⇸ 1.rész ⇷

1K 63 6
                                    

/Jungkook szemszög/

Esküszöm, az a nap teljesen átlagosan indult.

Felkeltem, rendberaktam az ágyamat, megfésülködtem, fogat mostam, összekészítettem a reggelimet, elpakoltam a cuccokat a tanórákra, felszálltam a buszra és rockot üvöltetve a telefonomról elértem a suliig.

Ez egy relatív mindennapos folyamat volt, csupán a zenéket hallgattam más sorrendben.
Harmadikos diák lévén nem igazán kellett aggódnom azon, hogy a tanárok leszedik a fejem tipikus klisés dolgok miatt, ennek ellenére a lelkiismeretemnek jobban tetszett, ha becsengetés előtt egy minimum fél órával odaértem. 

A gimnázium nem volt olyan mókás, sőt mitöbb, a felsőbb- és alsóbbévesek egyaránt idegesítettek nap mint nap, főképp azzal, hogy folyamatosan balhékat kevertek a szünetekben. Azok az idióták mindig kipécézték a legártatlanabbnak tűnő embert, aztán vagy összeverték, vagy leborították vízzel, vagy a fejét a vécécsészébe nyomták addig, míg a fiú -ritkább esetekben lány- már majdnem elvesztette az eszméletét.

Sosem vettem részt ezekben, inkább csak megfigyeltem és eltűrtem a történéseket. Nem akartam magamnak balhét. Az ösztöndíjprogram megkövetelte a kitűnő magatartást és a megfelelő átlagot, így néha még vizslatni sem volt időm az eseményeket; főleg akkor nem, ha a következő órán írtunk, és bizonyos dolgok miatt előző este nehezemre esett tanulni.

Nos, mindenesetre igyekeztem figyelmen kívül hagyni az effajta bánásmódot és felépíteni a stabil jövőmet.
Ez gond nélkül ment, pontosan addig a napig.

Ki tudja, szerencse vagy átok volt-e, hogy elsétáltam a tanári előtt, lazán, ráérősen, mintha semmi dolgom nem lett volna; pedig volt, témazárót írtunk és nem épp a legengedékenyebb tanárral.

-Jimin.. -kissé lelassítottam, csakhogy inkognitóban bepillantsak a terembe, remélve hogy megtudok valami érdekeset arról, ami bent folyik.

Inkább sajnálatos volt, mintsem érdekes a rézszőke hajú fiú megtört alkata, lehajtott feje és hátul összefűzött, befáslizott karjai. A tartása nem sejtetett jót, bár nem ő volt az egyetlen akit így láttam, mellette mégsem tudtam elhaladni egy szó nélkül, önzően céljaimra figyelve.
A folyosón lévő ablakok egyikéhez dőltem, tekintetem feltűnésmentesen a csak látásból ismert évfolyamtársamra kulcsolva.

Vékony ingje zilált volt, bőre sápadt, haja csutakos, enyhén vizes, mintha nemrég kapott volna egy hideg zuhanyt a felsősöktől.

"Szóval ő a mai áldozat."

-Tudod, a teljesítményed nem olyan biztos, mint tavaly. Látom rajtad, hogy igyekszel megtartani a négyes átlagod, de egyre jobban hajlasz a hármas felé, sokat hiányzol, és a szüleidet sem érjük el -a beszédet épp hogy hallottam, tekintettel a tényre, hogy becsengetés előtt álltunk és mindenki fel-alá rohangált a késés elmulasztása érdekében.- Mi a magyarázatod erre?

A férfin láttam, hogy nem szívesen kéri számon, de mint tanár -vagy osztályfőnök- köteles megtenni. Ősz haja oldalra volt fésülve, megtermett, zsírral lefedett alkatán feszült az ing, a gombok alighanem lepattantak az anyagról. Minden tanár hivatalos öltözéket viselt, nekünk diákoknak pedig a fehér ing fekete szövetnadrág kombó volt a kötelező "egyenruha" jelzővel.

Egy fél percig a fiú csendben állt, ujjaival játszott háta mögött, majd előre nyúlt, hogy zavartan tarkójára tudjon simítani.

-Én.. Nekem semmi magyarázatom erre.

-Felhívjuk a gyámügyet? -a felnőtt hangja együttérzően csengett, az én vállaim pedig akaratlanul is megfeszültek a mondattól.

"Gyámügy?"

~Within The Walls~ /VMinKook FFC/Where stories live. Discover now