

Pertampuran itu berlangsung tidak henti-henti selama 5 jam lebih. Semakin ramai penjahat yang K.O. menakala Geng N.A.S.A dan Geng F.A.H.A berlawan tidak henti-henti. Tenaga dan kudrat mereka sudah sampai ke tahap maksimum! Jika mereka teruskan juga, mereka berkemungkinan akan mengalami muntah-muntah, demam lalu pengsan tidak sedarkan diri sekarang beberapa hari ataupun berbulan. Peluh sudah mulai membasahi pakaian mereka, nafas mereka mulai tercungap-cungap dan jantung mereka berdegup dengan kencang sekali. Mata mereka mulai berpinar-pinar. Otak tidak dapat memikirkan tindakan yang harus diambil seterusnya.

"Nurin...cepat! Hantarkan signal S.O.S.!" Kata Harraz sambil tercungap-cungap.

"Tak boleh! Diorang...ambil alat penghantar signal.....kecemasan..itu.." Balas Nurin sambil tercungap-cungap dan memandang ke arah susuk tubuh lelaki yang bertubuh sasa di hadapannya sambil memegang alat itu.

"Kenapa... diorang semua ni datang tak putus-putus...?" Tanya Adhwa sambil menyandarkan belakang badannya di sebuah pokok besar berhampirannya.

"Jangan mengalah semua! Teruskan berlawan!"

"Teruskan berlawan apanya?!! Abang Ashyraf siap duduk minum air lagi dekat bawah pokok tu sambil baring mengiring! Dah lah tak ajak kitorang! Nak bagi kata-kata semangat konon!" Kata Adhwa dengan marahnya kepada Asyhraf yang sedang duduk berehat senang lenang di bawah pokok bersama ditiupkan angin sepoi-sepoi bahasa.

"Nak join? Jomlah!"

"Ish dia ni... kang ada yang kena makan kasut lepas ni..." Marah Anis apabila melihat gelagat Asyhraf yang sedang seronok menikmati minuman sejuknya di bawah sepohon pokok besar dan redup.

"Sempat lagi nak berehat di waktu-waktu begini? Awak tengok kawan awak tu Fawwaz, eh?" Belum sempat Syabila menghabiskan ayatnya, tiba-tiba Fawwaz hilang di sebelahnya. Ternyata, Fawwaz turut serta berehat bersama-sama dengan Asyhraf di bawah sepohon pokok redup sambil menghirup segelas air sejuk yang nyaman. Tidak terlepas juga Afiq dan Harraz, mereka berempat memang tidak dapat dipisahkan, kalau dah namanya BFF, sudah tentu keinginannya sama.

"Huh! Kebudak-budakkan betul!"

Tiba-tiba, Luqman terjatuh akibat terlanggar sebatang akar pokok kayu yang sudah berusia lebih kurang 50 tahun. Tanpa disedari, dia telah tertekan butang meminta bantuan S.O.S kepada network berdekatan. "Aduhhh..."

"Lembab! Apa yang kau dah buat Luqman?!" Tengking Muiz kepada Luqman yang sudah rebah di atas tanah.

"Alhamdulillah... Syukur terhadap Ilahi..." Kata Nurin sebagai tanda kesyukuran terhadap Ilahi. Akibat daripada kecuaian Luqman, akhirmu mereka dapat menghantar signal bantuan S.O.S kepada network berdekatan.

.....

"

Komander Qilaf!"

Memdengarkan jeritan itu, terus Qilaf memusingkan pandangannya ke arah sang penyuara itu. Sang penyuara itu adalah Syifa.

"Kenapa ni? " Tanya Qilaf.

"Kita baru mendapat signal S.O.S daripada network berdekatan!" Kata Syifa dengan rasa cemas.

"Okay, bertenang Syifa. Beritahu saya perlahan-lahan, dari mana network itu?" Tanya Qilaf perlahan-lahan serta sedang cuba menenangkan anggota unitnya itu.
Terus Syifa menundingkan jari terlunjuk kirinya ke arah hutan itu. Qilaf memandang hutan itu dengan pandangan tajam.

AKADEMI PERISIK DIRAJA ANTARABANGSA (A.P.D.A.)Where stories live. Discover now