46. Fehér Herceg

2.2K 117 111
                                    

A romos helyiségre döbbent csend telepedett, a beálló némaságban pedig Caleb tisztán hallotta a mellkasában zakatoló szívét. Ütemes, gyors mozdulatokkal feszült a bordáinak, és hirtelen kedve lett volna kitépni az áruló, ocsmány szervet a helyéről. Mert érezte, hogy ismét elgyengül.

Emlékszik rám. Jézusom, emlékszik rám.

Dwight vele szemben ismét úgy nézett rá azokkal a barna szemeivel, ahogy oly sok évvel ezelőtt tette a játszótéren. Úgy, ahogy soha nem bírta, mert mindig elérzékenyült és ellágyult tőle. Melegséggel és kedvességgel, és azzal a hihetetlen meggyőződéssel, amit Caleb soha nem akart neki elhinni: hogy ő nem egy értéktelen, semmirekellő féreg, hanem valaki, aki érdemes az életre. Aki különleges.

A Fehér Herceg.

Ne, Dwight. Ne nézz így rám, baszd meg. Ne tedd ezt velem.

– Edrick? – szólalt meg Mich váratlanul, megtörve Caleb halk, remegő lélegzetvételeinek hangját. Szürke tekintetével ő is Dwight arcát fürkészte és próbálta értelmezni, amit legjobb barátja az előbb mondott.
– Várjunk... te is... ti... ti ismertétek egymást régebbről?!

A de Malherbe hangja hirtelen elcsuklott, a lába földbegyökerezett, ahogy kettejük között cikázott a tekintete. Michnek mindig is gyorsan vágott az esze, és most is megértette talán pillanatok alatt, hogy mit is jelent Dwight kijelentése. Rain szemei ugyanúgy elkerekedtek velük szemben, a szemöldöke felhúzódott a homlokán. Hiába is találkoztak minden egyes szerdán lassan két éve, Caleb az életének ezen részéről soha nem mesélt neki. Nyilvánvalóan neki is újdonság volt a Dwighttal való közös múltjuk, Caleb pedig egyáltalán nem állt készen arra, hogy a gyerekkorának ezen szegletét a két sráccal is megossza. De egy hang nem jött ki a torkán, hogy megakadályozza ezt az egészet.

Dwight arca velük szemben megfeszült, majd hirtelen elkomorult.

– Nemcsak, hogy ismertük egymást... ő volt a legjobb barátom előtted, Mich – kezdett bele a fiú, a hangja pedig egyszerre volt furcsán kemény, mégis szomorú. Fájón nézett aztán Mich döbbent arcába.
– Az a szőke fiú, aki mindig velem volt alsó osztályban... akivel mindig együtt játszottunk iskola után. Ő volt az. Caleb volt az. – Caleb ismét magán érezte Dwight barna szemeit, és egy pillanatra ismét csend telepedett rájuk. A fiatal férfinak minden lélekjelenlétére szüksége volt, hogy bírja állni öccse tekintetét, és ne essen össze a visszafojtott érzésektől. Ez most komolyan megtörténik? Vagy már megint hallucinálok?
Dwight azonban továbbra is érzelmesen nézett rá, és ennek muszáj volt a valóságnak lennie, mert Caleb soha nem tudott volna ilyen kedves és érzelmes tekintetet elképzelni az arcára, még a leggyengébb pillanataiban sem. De ez az egész mindössze csak pár másodpercig tartott, mert Dwight arckifejezése váratlanul megváltozott, eltorzult a méregtől, és abban a pillanatban egészen olyan lett, mintha Caleb egy tükörbe nézett volna bele. Borzalmasan hasonlítottak egymásra, amikor elöntötte vonásaikat a méreg.

– Legjobb barátok voltunk, amíg a drágalátós anyám el nem hitette velem, hogy ő egy csaló, aki a hírnevemért barátkozik velem. Igaz, anya? – emelte fel a hangját a fiatal perfectus, majd elfordult Caleb és Mich irányából, és az ajtónak támaszkodó, vértől csatakos Doloresre meredt. A szemei szinte villámokat szórtak.

– Képes voltál hazudni a saját testvéremről, akinek az egyetlen kibaszott bűne csak annyi volt, hogy meg akart minket ismerni! És mindezt miért? Csakhogy megőrizd a jó hírneved? Hogy senki ne tudja meg, hogy mekkora egy olcsó ribanc vagy, aki megcsalta a férjét egy ordinariusszal?! – Dwight tekintete egyre inkább elsötétült, és olyan hévvel dőltek belőle a szavak, hogy szinte már ordított. Dolores csak tágra nyílt szemekkel, elképedve bámult rá, de Dwight nem hagyta szóhoz jutni, mint ahogy senki mást sem a romos folyosón. Keserűen megcsóválta a fejét.
– Olyan kurva sokat számított volna, ha Edrick velünk nő fel a kastélyban? Amikor velem vagy Adrianával sem törődtél egész életünkben?! Nem tök mindegy lett volna, baszd meg, ha még egy gyereket a kurva szolgálók nevelnek fel helyetted?

Fehér nyakkendőWhere stories live. Discover now