Selesai menghidangkan air diatas meja, Punggung aku angkat dan ingin melangkah pergi dari situ ingin memberikan ruang kepada 3 sekawan itu untuk berbual bual.Suasana masih sunyi seperti tadi.
"iman".
Wajah aku palingkan kearah syed haikal yang memanggil namaku.
" boleh tak kalau awak join kitaorang? Kitaorang sebenarnya ada benda nak cakap ni". Pinta syed haikal dan aku mrngangguk.
Punggung dilabuhkan disebelah marteen dengan seribu satu persoalan yang hadir di fikiran.
Diorang ni serius semacam je dari tadi.. Apa benda yang diaorang nak cakap sebenarnya...
"so, dani... Iman.... Kitaorang sebenarnya datang sini sebab kitaorang nak minta maaf dengan korang terutamanya iman...".
"kitaorang sedar yang kitaorang banyak buat salah dengan awak iman". Sambung rayden dan riak mereka jelas menunjukkan mereka serba salah.
" takde apelah.. Rayden.. Haikal... Saya tak ambil hati pun". Balasku sambil tersenyum.
Alhamdulillah lah kalau diorang betul betul dah berubah.
"entah korang ni... Aku dengan iman okay je... Korang tak payah nak minta maaf sangatlah.. Lagipun aku pun sama je dengan korang dulu..".
"kitaorang sebenarnya dah sedar yang dunia ni tak bawak ke mana pun.. Aku asyik kerja harta, yass memang aku dah berhasil dapat kan semua tu! Aku banyak duit, aku kaya... Tapi aku sedar yang disebabkan harta tulah, aku hilang semuanya! Aku hilang kawan, aku hilang mak ayah.. "luah rayden dengan kecewanya.
" aku sebenarnya bukan nak cabar sangat kau dulu.. Tapi aku cuma dengki denga kau... Yelah kau ada semuanya dani... Walaupun kau takdelah baik sangat tapi kau still dikelilingi oleh wanita wanita cantik, harta melimpah ruah... Aku sebenarnya cemburu...". Sambung rayden lagi.
Turut bersimpati aku dengannya.
" tambah tambah lagi kau ada isteri secantik dan sebaik iman... Sampaikan aku rasa nak lawan kau, nak bersaing dengan kau.. ".
" aku minta maaf dani".
Marteen bangun dan memeluk sahabatnya itu dengan senyuman.
"aku minta maaf jugak ray, karl atas kesilapan aku selama ni! Dahlah kenang benda yang lepas. Kosong kosong jelahh".
Tersenyum gembira aku melihat 3 sahabat itu saling berpelukan dan saling memaafkan antara satu sama lain.
"tahniah iman". Ujar syed haikal membuatkan dahiku berkerut.
"tahniah? Kenapa?".
"sebab awak mampu tundukkan seorang playboy ini". Bahu marteen ditepuk kuat.
"betul tu, awak memang hebat sebab sebelum ini memang tiada siapapun yang mampu mengubah lelaki jahat ni melainkan awak! Awak memang hebat".
Aku mengukirkan senyuman lebar mendengar pujian itu.
" Alhamdulillah".
"nanti kalau saya nak kahwin, saya nak cari isteri macam awaklah..boleh bawak saya ke jannah".sambung syed haikal.
"nasib baik kau cakap macam isteri aku tapi bukan isteri aku.. Kalau tak memang ke tanahlah kau bukan ke jannah".
"rilekslah bro...kau ni sensitive sangat.. Tapi kalau iman pun okay jugak.".
Belum sempat syed haikal menghabiskan ayatnya, marteen sudah mengangkat penumbuk kearah syed haikal membuatkan kami ketawa.
"abang, you are so cute". Aku sudah ketawa sakan melihat aksinya itu.
"actually aku ada satu benda lagi nak cakap dengan kau dani". Celah Rayden membuatkan kami kembali serius.
"apa dia?".
"aku just nak bagitahu yang kelab casino kita tu dah tutup! Memang rugi besar tapi".
"takpelahh.. Rezeki tu luas. Dekat lain pun boleh cari rezeki jugak, bukan dekat tempat tu je". Tenang marteen membalas.
" itulahh.. Aku rasa lepasni aku nak kahwin cepat cepat lahh". "celah syed haikal tiba tiba.
" aku pun nak kahwin jugaklahh". Sampuk rayden pulak.
"kenapa korang ni? Tiba tiba je nak kahwin". Soal marteen pelik kepada dua sahabatnya itu.
"syoklah tengok korang berdua ni!! Nampak bahagia je... Aku pun nak bahagia jugak, bukan korang je nak bahagia".
Aku ketawa mendengar jawapan rayden itu.
"bagus sangatlah tu dah nak kahwin! Bawak bawak sedarlah yang umur tu dah tua! Yelah takut nanti tak laku lah pulak". Sindir marteen.
Aku hanya tergeleng kecil melihat telatah mereka bertiga itu.
Bila tengokkan persahabatan mereka, tiba tiba teringatkan si mia.
Rindulah dekat seketul mia anati.
Yelah, orang dah berumahtangga mesti dah busy sekarang ni! Tak macam dulu selalu je dapat lepak.
Hye korang 🖐️
Okay ke tak tu?????????Cerita ni dah nak sampai penamat tau 😝
Kita jumpa di ending ya...
Tatatititutu
YOU ARE READING
ISTERI KIRIMAN TUHAN
RomanceCOMPLETED✔️(SECOND BOOK) "kau siapa? Nama kau apa?" - Marteen Daniall. "iman". " aku tahulah iman! Iman apa?". "iman Mikayla". "buruk nye nama kau! Nama kuno sangat tapi aku rasa nama kau ni sesuai dengan kau sebab aku tengok kau ni lembik serupa d...