"sayang". Panggilnya lembut dan aku memalingkan wajah memandangnya. Kelihatan dia mengukirkan senyuman manis kepadaku.
"ye".
"sayang kenal tak bunga rose ke, lily ke, jasmin ke?".
Aku membalasnya dengan renungan yang pelik.
"kenal. Kenapa?". Pelik betul soalan dia kali ini.
"semua bunga tu sweet kan? Nampak cantik je".
Aku masih tidak dapat menangkap apa yang cuba disampaikan olehnya itu namun aku tetap mengangguk.
"yup! All the flowers are sweet, but they have no comparison with YOU". Ujarnya dengan satu kenyitan nakal.
"cia... Cia... Cia! Hambar betul pickup line". Balasku acuh tak acuh walaupun dalam hati dah berbunga bunga.
"hambar ke? Alah, layankan jelah walaupun hambar". Nadanya seolah olah merajuk denganku.
"malas saya nak layan awak! Merajuklah sorang sorang". Malas nak layan pickup line dia, punggung aku angkat untuk pergi dari situ.
Belum sempat aku melangkah, langkahku terhenti apabila dia tiba tiba mengaduh kesakitan.
Aku berpaling kearahnya yang sedang memegang pipinya diiringi dengan erangan.
Tanpa berfikir panjang, aku bergegas kearahnya dengan wajah yang panik.
"abang kenapa ni? Abang". Soalku panik."auchhh ! My tooth hurts Because You Are too Sweet!". Dia ketawa kuat membuatkan aku bertambah geram.
Aku bukan main risau kut kutlah dia sakit betul, rupanya berlakon aja. Bahunya aku tepuk kuat tanda protes.
"abang ni kan! Sakit betul betul baru tahu!". Rengusku dengan nada yang tinggi. Satu jelingan tajam dihadiahkan kepadanya.
"alah sayang janganlah marah! Sayang nampak makin comel bila marah tahu tak". Tangannya laju mencubit kedua dua belah pipiku.
"abangggg!".aku sudah mula hilang sabar dengannya.
"janganlah marah sayang! Abang bergurau jelahh!"
"bergurau pun ada had lah! Ni sampai berlakon sakit bagai! Iman tak suka tahu tak!". Luahku tak puas hati.
Kang sakit betul betul baru padan muka!
"sayang, calm down okay! Abang gurau jelah, janganlah ambik serius sangat! Okay". Pujuknya lembut membuatkan hatiku mudah saja hatiku yang panas tadi sejuk.
"okay.. Okaylahh.. Tapi janji yang abang takkan buat lagi macam tadi tu!".
Tangannya diangkat keatas "okay".
Nafas lega aku tarik dan kembali duduk disebelahnya. Dah tak ingat aku nak pergi mana tadi!. Duduk jrlah.
"sayang, abang ada problem sebenarnya ni".
Dahiku berkerut.
"problem apa?".
"The problem is... whenever we talk I fall in love over and over again for you".
Laju tanganku menghempuknya. "tak habis habis lagi lahh dia".
"abang ni memang jiwang karat eah? Ouh lupa, playboy kan mesti tahu ayat perempuan". Ujarku selamba.
"mestilahh... Iman pun mesti cair kan dengan abang". Katanya dengan yakin. Aku mencebik.
" sikitlahh tapi tak cair sepenuhnyalah! Try Abang cuba lagi ayat iman, iman nak dengar".
"iman cabar abang untuk buat iman cair sepenuhnya pada abang!". Cabarku berani dan dia sudah mendabik dada.
"kacang je tu". Balanya dengan riaknya.
"okay, apa beza iman dengan mikayla?". Soalnya dengan kening yang terangkat.
"entah, tak tahu". Bahu diangkat tidak tahu.
" iman dan mikayla tu takde beza, dua dua abang yang punya".
Aku tersenyum lebar mendengar pickup linenya itu.
" sayang.. I'm sure your feet are tired, right? ."
"why?". Kenapa pulak dengan kaki aku? Mataku turun membelek kakiku yang berada dibawah.
" coz you've been running through My Mind everytime". Satu kenyitan mata dihadiahkan kepadaku.
Awww. Dadaku yang berdetak laju aku pegang.
Why he is so sweet?.
"abang...". Hampir tak tahu aku nak cakap apa padanya.
" sayang.... Sayang....sayang...". Panggilnya lagi.
"apa?".
"Roses are red, violets are blue,
I'll never love someone
the way I love you.". Mini love dihadiahkan kepadaku membuatkan aku tersipu malu.Oh no! Melting sudah!!.
" how about you? Do you love me?". Dia merenung dalam anak mataku dengan pandangan yang sarat dengan persoalan.
" saya nak ke dapurlahh, saya pergi dulu". Tidak mahu menjawab soalannya, punggung aku angkat dan ingin mula melangkah. Namun baru saja dua tapak melangkah, tanganku ditarik olehnya menyebabkan aku terduduk diatas pahanya.
Dia mengenyitkan matanya kearahku dengan senyuman yang menggoda.
"kenapa nak lari daripada soalan abang? Sayang tak sukakan abang ke? Yelah abang tahulah abang ni jahat, tak sesuai dengan sayang! Abang...". Aku menutup mulutnya menggunakan jari telunjukku."I think you are very careless". Ujarku membuatkan dia berfikir sejenak.
"careless? Kenapa sayang cakap macam tu". Dia memandang pelik kearahku.
"you come and leave things behind, see now what you have left?" ayatku dibiarkan bergantung.
"what?".
"You just came in my mind and left a smile on my face.". Aku tersenyum lebar begitu juga dengannya.
"see! You are too sweet..that why I'm not just falling for you every day but I'm falling for you every second.". Pipiku dikucup olehnya.
"yeke?". Soalku tidak pasti. Takut mulut cakap lain tapi hati cakap lain.
"iyelahh... You have your own identity that can make you different than others and this also make you the sweetest".
Terharu aku mendengarnya.
"so, do you love me like i do love you?". Soalnya lagi.
Aku masih berdiam diri dan tidak mahu menjawab soalannya itu.
"baby, boleh tak baby tolong papa tanyakan mama sama ada mama sayangkan papa ke tak?" kini, perutku pula diusap olehnya.
"Mama ni berahsia betullah dengan papa".
Aku hanya memerhatikan dia yang bercakap dengan perutku.
Nafas aku tarik sedalamnya.
"I love you, I always have, I always will, no question about it.". Ikhlas aku menuturkannya sambil merenung tepat wajahnya yang masih terhala pada perutku.
Mendengar luahannya itu, dia mengangkat wajahnya memandangku.
Segaris senyuman lebar diukirkan pada bibirnya.
" i love you too ". Dahiku dikucup lama olehnya. Mataku dipejam rapat menghayati suasana indah itu. Aku bagaikan di awan awangan apabila diperlakukan sebegitu.
Semakin hari semakin aku rasakan kasih sayang daripada Marteen yang diberikan olenya.
Aku bersyukur kerana dia sudah menghargaiku dan yang paling penting dia sudah mencintaiku.
"so now, I want to be the only hand you ever need to hold.". Ujarnya sambil menyatukan tanganku dengan tangannya.
YOU ARE READING
ISTERI KIRIMAN TUHAN
RomanceCOMPLETED✔️(SECOND BOOK) "kau siapa? Nama kau apa?" - Marteen Daniall. "iman". " aku tahulah iman! Iman apa?". "iman Mikayla". "buruk nye nama kau! Nama kuno sangat tapi aku rasa nama kau ni sesuai dengan kau sebab aku tengok kau ni lembik serupa d...