„Odmítám.“
Muž na Haxiera Scaara vykulil oči, jakmile se probudil z transu, co ta slova skutečně znamenala.
Alfa vztekle rozhodila rukama. „Naše agentura je nejlépe placená.“
„Přestaňte,“ zavrčel Hax, elegantně sedící v křesle v obleku. „Přestaňte se tak domáhat. Odmítám vaši nabídku – z mého pohledu je laciná.“
Mužem projela další vlna vzteku; zamračil se. „Existuje snad nějaká lepší agentura?“
Hax se ovládl, aby nezakoulel očima. Válka konkurentů jako prasata na jednom hnojišti.
„Ano,“ souhlasil lišák. „Mám více možností a vybírám z nich ty, které se shodují s mou prací. Nebudu dělat něco, do čeho jít nechci.“
Lidi přestávají vnímat umění – prachy vládly světem a nyní bylo pro Haxe nejtěžší najít agenturu, pod kterou by pracoval, aby splnila jeho očekávání a přijala jeho práci. Vkládal do ní svoje všechno, takže z jeho pohledu byl nesmysl prodávat něco, co nemá šťávu.
„Každý dělá to, co ho nebaví,“ zavrčel alfa – nervy mu pomalu praskaly. Marlie by se mu ještě vysmála do ksichtu, ale Hax to neudělal. Uměl svou tvrdohlavostí rozzuřit velké pány, když nepřistupují k jeho podmínkám. Hm, asi měl zůstat u samotářského fotografování, nikdo by mu nekafral do práce.
„Každý?“ pozvedl obočí Hax. „Já mám možnosti se dostat dál. Podle vašeho vyjadřování jste to vy neměl.“
Alfa se postavil, až se obsah stolu rozdrnčel. Hax na vlka koukal přivřenýma očima, ale zatím nijak nereagoval. S Yaxem si zažil dost bitek, aby se z nich bez újmy dostal.
Debil, řekl si v duchu na vlkův účet. Myslí si, že sklopím uši a přikývnu? Pfe.
Vrchní šéf ukázal své lovecké a rozzuřené oči.
U všech debilů, pokračoval dál Hax v debatě sám se sebou, do jaké arény se vzteklými štěňaty jsem se to dostal.
Na to, jaká v místnosti panovala smrtelná atmosféra, Hax byl úplně v pohodě. Kdyby tak celý život nebyl, skončil by ve vězení, protože by zmlátil každého, kdo se opovážil sáhnout na jeho bratra.
Dalo by se říct, že byl po matce, ale neměl tendenci se rvát nebo být majetnický jako alfa. Spíše rád broukal, uklidňoval se u focení, cítil se tak svůj. Nesnášel ale, když byl lynčován – to si nenechal jen tak srát na hlavu.
Jo, byl celý po Marlie.
Na sekundu se podíval do vlčích zuřivých očí, než uhnul pohledem. Usmál se.
Což byla věc, která se lidem většinou nelíbí a nasere je to ještě více doběla – proto si Hay okamžitě stoupl a loktem naznačil, že ví, jak se bránit.
Bylo to vážně trapné. Odmítl slušně, ne? To se o Haxa budou rvát jako psi, jako by byl na světě jako jedinej fotograf?
Od té doby, co nafotil modelky a modely do módního časopisu, agentury se k němu slézali jako mlsné včeličky.
Vlk při tom zběsilém pohybu shodil lampu, ale nebral na ni zřetel – což se Haxovi přestávalo líbit, vlk totiž neuvažoval. Takže byl vždy zvyklý vítězit? Haxovým odmítnutím to bral jako prohru.
Už věděl, co se Yaxovi honí hlavou, když vidí nějakou alfu.
Haxův nos postřehl další pach s průvanem z otevřených dveří, které byly doteď zavřené, aby měli muži soukromý.
Muž v černém oblečení, nastavenou pěstí a pohybem tak rychlým, že Hax nestačil mrknout a alfa byla bodyguardem zastavena při útoku.
„Je vaším klientem na pohovoru, pane,“ řekl bodyguard alfě. „A jednal s vámi dost fér, takže jste neměl důvod zaútočit. Nemyslím, že by na vaši podmínku přistoupil, obzvlášť ne teď.“
Hax naklonil uznale hlavu a usmál se. Alespoň někdo inteligentní v této budově.
Tenhle chlápek musel stát za dveřmi, takže svého šéfa asi znají. Nebo snad alfova maminka zaplatila bodyguardy? Oh, jak mateřské. Matky své děti znají nejlépe.
„Můžete jít ven, pane Scaare, já se o to post-“
Bodyguard najednou ztuhl. Ochránil někoho, koho ani neznal, ale udělal to pro šéfa nebo pro toho zrzka vonící po mátě?
Muž se na lišáka podíval, ten se usmíval. Rozbušilo se jim srdce.
Haxier Scaar však vypadal klidně a úsměv nahřál vzduch i kůži.
Alfa se stal jen divadelní kulisou.
„Jo, doprdele, vážně potřebuju na vzduch, tady tenhle pán šéf ho moc vydýchal a je tu jaksi zasraně horko,“ řekl nahlas Hax a otočil se k odchodu.
Kastel takový hrubý slovník nečekal, ale ušklíbl se.
Najde si ho a bude jen jeho. Ničí jiný.
Ten Haxier Scaar.
• • •
Mít na svědomí tolik postav s úžasným charakterem je těžká záležitost, ale také pocta.
Ukázat však, jakým životem si vykračují, je těžší, než si to představovat. Kéž by tak šlo přenést scenérie v mé hlavě do filmu.
Jenže to by potom nebylo prosycené tolika emocemi, jak v psaní.
Haxovi jsem nedala téměř žádnou příležitost se trochu ukázat. Objevil se jen na obědě u Marlie, pomohl bratrovi, když byla bouře a stál po boku Baina po bitce v baru.
A co ten kluk dělal?
Usmíval se.
Haxier Scaar se stal jedním z mála postav, který na své tváři neustále čaruje úsměv a konkrétně, když vidí svého přítele – byli jste ohromní, když vám ještě před bitkou v baru došlo, že Kastel je Haxův snoubenec.
Ano, dávala jsem nápovědy. Musela jsem, moje emoce totiž zažily ten největší kolaps.
Hax a Kastel jsou dva rozdílní lidé – paradoxně, liška a vlk –, a mají také různé názory na svět.
Hax je umělcem, fotografem, který kouká na svět za pomocí digitálního fotoaparátu – i přesto, že v praxi plní svou úlohu, nikdy se ten kluk nepřestane usmívat, i když ho kdokoliv naštve. Co udělá? Pošle jednotlivce k čertu svým ohromným slovníkem a lá rodiny Scaar.
A když se to dozví Kastel, kterého Baine v příběhu nazval jako dominantního, nebezpečného, teritoriálního a temperamentního, jenž si nedělá hlavu, zda prolil krev v baru nebo ve městě, věřte tomu, že rozmlátí držku těm, kteří si otevřeli ústa na jeho přítele.
Kastel jako alfa vlk je potencionálním vůdcem skupiny, ale kdyby jí měl vést, jdou všichni do vězení. Díky Haxovi, který ho drží na řetězu, má ještě práci.
Kastel hraje hloupého, ale je velmi chytrý a bystrý – jenomže někdy se tyto vlastnosti nepohodnou a udělá takový bordel, že ani šéf mu to nepromine. Jenomže od doby, kdy požádal Haxe o ruku, se změnil a dělá to jen pro Scaara – jak romantické, viďte.
Oba jsou jako oheň a led, ale přesto jsou dokonalým párem, hned po Yaxovi s Bainem a Cadeovi s Jakobem, samozřejmě. Mají své chyby, ale i světlé stránky – taková lidskost v nich skutečně je.
Kastel je ochotný rozmlátit personál, aby zachránil Haxe. Hax je naopak plný emocí, které mu může na oplátku dát, u toho se bude usmívat a pohladí ho po vlasech jako dítě a z Kastela se stává milující partner.
Oba se navzájem chrání i přes zlost světa a mají se rádi.
Zazpívej písničku.
Přijímám se a mám se ráda.
Jedna až deset.
Jak se cítíš?Přijímám se a mám se ráda.
[EFT – technika na odbourávání psychických a fyzických bloků; mé poznatky v rámci astrologie]
ČTEŠ
Loviště stříbra a popela (PŘEPIS)
FantasyMusíte se přizpůsobit, abyste přežili ve světě, kde hierarchie je zákon. Nemůžete se ani změnit, neboť jste se tak již narodili a vaše vlastnosti se stávají vaším vnitřním bojem, ale zároveň přirozeností. Jste buď liškou nebo vlkem - alfou, betou ne...