31

1.5K 47 8
                                    

            Wajah polos iman yang sedang lena tidur disebelah aku pandang dengan satu senyuman senget terukir pada bibir.

'aku dah dapat yang aku nak'

Bermula dari keningnya yang terbentuk cantik sehinggalah ke bibir mungilnya aku perhatikan satu persatu.

'kau memang cantik iman,! Tapi sayangnya kau tak boleh buat aku suka dekat kau! Setiap kali aku dekat  dengan kau, setiap kali tu jugaklah aku rasa nak sakitkan kau!'.

'tapi entah kenapa hati aku menjadi sangat panas apabila melihat agedan iman dan rayden semalam! Aku rasa tercabar apabila melihat mereka menyentuh iman!'

'walaupun aku tak suka iman, tapi aku takkan biarkan sesuka hati diorang je pegang hak milik aku'.

'iman milik aku, hanya aku yang layak sentuh dan sakitkan dia'.

'HANYA AKU'.

Aku hanya memerhatikan kelopak mata iman yang sedikit terbuka dan tangan kecilnya memisat misat matanya.

Oleh kerana aku sengaja merapatkan wajahku dengan wajahnya, deruan nafas lembutnya dapat dirasai menempa di kulit pipi.

Matanya terus terbungkang luas apabila dia melihat wajahku yang hanya beberapa inci dengannya.

"good morning sayang". Ucapku dengan nada lembut dan tanganku naik mengelus ubun ubunnya namum tanganku ditepis olehnya.

Dia cuba untuk bangun tetapi aku cepat bertindak menahannya. Bunyi esakannya mula kedengaran.

"ken.. apa.. A.. wak buat sa.. ya macam niii...". Ujarnya dengan rembesan air mata dipipi.

"syhhh sayang! Janganlah menangis macam ni! Baru je semalam kita have fun takkanlahh pagi ni nak sedih dahh!". Air matanya aku kucup dengan penuh romantisnya namun dada bidangku ditolak oleh tangan kecilnya.

"cukuplahh marteen! Tak puas lagi ke awak sakitkan hati saya!" jeritnya kuat membuatkan aku hilang sabar.

Tidak semena, lehernya aku cekik . " kau siapa nak jerit depan muka aku hah!!  Sebelum ni takde siapa pun yang berani tinggikan suara dekat aku!! Kau jangan nak jadi kurang ajar!!! ".

" sakit.. .. Tolong... Lepaskan...". Dia meronta untuk dilepaskan namun aku hanya membalasnya dengan senyuman sinis.

" sakit?".soalku dan dia mengangguk perlahan.

" kalau kau taknak sakit macamni lagi, lepasni kau kena ikut semua arahan aku tanpa membantah! Kalau kau lawan aku, siap kauu!".  Badannya aku tolak kasar ke belakang.

"kau faham ke tak??!!".

"fah..am..".dia kelihatan  menggigil seperti dalam ketakutan.

"dan satu lagi! Kau jangan berani lagi jumpa jantan macam semalam! Kalau aku tahu kau buat perkara macam semalam, aku akan seksa kau teruk lagi!".

Selepas itu, aku turun dari katil dan berlalu ke bilik air untuk mandi. Esakannya yang semakin kuat aku hanya biarkan begitu saja.

Nangis aje kerja! Lembik betul perempuan macam ni!.


" iman! You okay tak? Sorry iman pasal semalam! ". Suzy terus menyerbuku apabila aku melintasinya.

Aku mengukirkam senyuman manis kearahnya" takde apelah suzy lagipun saya okay je".

"tapi muka you macamm...."..

"no! Don't worry! Saya okay! Saya masuk dalam dulu ye!". Setelah dia mengangguk, langkah aku hayunkan masuk kedalam ruang pejabat.

ISTERI KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now