Mladý lišák si opět dokousal ret až do masa; moc přemýšlel.
Zvědavost o spojení Cadea a matky skončila neúspěchem — nedozvěděl se absolutně nic. Klábosili, ale takovým způsobem, že poznali, že Yax určitě odposlouchává, a tak se bavili o naprostých volovinách.
Yax strávil totiž celou hodinu v zahradě v dřevěném altánku. Nechal se hýčkat přírodou; vánkem, odcházejícím sluncem a šepotáním trávy.
Poprvé za ta léta slyšel o otci, i když Cade neřekl nic zásadního. Cade ho znal? Proč se Marlie tak zděsila, i když netušila, co Cade poví?
Yax nevěděl, jestli byla dobrá volba Marliinému synovi něco říct, protože se stejně nic nedozvěděl a jen nad tím zbytečně dumal. Stejně k žádnému výsledku nedojde, protože otce nikdy neviděl, neznal jeho jméno a vlastně nic. Žije ten chlap vůbec?
Směr větru se stal jeho přítelem, a tak ucítil matčin parfém, který přicházel od verandy, ale Yax se neotočil, aby se na ni podíval. Cítil její oči zabudnuté v zádech, ale neotřepal se. Byl víceméně uražený a ponořený v myšlenkách, proč je jeho matka tak tajemná. Nikdy neměl čas na tím přemýšlet — ale bylo to zajímavé. Neměly by být první děti, které něco o svých rodičích ví?
Yax nevěděl téměř nic. Takže se nelišila v otci ani o píď, ačkoliv syn znal její oblíbená sprostá slova, jakou kávu má nejraději, její jméno a vzhled.
Nevěděl, jakou barvu si kupuje na vlasy, kde kupuje oblečení, v jaké rodině se narodila, že ač byla omegou, je tak chytrá a pro peníze si nejde daleko. A ty zasrané kodexe — to byl teprve kumšt. Není nic mocnějšího než vlivné kontakty.
Uslyšel kroky, ale jejich styl nepřiřadil k matčiným.
Zrzek lehce otočil hlavou, aby mohl svou sestru zkontrolovat.
Rozzářila se jako sluníčko. „Nazdáár, zrzavej hade."
„Cass," zašeptal sestřino jméno, ale neodtrhl od ní zrak. Sestra se zmateně zastavila, koukla za sebe, aby zachytila, na co brácha zírá, pak se ještě více zmateněji otočila zpět.
„Na co tak čumíš, bože? Mám ve vlasech brouky? Jestli jo, tak mi to ani neříkej a rovnou jim dej facku," vrčela svým pěveckým hlasem.
Yax se usmál. Lokty se opřel o zábradlí altánku jako by bylo gaučem.
„Promiň, sekl jsem se," přiznal.
„No," zakoulela očima. „Jsem si všimla. Je super, že jsi tak bystrý."
Yax dnes něco podobného řekl Seerdovi a znechucenějším tónem. Scaarova rodina byla zajímavá, obzvlášť, když se mohla chlubit stejným slovníkem.
Seerd chtěl vrčet, ale nyní se Yax zasmál.
Cassandra si vzdychla, hodila kabelku k místu, kde seděl a kecla si naproti bratrovi. Yax povytáhl obočí.
Cass se zamračila. „Ještě pořád na mě budeš tak civět, tak ti jednu fláknu."
„Vadí ti to? Nemáš ráda pohledy? Myslel jsem, že mě miluješ. Neznamená to, že bys vydržela můj pohled pořád?"
Yax se vracel do minulého týdne, kdy musel matku navštívit hned po prvním setkání s Bainem v útulku. Cassandra se k němu zezadu přiřítila a začala mu vyznávat sourozeneckou lásku, načež...
Cassandra uraženě zvedla dlaň, na které zůstaly modřinky od Yaxových zubů. Zrzek se držel, aby se nerozesmál.
„Sarkasmus ti před ten tvůj jazýček vážně jde," rýpla si. „Ale hele, chci s tebou o něčem mluvit."
„To já taky," přitakal.
Cassandře se rozzářily oči radostí. Může svému bratrovi pomoci? Oplatit laskavost?
„Mluv první a ser na gentlemanské vychování, stejně ti chybí," kývla hrdě Cass nad svým slovním výběrem.
Bratr zavrčel, pak si odfrkl.
„Moc si toho nepamatuju, ale tys dávala Haxovi Hollyino jméno? Odkud ji znáš?"
Cassandra pozvedla zvídavě obočí. „Stalo se to před dvěma dny a ty to chceš vědět až teď? Dobrá. Ano, já jsem dávala bráchovi Hollyino číslo bytu — byla to nejrychlejší cesta." Pročísla si své dlouhé zrzavé vlasy. „Holly znám z práce — můj kolega k ní chodí na terapie a velice si ji vychvaluje. Když jsem se zeptala, kde bydlí, došlo mi, že je to ta holka, se kterou se přátelíš. Hned, jak jsem Haxovi poslala zprávu, tak jsem věděla, že je schopna ti pomoct. Pomohla ti, jak vidím."
Vesele se ušklíbla — celou tu dobu nemyslela na Holly jako člověka, který by dal Yaxe do pořádku. Využila psycholožku jako prostředníka.
Baine.
„Ty jsi mrška," zasmál se uznale.
„No samozřejmě," vyplázla jazyk. „A co? V pohodě? Promiň, že jsem ti nedokázala jinak pomoct."
„Nebuď hloupá," zavrčel. „Udělala jsi toho víc než si dokážeš představit. Byla moje chyba, že jsem ty hnusy tahal pořád s sebou. Díky za tvou promluvu, možná to vše mi otevřelo oči." Promasíroval si ztuhlý krk.
Cassandra se začala smát, až se jí v očích zaleskly slzy. Yax zmateně zamrkal.
„To není moje zásluha, brouku," řekla upřímně s ozvěnou smíchu. „Určitě je to díky vlkovi. Ne?"
Yax se usmál pochopením a uznáním. Byla to pravda. Proč je lovíš?
Ale i vy s mámou na tom máte podíl, řekl si v duchu s pohledem na sestru.
„Počkej." Ztuhl. „Ty nevíš jeho jméno?"
Cassandra si zděšeně schovala dlaní ústa. „Ty se k vlkovi nějak máš! Sakra, doháje, awwww!"
Zrzek zakoulel očima, když zaregistroval, jak kolem Cassandry prolétly feromony nad představou, co se mohlo mezi bratrem a vlkem dít. To samé udělal před hodinou Yax u Marlie, když si myslel, že je Cade její milenec. Pf.
„Ale každopádně to nevím, protože mi ho máma ještě nesdělila. Fakt svůj slib dodržela, abych tě neměla čím trápit, když jsou tvoje hormony na kašičku," zazubila se.
Vzpomínal si. Tehdy byl pěkně uvrčený.
„Baine Rebroth."
Cassandra se lišácky usmála a líčka jí zrůžověla. „Rozkošné. Říkal jsi Rebroth? Celkem známá vlčí rodinka."
To Yaxovi došlo hned, jak si zapisoval jeho jméno do evidence v útulku. Už jen příjmení znělo mocensky a bohatě. Nehledě na to, jakým stylem se Baine pohyboval — alfy byly bohaté, a právě s nimi se Yax rval, protože byly arogantní, zato Baine je naprostý opak.
Nepodporuju tento systém. Nechci být králem.
„Hmph," zamumlal. „A cos chtěla ty?"
„Pojďme si vyrazit." Najednou věnovala pozornost svým nehtům.
Yax se zakuckal, v záchvatu kašle vytřeštil na sestru oči, div mu nevypadly z důlků.
„C-cože?" vyprskl.
Nevinně pokrčila rameny a usmála se jako nikdy předtím.
„Půjdeme na kalbu, brácha. Třeba tě vožeru tak, že se ráno probereš a budeš mít na kůži nový tetování."
„Opovaž se. Nechceš mít hlavu o polovinu lehčí."
ČTEŠ
Loviště stříbra a popela (PŘEPIS)
FantasyMusíte se přizpůsobit, abyste přežili ve světě, kde hierarchie je zákon. Nemůžete se ani změnit, neboť jste se tak již narodili a vaše vlastnosti se stávají vaším vnitřním bojem, ale zároveň přirozeností. Jste buď liškou nebo vlkem - alfou, betou ne...