"sayang! Kenapa lama you tak datang jumpa i? I miss you so much lah sayang!". Tanpa ketukan atau salam, dia terus melangkah masuk dan berjalan kearahku yang sedang sibuk menaip sesuatu di laptop.
"hana julia! Kenapa masuk tak ketuk dulu? Kan i cakap yang i tak suka orang main terjah je masuk bilik i!". Suaraku bernada keras.
Menyampah pulak tengok hana julia dengan gaya gediknya itu.
"alahh... Dulu okay je bila i masuk tak ketuk! Kenapa sekarang ni dah tak boleh dah?". Tanpa segan silu, punggungnya dilabuhkan pada kerusi yang sudah tersedia dihadapanku.
Iman yang sedang menunduk aku pandang lama. Janganlah iman salah faham yang aku masih ada hubungan dengan hana julia ni!
Dah dekat seminggu dah aku tak keluar jumpa dia dan aku memang dah taknak jumpa dah perempuan ni.
"you datang sini nak apa sebenarnya?". Soalku dengan nada menyampah. Malas betul nak layan perempuan sotong ni.
"well sayang! I datang sini cause i miss you.. I know, you pun mesti rindu i jugak kan". Dia tersengih sengih sambil memintal mintal hujung rambutnya.
"hana julia! You baliklah, i banyak kerja sekarang ni! I busy!". Suaraku diketatkan agar dia faham yang aku dah tak suka dia! Tapi perempuan macam dia ni kalau cakap apapun, dia takkan faham jugak!
" ouhh i see you busy! That why i datang dekat you!". Dia bangun dan berjalan menghampiriku. Belum sempat menahannya, kedua belah tangannya sudah mendarat pada bahuku. " i tolong picitkan you ye sayang". Bisiknya dekat pada telinga.
Iman kelihatan seperti menggigit bibir bawahnya dengan muka yang tegang.
Aku terus bangun dan menjauhinya. "stop it lah hana julia! Boleh tak you keluar!". Arahku dan serta merta wajahnya berubah.
"but why Dani? Kita kan kekasih! I rindu you tapi you seakan akan nak menjauhi i? What's wrong with you?" soalnya bernada tinggi.
"hana julia.. Please jangan buat kecoh dekat sini..."
"atau you dah sukakan dekat wife you tu! ". Jeritnya dan jari ditundingkan kearah iman. "so, sebab perempuan tulah you dah tak keluar club jumpa i!". Dia seperti orang separa gila menjerit.
"kalau ya kenapa? Dia isteri i dan i ada hak nak cintakan atau nak sayangkan isteri dia". Tegas aku menjawab.
Dia tergaman seketika.
"mana janji you selama ni? Mana pergi semua janji janji manis you dekat i, hah?! Takkanlah you sesenang je nak tinggalkan i hanya disebabkan perempuan tak guna tu?".
"hey perempuan". Dia melangkah mendekati iman dengan wajah yang tegang. Aku turut melangkah mendekati iman, risau jika diapa apakan hana julia.
"kau ingat kau hebat? Hey! Kau tahu tak hubungan aku dengan dani dah lebih dari seorang kekasih? Kau tahu tak....".
"cukup hana julia!!!". Jerkahku membuatkan dia terdiam.
"kalau you datang sini sebab nak porak perandakan rumah tangga i dengan iman! Baik you brambus lahh!". Dadaku turun naik menahan amarah. Pertama kali aku naikkan suara pada dia, sebelum ini perempuan inilah yang aku sanjung dan menjadi pujaan hati.
"okay fine! I boleh keluar dan berambuss!!".
"hey iman! Aku nak cakap dekat kau! Kau ingat laki kau ni ikhlas ke sayangkan kau, hah? Kau ingat dengan semudah tu jeke dia nak jatuh cinta dengan kau?aku nasihatkan kau, Baik kau selidik dulu laki kau ni sebelum kau percaya bulat bulat dekat dia". Ayatnya bagaikan menyembunyikan maksud tersirat.
YOU ARE READING
ISTERI KIRIMAN TUHAN
RomanceCOMPLETED✔️(SECOND BOOK) "kau siapa? Nama kau apa?" - Marteen Daniall. "iman". " aku tahulah iman! Iman apa?". "iman Mikayla". "buruk nye nama kau! Nama kuno sangat tapi aku rasa nama kau ni sesuai dengan kau sebab aku tengok kau ni lembik serupa d...