Dediği şey karşısında ne yapacağımı bilemediğimden kapıyı bize doğru gelmekte olan annemlerin yüzüne kapattım."Ne demek oluyor bu? Kağıtta böyle bir şey yazmıyordu."
"Öyle kolay kolay çıkılmayacağını söylemiştim."
Kapı tıklatılırken annem neden kapıyı kapattığımı ve hemen açmamı söylüyordu. Ne yapacağımı bilmiyor, kal gelmiş bir şekilde sadece kapıya bakıyordum.
Annem bu takım elbiselileri görünce kim diyecektim? Arkadaşım veya Aras'ın tanıdığı da diyemezdim ki.
"Bu adamları çıkar şu evden." Bahçeyi gösterdim.
Aras daha da dibime girdi. "Ama eğer oynamaya devam edersen böyle bir şart ortaya konulmayacak."
"Tamam Aras oynayacağım hemen çıkar. Size sürprizimiz var durun bir dakika!"
Kısık sesle Aras'a dedikten sonra annemlerin sesimi duymaları için bağırdım.
Aras adamları çıkarırken mutfağa koştum. Hediye olabilecek annemlerin daha önce görmediği bir şey ararken hala elimde tuttuğum saçlara baktım.
Aklıma gelen fikirle tezgaha koyduktan sonra koşarak kapıyı açtım.
"Hoş geldiniz."
"Ne bu otuz iki diş gülüş, niye yüzümüze kapıyı kapatıyorsun?"
"Çünkü size sürpriz yapmış Aras onu yerleştirdim." dememle Aras belirdi.
"Merhaba ben de tam yeni gelmiştim. Sizi görünce sürpriz yapmak için heyecanlandı herhalde ondan bir anda kapadı. Hediyenize bakalım mı?"
Aras bunu derken babamın onun ayakkabılarına baktığını görmemle "Ayakkabılarını çıkaracaktı da temiz diye çıkarttırmadım. Çorabı ıslakmış da."
Ona baktığımda ne diyorsun dercesine bana bakınca gözlerimle ayağını işaret ettim.
"Kusura bakmayın böyle girdim ama... İçerlere girmedim zaten."
Annemlere de saçma gelmiş olacak ki bizi takmayıp mutfağa geçtiklerinde gülümseyerek "Hazır mısınız hediyenizi görmeye?" dedim.
"Arascım hiç zahmet etmeseydin." diyen anneme "Olur mu öyle şey lütfen." diye kibar çocuk ayaklarına yatan salağa gözlerimi devirdim içimden.
"Bakıııın! Çok güzel değil mi her modele uyar bu."
Aras'ın gülen yüzü anlık soldu.
Bakışlarımız buluştuğunda "Ne yapıyorsun?" diye ağzını oynatırken zorla gülümsemeye çalışıyordum.
Annemler tuhaf bir bakış attıktan sonra gülümsemeye çalışarak teşekkür ederken etrafıma başka neyi gösterebilirim diye bakındım fakat hiçbir şey bulamadım.
Madem buna başladın devamını da getir Derin.
"Baba gel bakayım senin saçlara da takabilir miyiz acaba." diye babamın yanına yaklaşıp Aras'ın az önce koparttığım saçlarıyla babamınkileri yan yana getirdim.
Babamın hafif aklaşan saçları Aras'ın siyah saçlarının yanında fazla açık kalınca vazgeçtiğimi söyledim.
"Nasıl düşünmüş canım ya." Gülümseyerek ona bakarken her an batıracakmış gibi olan bana bakarken zoraki gülümsemesiyle anneme baktı.
"Evet... Evet... Umarım beğenmişsinizdir. Neyse ben gideyim artık rahatsızlık vermeyeyim."
"Aa olur mu öyle kalsaydın canım." Anne!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
D/C ? (Şişe Çevirmece)
ActionBir grup genç arkadaş çocukların oynadığı bir oyunu oynamaya karar verirken başlarına gelecekleri bilselerdi hiç oynamamayı tercih ederlerdi. Kurallara uyulmadığında ne oluyordu? "Anlamıyorsun! Çocukların oynadığı bir oyundu bu.Hayatımızı değiştiren...