Mataku tidak lepas memandang iman yang sedang sibuk menaip sesuatu pada laptopnya. Dia langsung tidak perasankan aku yang sedari tadi asyik menilik setiap gerak gerinya.
Aku cuba untuk mencari sesuatu yang menarik pada dirinya tapi satu pun bagi aku tak menarik. Apalah yang rayden dan haikal tertarik pada perempuan ni?
Yang aku nampak pada dia adalah harini adalah dia memakai baju kurung modern berwarna soft pink, tudung bawal berwarna putih yang dipakai melabuhi dadanya dan tidak lupa jugak pada sarung kaki dan handsock yang dipakainya.
Aku akui dia memang cantik tapi pada aku dia ada banyak kekurangan sehingga aku rasa macam selalu nak cari salah dia.
"heh kau!!". Macam biasa suara aku keraskan. Dia mengangkat wajahnya dan memandangku.
"kenapa?". Dagunya ditongkat dengan tangannya.
"kau datang sini jap!". Arahku tegas.
Tanpa sebarang bantahan, dia bangun dan berjalan kearahku."ye ada ape panggil saya?".
"kau tolong betulkan tie aku ni! Aku rasa macam senget pulak!".
"mana ada senget! Betul je saya nampak!".
"kau nak jadi isteri derhaka ke?".
Terus mengelabah wajahnya mendengarkan suaraku yang meninggi" iye saya buat!". Dia mendekati badanku dan badannya sedikit membongkok untuk menyamakan kedudukanku yang duduk. Jari kecilnya mula merungkaikan tali leher. Wajah bersihnya yang hanya beberapa inci dengan wajahku aku renung satu persatu, bermula daripada keningnya yang sudah terbentuk cantik sehinggalah ke bibir merahnya. Wajah naturalnya sangat cantik walaupun tanpa make up pada wajahnya.
Aku tahu dia tak selesa dengan renunganku tapi dia masih berlagak biasa. Lama renungan mataku terhenti pada bibirnya sebelum jariku mula mengukir mengikut bentuk bibir mungilnya. Aku bagaikan hilang kawalan!
Dia terkaku dengan tindakanku. Jarinya pada leherku juga sudah kaku.
"Your lips look so lonely..Would your sexy lip like to meet mine?". Soalku dengan nada sensual.
Dia kelihatan mati kata.
Satu senyuman paling manis aku ukirkan padanya dan hanya matanya yang membalas renungan mataku tanpa sebarang kata.
Wajah aku dekatkan pada wajahnya dan bibirku mula mencari bibirnya. Dia seperti tidak menolak akan perbuatanku.
" Iman mikayla! Apa awak buat ni hah?". Jerkah satu suara.
Iman tersentak dan lantas wajahnya menjauhi wajahku.
Meja aku hentak perlahan dengan tangan' kacau daun betullah mamat ni! Sikit lagi nak kena!.rengusku.
"saya tanya awak! Awak buat apa dengan boss awak ni hah iman?". Soalnya sekali lagi dengan wajah yang tegang.
"alex saya.. Saya...". Terkial kial dia ingin menjawab. Hek eleh! Takut boyfriend marah lah tu!.
"saya tak sangka awak jenis yang macam ni iman! Saya percaya kan awak dan saya sangat sanjung awak sebab keperibadian awak! Rupanya awak sama je dengan perempuan lain!". Alex kelihatan hampa.
Dagu aku tongkat dengan tangan. Bosan betul tengok drama tak berbayar yang dibintangi oleh Alex dan iman ni.
" tak! Alex awak salah faham ni! ". Iman mendekatinya dan wajahnya kelihatan agak serabut.
" salah faham apanya iman? Saya nampak dengan mata kasar saya sendiri yang you and mr. Dani... Kissing just now! Patutlah saya ketuk pintu takde orang menyahut rupanya tengah busy buat mksiat! Awak pun perempuan murah iman! ".
YOU ARE READING
ISTERI KIRIMAN TUHAN
RomanceCOMPLETED✔️(SECOND BOOK) "kau siapa? Nama kau apa?" - Marteen Daniall. "iman". " aku tahulah iman! Iman apa?". "iman Mikayla". "buruk nye nama kau! Nama kuno sangat tapi aku rasa nama kau ni sesuai dengan kau sebab aku tengok kau ni lembik serupa d...