Eu personal n-am nicio problema cu versiunile in engleza. Nu prea imi pasa ca sunt acolo. Le ascult o data sa vad cum suna si atat, dar unii fani kpop fac atata caz din asta ca imi vine sa ma tai cu un cutit de jucarie.
Eu nu vad problema cu versiunile in engleza, da, poate unele au versuri ciudate, dar totusi, hai sa respectam putin si munca idolilor si persoanelor din spate. E greu sa traduci cantecul si apoi sa mai schimbi versurile ca sa sune bine. E greu sa stai sa inveti acele versuri (mai ales daca nu stii engleza), si apoi sa inregistrezi cantecul. E greu sa faci un alt videoclip pentru cantec. (Aici vorbesc de Double Knot de la Stray Kids, ei au avut alt videoclip)
E foarte multa muca in spate si unii fani fac ca ultimele animale cand apare o versiune in engleza. E o metoda de a comunica si de a interactiona cu fanii internationali. De a ii ajuta sa inteleaga cantecul fara sa fie nevoiti sa citeasca subtitrarile. Fanii se plang ca ei vor sa auda cantecul in coreeana, dar de versiunile in japoneza de ce nu se ia nimeni? Daca nu va place cantecul decat in coreeana, nu ascultati versiunea in engleza. Unele chiar sunt bune, de exemplu Regular de la NCT127, Bad Boy de la Red Velvet si Slump de la Stray Kids.
Alta chestie de care se iau fanii e faptul ca unii idoli nu stiu engleza si au pronuntia proasta. Ok, nu zic nu, in grupuri sunt doar 1-2 membrii care sa stie engleza, dar totusi, la pronuntie se poate lucra. Asa cum lucreaza idolii la pronuntie si la versiunile japoneze (cred ca asta fac, habar n-am, nu prea stiu cum suna japoneza cum trebuie, ca nu ma uit la animeuri foarte des).
In concluzie, versiunile in engleza sunt bune, chiar daca n-or suna bine, sunt o buna metoda de a interactiona cu fanii internationali si daca nu va place cum suna un anumit cantec intr-o alta limba decat coreeana, atunci ascultati versiunea coreeana si atat.
CITEȘTI
Kpop Related Stuff
Diversosexista mii de clipuri pe Youtube de genul asta, insa m-am gandit sa imi spun si eu parerile. Am citit recent o carte de acest tip si mi s-a parut foarte interesanta. Va invit de asemenea sa va spuneti parerile in sectiunea de comentarii. Sunt nerabd...