29

1.3K 47 2
                                    

          Suzy hanya memandang kosong kearah bossnya yang sedang bermesra dengan perempuan entah datang daripada mana. Bukan main gedik perempuan tu sampai rasa nak termuntah ada tengok badannya yang terlentok sana terlentok sini.

Berbulu betul mata tengok dua ekor manusia yang romantik tak bertempat ni.

Satu keluhan dilepaskan.

Kesian dekat iman. Dia bagaikan orang yang hilang semangat dah sampaikan tak berhenti menangis daripada semalam tapi encik Dani bolehh buat bodoh macam takde ape yang berlaku pun.

Memang jenis tak berperikemanusiaan langsung.

Nasib baiklahh dia ada dekat casino semalam dan tengok agedan iman dan encik dani. Jadi bolehlah dia tolong iman.

Kesian iman sampai macamtu sekali encik dani layan dia.

Tanpa sedar, sekali lagi keluhan dilepaskan pada bibirnya.

"suzyyy".petikan jari pada wajahnya  membuatkan dia tersentak.

"ye boss! Ade ape".

"u kenapa suzy? Dari tadi lagi i pnggil u! U ada problem ke?". Tanyanya bernada serius.

"sorry boss! I okay maybe penat sikit kut!". Senyuman manis cuba aku ukirkan padanya seperti sedia kala.

"iman mana? Dia masuk kerja tak?".

Kepala digelengkan.

"eeee apalah staf you tu sayang! Pemalas betull, baik u amik i kerja dengan you". 

Ewah! Minah ni sesedap mulut je kutuk orang, kan mulut kau jugak aku cili nanti. Satu jelingan maut dihadiahkan kepadanya.

"okaylahh suzy! I nak keluar kejap kalau ada apa just call me".arahnya membuatkan suzy mengangguk. Rasa hilang mood nak bercakap dengan boss apabila teringat apa yang dia buat pada iman.

Nak marah tapi siapalah dia nak marah boss pulak tu. Kan tak pasal pasal kena buang kerja.

"suzyyy". Satu jelingan menyampah dihadiahkan kepada eita yang sedang berjalan kearahnya. Ni mesti nak tanya pasal boss! Menyampah betullah! Tak boleh tengok orang senang betul.

"boss mana?".

See! Soalan ni je yang akan keluar daripada mulut minah ni setiap masa.

"i don't know!".

"takkanlah u tak tahu! U kan p. A dia mesti lahh u tahu!". Desaknya.

"memanglah i p. A dia tapi i bukan wife dia yang serba serbi tahu! Dah i cakap tak tahu, tak tahulahh! U boleh tak jangan kacau i, sibuk je u ni!". Nada suzy semakin mengeras.

"bukan main berlagak eahh u ni! U tu just p. A dia je, i ni pulak girlfriend dia! Patutnya you need to respect me more!". Katanya dengan nada berlagak.

Meroyan pulak perempuan ni.

Senyuman sinis terukir dibibir suzy. "girlfriend? You iktiraf sendiri ke title tu? Boss tak cakap ape ape pun! Ke you yang lebih lebih!". Sindiran itu membuatkan eita terdiam.

"youuu ni kannn....".

"dahlah eita i malas nak layan orang macam u ni! Baik i pergi makan lagi kenyang daripada tengok muka you yang tak seberapa ni!". Setelah itu, suzy meninggalkan eita yang sedang menahan amarah.

Padan muka kau perempuan! Puas hati aku.! Kerja kurang menggedik je lebih.


" hye iman! How about you? Feeling well? ". Iman yang sedang termenung disofa didekati oleh suzy. Jelas raut wajahnya yang suram namun dia tetap mengukirkan senyuman yang manis.

ISTERI KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now