Anlatıcı: Arya
Gizem ne zaman gelecek diye camlarda bekliyorduk. Şaka gibi kızımız gelmek bilmiyordu. Sabahtan beri tüm haberleri on defa okuduk ve Vera ile birlikte kararlar aldık. Gizem'in tarzını değiştireceğiz. Görünen o ki artık çok başarılı organizasyonlar yapacak ve bizde hep onun yanında olacağız. Çünkü o hep bizim yanımızda oldu. Yorgunluktan ayakta duramıyor olsa bile hep bizim anlattıklarımızı dinledi ve bize destek oldu. Onu mutlu etmek için bizde ona yardımcı olacağız.
Ve nihayet Gizem eve geldi. Yanında da Gökhan var. Bu demek oluyor ki ya çok güzel bir haber ya da çok kötü bir haber. Vera da benimle aynı şeyleri düşünüyor olsa gerek. Sessizliği ilk o bozuyor.
- Ya çok iyi bir şey oldu ya da çok kötü bir şey.
- Umarım iyi bir şey olmuştur.
- Yalnız bu ikisi baya iyi olmuş.
- Dimi ikisi de şık bir de kol kola girmişler tam olmuş.
- Aynen.
O sırada kapı çaldı. Gizem şen sesiyle " Kızlar biz geldik." dedi. İkimizde Vera ile aynı anda kapıya koştuk ve eserimize gururla baktık. Bu kızı baya hoş yapmışız. Maşallah diyelim.
- Vay be! En ünlü kankalarım gelmiş.
- Abartma Arya. Bir teşekkür kabul etmek için bu hale getirdiniz beni. Valla bu ayakkabılar beni bitirdi bugün. Hayır Gökhan olmasa beni eve ambulansla getirirlerdi. Kaç defa düşüyordum?
- Eminim erkeklerde sana düşmüştür.
Bu sefer Gökhan konuşan taraf oldu.
- Arya düzgün konuş.
- Ya ben ne dedim şimdi?
- Sen beni anladın.
- Of, tamam bir şey demedim. Ya da diyeceğim. Sen de baya yakışıklı olmuşsun.
- Teşekkürler...
Gizem de lafa katıldı.
- Valla metroda tüm gözler üzerimizdeydi. Gökhan sağ olsun.
- Tüm suç benim yani öyle mi?
- Evet.
- Ya kızım ben orada yalnız otursam belki dediğin doğru olabilir ama kaç tane erkek sana bakıyordu. Sen onları fark ettin mi?
- Olabilir.
Bu sefer Vera söze dahil oldu.
- Siz buraya kavga etmeye geldiyseniz bir iki dakika durun çekirdek alıp geliyorum.
- Kızım film mi bu durdurup gidiyorsun. Ayrıca ben açım.
- Tamam o zaman Sinan Abi birazdan geliyormuş onu da bekleyip hep beraber yemeğe geçeriz.
- Bana uyar. Tabii bizi içeri alırsanız. Hala kapıdayız malum.
- Tabii tabii girin içeri demek isterdim ama bir imza alabilir miyim?
- Siz iyice kafayı yediniz.
- Of, tamam sizinle de iki dakika dalga geçilmiyor.
Hepimiz içeri geçtik. Tam içeri geçerken Gizem'in telefonu çaldı ve mutfağa geçip telefonla konuşmaya başladı. Biz de o sırada Gökhan'ı sorguya çektik ama maalesef hiçbir şey söylemedi. Gizemle birlikte anlatacaklarmış. Gizem de telefonu kapattı ve aramıza katıldı. Gizem oturduğu sırada eve abim geldi. O da haberleri en az bizim kadar merak ediyordu. İçeri geçti ve şoke olmuş bir halde ortada dona kaldı.
- Gizem nerede?
Gizem gülerek cevapladı onu.
- Buradayım Sinan Abi.
- Vay be. Bu ne değişiklik. Bu akıl almaz ikili yaptı dimi bunu?
- Tabii ki zaten kıyafetlerde onların. Sence benim dolabımda böyle şeyler olabilir mi?
Vera söze girdi.
- Artık olabilir.
- O ne demek?
- Yani sürpriz.
- Merak ettim. Yemekten sonra gidip bakacağım.
-Merak edilecek bir şey yok. Birkaç tane ceket, etek, gömlek falan. Bu arada korkma senin tarzına uyumlu şeyler aldık. Mesela topuklu ayakkabı yok. Ama altı dolgulu spor ayakkabı var.
- Tamam bu sefer karşı çıkmayacağım. Çünkü size haberlerimiz var.
Olanları anlattıklarında çığlık atarak birbirimize sarıldık. Sonuçta başarmıştık. Ve bu bizi mutlu etmişti. Bu haberlerin şerefine akşam sinema gecesi yaptık. Ama yine bizim yorgun tayfa koltukta yan yana uyuyakaldı. Hem de filmin en heyecanlı yerinde. İnanılır gibi değil. Gökhan'ın annesini arayıp haberi vermek bize düştü. Bizde uyuyakaldığını söyledik. O da eğer bizim için problem olmayacaksa burada kalabileceğini söyledi. Bizde sevinçle kabul ettik. Gizem'in ailesinden de izni aldık. Film bittikten sonra Vera ve ben benim odamda, Gökhan ve Gizem de koltukta uyumaya devam etti çünkü onları uyandırırsak baya bir azar yiyebilirdik. Özellikle Gizem uykusundan uyandığında biraz aksi olabiliyor. Dolayısıyla onu uyandırmamak en iyisiydi. Üzerini örttük ve uykusuna devam etmesini izledik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Gizemdir Yaşamak
Roman pour AdolescentsBen Gizem. Hayallerini hedefe dönüştüren ardından da gerçeğe dönüştürmek için gece gündüz çalışan o kız benim. Yolumuz uzun. Bu yolda bana eşlik edip beni tanımaya hazır mısın?