•Önemli•

14K 224 62
                                    

Öncelikle bir şeyleri açığa kavuşturmak istiyorum. Gelen yorumlarla bir açıklama yapma ihtiyacı duydum. Bazılarına cevap verdim ama burda herkesin görebilmesi için konuşacağım.

Bu kitap şiddete dikkat çekmek için yazılmıştır. Fidan ülkemizde şiddet gören aile baskısı altında olan kadınları temsil etmekte. Hikayedede görüyorsunuz şiddet ve baskı var. Zaten bunlar toplumuzda fazlaca olan şeyler. Amacımda buna dikkat çekmek.

Kitap ne şiddeti meşrulaştırmıyor ne de destekliyor. Fidan karakteri bütün bu olumsuzluklara şiddete baskıya rağmen savaşan kadınlarımızı yantıyor.

Belki en çok kadın ölümlerinin şiddetlerinin olduğu ülke olmasaydık bu kitabı yazma ihtiyacı duymayacaktım ben. Keşke böyle bir şey olsaydı.

Kadınlarımız acı işinde kızlarımız sürekli toplumun dilinde ki kurallara kalıplara sokulmasaydı bu kitap yazılmayacaktı.

Bazılarınız şiddet içeren sahneleri çıkarmamamı istedi. Sadece şunu söylüyorum haberlerde onca kadın ölümleri şiddetlerini görüyoruz. Kimse kalkıp psikolojimizi bozuyor kaldırın demiyor. Buda böyle bir şey.

Ben olan şeyleri neden gizleme ihtiyacı duyuyorum ? Neden gerçekleri ve böyle kadınların yaşadıklarını silme ihtiyacı duyayım ?

Ki kaldı ki sildim. Ben bu kitabı silince şiddet bitti mi ?

Amacım Fidanın bütün olanlara karşı nasıl güçlü olduğunu göstermek. Toplumuzun bize verdiği kalıpları kırmak. Cahil kesimlerin olduğunu küçük yaşta olan evlilikleri göstermek.

Bunlar gerçek ben gidip uydurmuyorum. Bizzat görüyoruz hepimiz. Hatta bazılarımız farkında olmadan katılıyor.

O kadar çok cahilce ve kalıplara sokulmuşuz ki normal geliyor.

Ben buna tepkisiz kalmamak istiyorum. Zaten kitaptaki her karakter toplumundaki kişileri yansıtıyor.

Başta, Fidan ardından Kenan sonra Aliye Fidanın annesi abisi yengesi bir çoğu.

Hepsi toplumuzdaki kişilere ait.

Eğer okumak istemiyorsanız rahatsız edici buluyorsanız okumayabilirsiniz. Seçim sizin, ben kimseyi okumak zorunda bırakmıyorum ya da zorlamıyorum.

Ama şunu tekrar belirtmek istiyorum bunlar olan şeyler. Her gün haberlerde görüyoruz. Bir gün dışarı çıktığımızda o kadınlardan ya da o kızlardan birinin ben ya da sen olmayacağının bir garantisi yok.

Bazı kadınlar susuyor. Çoçukları için aile baskısından.

Bazılarına kolay geliyor "boşan işte" demek. O kadar kolay olsaydı şimdi o kadınlar ölmezdi.
Arkanızdan eski eşinizin ya da sevgilinizin sizi öldürmeyeceği ya da dövmeyeceğinin bir garantisi yok.

Belki bunlar için eski eşe ya da sevgiliye gerek yok. Sadece istediğin gibi giyinmen yetiyor.

Bunların sorumlusu ne yazık ki aile programlar ve medyadan geliyor.

Sonuç olarak kitaba devam edeceğim. Okuyucu kaybetmek açıkçası umrumda değil. Sonuçta kimseyi zorla tutmuyoruz.

Bu tür yorumların daha fazla gelmesini istemiyorum. Eğer toplumuz iyi ve eşit olsaydı bu konuşma gerçekmezdi.

Sadece üzülüyorum bu durumumuza. Kitabı sildiğim takdirde çoçuk gelinler kızlara konulan kalıplar baskılar ve de uygulanan şiddet son bulmayacak.

Zeemlian 🍒

FidanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin