"Aras, Uluç'u bize şaka yapması için tuttuysa... Seni buna başlatan kimdi?"Aras'ı bulmak için arkamı dönmemle karşımda onu görmem bir oldu. Biraz korksam da bir şey belli etmedim.
Ne dediğimi duymuştu. Sorumu cevaplaması için ona yaklaştığımda o da gözlerini etrafta gezdiriyordu, düşünür gibi bir hali vardı.
"Bunu ona yapan kimdi o zaman?" dediğimde bilmediğini söyledi. Bilmiyorum diyeceğine bana yardım etsene!
Aklıma Anıl'ın başlatabileceği gelince bunu Aras'la paylaştım.
"Anıl uyuşturucu kullanmıyor Derin, ot içiyor."
Çok pardon ya paşam(!) Gerçekten arkadaşını savunuyorsun ve savunduğun cümle bu mu Aras? Sinirlenmemek için dikkatimi dağıtsın diye ellerimi kaşıdım.
Gözümde ikisinin pek de bir farkı yoktu. İkisi de zararlıydı.
"Nerden biliyorsun?"
"Öyle bir şey olamaz. Anıl'la birbirimizin her şeyini biliyoruz öyle bir şey olsaydı bunu bana söylerdi. Sen bizi gözünde fazla kötü bir yere koymuşsun ama sandığın kadar değiliz." dediğinde güldüm.
Haklısın, kötü olan, ruh hastası olan benim zaten senin ne haddine.
"Bunun arkasında ben de, Anıl da yokuz. Kanıtlarız." deyip arkasını dönmesiyle bağırdım.
"Aman kanıtlamaya çalışacaksın diye yalanını örtmeye çalışma da yine."
Bana dönmeden anlık duraksadı ve tekrar hastaneye doğru yürümeye devam etti.
Bana arkasını dönüp gitmeme sinir olsam da bir şey demedim. Takma Derin şunu boş ver.
Çok geçmeden peşinden ben de diğerlerinin yanına gittiğimde Ceren, Özgür'ün omzunda yatıyordu.
Anıl kapının başında beklerken yanına gittim.
"N'aber?"
Yüzünde herhangi bir pişmanlık veya endişe yoktu. Normal gözüküyordu.
Cevap vermeden kafasını salladı.
Yanına yanaştım.
"Senin bu olanlarla bir alakan yok, değil mi Anıl?"
Kaşları çatıldı. "Ne demeye çalıştığını anlamadım Derin."
Oysaki herkesin anlayacağı bir soru sormuştum.
Anlaşılmayacak bir şeyin olmadığını söylediğimde yaslandığı duvardan kendini çekti.
"Ben arkadaşlarıma zarar vermem, bilhassa bana karşı hisleri olan bir kıza."
Duyguları fark edecek kadar aklı yerindeymiş en azından. Duru'ya bazen yanaşması Selen'i kıskandırmaya çalışmak olabilir miydi acaba yoksa gerçekten Duru'yu mu beğeniyordu merak etmedim değil.
İki saniyede başka yerlere dağılan dikkatimi topladım.
"O zaman ona bunu yapan kimdi?" dediğimde biraz düşündü.
"Hiç aklına kendi isteğiyle başlamış olabileceği gelmiyor mu?" dediğinde "Hayır," dedim.
"Hayır çünkü hayatı güzeldi, normaldi, seviyordu hayatını yani. Daha çok küçük. Bu hataya sadece aptallar düşer, hayatından memnun olmayan insanların kaçış yoludur."
"Senin bilmediğin olaylar da olmuş olabilir veya içinde yaşadığı. O psikolojiyi bilirim Derin."
Nereden biliyor ki diye düşünürken bozuntuya vermeden cümlenin devamını getirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
D/C ? (Şişe Çevirmece)
ActionBir grup genç arkadaş çocukların oynadığı bir oyunu oynamaya karar verirken başlarına gelecekleri bilselerdi hiç oynamamayı tercih ederlerdi. Kurallara uyulmadığında ne oluyordu? "Anlamıyorsun! Çocukların oynadığı bir oyundu bu.Hayatımızı değiştiren...