28

1.4K 52 16
                                    

    
     "Ya Allah! Aku bermohon kepadamu supaya memberikanku kekuatan dan ketabahan dalam menempuhi segala dugaan yang hadir dalam hidupku.. Aku lemah, aku tak mampu berdiri tanpa bantuan dan petunjukmu... Berilah aku kesabaran yang tinggi dan sentiasalah mengingatkanku supaya sentiasa redha dengan segala ujian yang hadir, sesungguhnya segala apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.. Dan aku memohon kepadamu supaya memberikan hidayah kepada suamiku untuk berubah ke jalan yang benar dan janganlah biarkan dia terpesong jauh dalam dunia gelapnya sendiri... ". Dengan air mata yang bercucuran di pipi, doa diaminkan. Nafas ditarik sedalam dalamnya supaya dapat menenangkan hati yang berkecamuk ini.

Mengingatkan kata kata Marteen pada siang tadi membuatkan hati aku bagai disiat siat. Nampak sangat yang dia langsung tak beri hatinya padaku walaupun sesikit malah tiada sekelumit rasa simpatinya terhadapku.

Air mata diseka dengan tangan. Kau kena kuat iman! Kau tak boleh jadi selemah ini! Ini adalah dugaan kau, jadi kau kena tabah harungi semuanya.

Apabila terdengar seperti orang bercakap di luar, kakiku bergegas kesana. Bukan saja bercakap, kedengaran suara bergelak ketawa manja.

Langkahku terus mati melihatkan Marteen dihadapan. Dia senyum sinis kearahku.

"ni ke isteri you sayang! Nampak macam perempuan kampung!". Sindir seorang perempuan yang berada di sisinya. Perempuan ni sama dengan perempuan yang tampar aku dekat office haritu. Tak silap namanya Hana julia.

"isteri atas kertas je! Memang macam kampung kan sayang!". Tangannya makin mengetatkan rangkulan pada pinggang perempuan seksi itu.  Tangan perempuan itu mula bermain manja pada dada bidang Marteen.

"sayang! Jom kita,". Tangan yang galak bermanja pada dadanya ditangkap olehnya dan tangan itu dikucup romantik.

Aku hanya diam memerhati.

"alah sayang! I rasa tak selesalah nak bermanja dengan you bila ada orang lain dalam rumah ni! Kita kan nak spend time together je". Suaranya dileret leret manja.

"heh! Apa kata kau ni berambus daripada sini! Alang alang dah pakai telekung tu, apa kata you pergi mengaji ke, solat sunat banyak banyak ke". Arah perempuan itu kepadaku dengan satu jelingan.

"sayang". Bibirnya mengucup pula pada kedua belah pipi perempuan itu tanpa mempedulikan perlian hana julia. Tergelak kecil perempuan itu. "ya sayang". Balasnya dengan senyuman nakal pada bibir.

Bibirku dikertap.

"jommmm, i tak sabar dah ni!". Bisiknya halus pada telinga perempuan itu dengan nada perlahan tapi masih dapat didengari olehku.

Marteen mula memimpin tangannya dan melangkah kearah biliknya. Sempat perempuan itu menghadiahkan senyuman senget pada bibirnya apabila dia melintasi hadapanku.

Otakku mula mencerna. Diorang masuk bilik?  Aku cuba beristigfar dalam hati. "mesti diaorang nak buat maksiat  dalam bilik!". Dengan pantas aku berlari kearah mereka dan tangan aku depa untuk menghalang laluan mereka untuk masuk ke bilik. Aku takkan benarkan diaorang buat maksiat dalam ni! Apa nak jadi pun jadilahh. Itu nekadku!

"kau kenapa sial?". Matanya mencerlung memandangku dengan nada yang meninggi.

"awak nak buat apa dengan dia dalam bilik?". Soalku dengan berani.

"yang kau nak sibuk pasal aku kenapa? Aku dah cakap kan jangan sibuk hal aku!". Jerkahnya kuat.

"tapi awak sedar tak yang awak buat ni salah Marteen! Awak tak boleh buat macam ni, berdosa! Pleaselah Marteen, saya merayu dengan awak jangan buat zina dengan dia!". Rayuku bersungguh sungguh.

ISTERI KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now