11

1.5K 46 0
                                    

             "kau kenapa bro, nampak serabut je?". Soal rayden.

"haah, mati bini ke apa?". Sambung karl. bahuku ditepuk olehnya dan mereka duduk di kerusi bersebelahan denganku.

"aku kena kahwinlah". Satu keluhan berat aku lepaskan.

"woahh, seriously lah gila? Kau nak kelentong kitaorang pun agak agaklah, takde angin takde ribut, tiba tiba nak banjir!". Mereka ketawa geli hati.

"hah ketawa lagi! Kau ingat kelakar ke bodoh!". Bidasku. Aku  tengah stress, boleh pulak duk ketawa.

"macam serius je ni! Kau tak main main ke?".

Rambut aku ramas sehingga sedikit serabut.

"hmmm". Jawabku ringkas

"kenapa tiba tiba ni? Siapa betina tu? Ke kau mengandungkan dia?". Soal karl bersungguh.

"entahlah datang dari mana betina tu, tiba tiba je papa aku paksa kahwin dengan dia!" nadaku sedikit tertekan.

"habistu kenapa kau tak tolak je? Kau ni pun satu, yang kau pergi ikut je kenapa?"

Tanpa mempedulikan mereka, sebotol air arak aku tuangkan kedalam gelas. Hanya itu yang boleh buat aku tak fikirkan soal itu.

Air syaitan itu ibaratkan ubat penenang dan perempuan ibaratkan dadah yang membuatkan aku semakin ketagih.  Ini adalah prinsip hidup aku!

Gelas ditangan ditahan oleh rayden"kau apesal! ". Bentakku.

" kau dah minum banyak sangat dah! Aku tahu kau stress tapi ni bukan caranya untuk settlekan masalah kau... Air ni takkan pernah selesaikan masalah kau dani! ". Tegas suaranya.

" cuba kau cakap dekat kitaorang apa yang kau fikir sampaikan kau stress sangat ni? Selalunya kau tak macam ni tau, Selalunya kau akan cool je bila ada masalah". Bahuku ditepuk oleh karl.

"korang nak tahu tak yang perempuan tu ustazah! Tudung labuh bagai... Kau rasa aku happy ke dapat isteri macam tu, hah? Aku 'king' bro, aku dikelilingi oleh perempuan seksi, hot stuff, pandai bergaya but she....is not my taste!". Terus mati kata memikirkan perempuantu.

" pasal tu je ke kau fikir? Aku ingat besar sangat masalah kau bro! Apa tak bestnya dapat ustazah, barang suci lagi bersih bossku, kalau kau taknak, bagi akulah ". Kening ray sudah tercongket.

" nanti kau tak payah pening dah dani.. Kau suruh dia buat macam macam, dia mesti ikut punye! Apa yang kau gelabah sangat? ".

" cakap orang! Korang ni kalau bagi perempuan seksi dengan perempuan berbungkus macamtu! Korang terkam yang seksi jugak!". Mereka hanya tayang senyum kambing.

Macamlah aku tak kenal perangai dua ekor ni.

" bila nak dilangsungkan majlis? ". Soal ray.

" dalam 2 minggu lagi.".

"what? Kenapa cepat sangat kau ni?".

"mama aku tulah tak menyabar.. Tu yang aku duk stress ni... Kau rasa aku boleh hadap ke perempuan macam tu? Aku tengok dia berbungkus macamtu pun aku dah naik rimas! Dahlah mulut dia boleh tahan jugak tahu tak!". Keluhku lagi entah untuk kali ke berapa.

"kau dah pernah jumpa dia ke bro?".

Aku mengangguk dengan soalan karl. "tapi yang aku peliknye, kenapa mama dan papa aku beria nak aku kahwin dengan dia padahal dia bukannye anak tan sri ke dato ke, she is just very low class girl." kutukku.

" Aku rasa nanti terbalik bumi ni bila bini kau dapat tahu perangai sebenar kau ni!". Bibirku menguntumkan senyum senget.

" then, do i care? Siapa dia sampaikan aku perlu tunduk pada dia? .. Kalau dia tak suka cara aku, then dia boleh berambusss! Aku tak perlukan seseorang untuk aturkan hidup aku! Aku ada cara aku sendiri untuk hidup aku sendiri! ". Jawabku bernada angkuh.

ISTERI KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now