2 AY SONRA:
Yazar'ın ağzından:
2 ay olmuştu. Evli çift birbirlerini görmeyeli. Şirin çocuklarıyla hayatını devam ettiriyordu. Çocuklarının ikisi oğulları Demir'in arkadaşının yanında ortaklık yapıyordu. Alpaslan abisinin yanında çalışıyordu. Ceren ise Londra'da hemşirelik yapacaktı ama abisi izin vermemişti, annesine göz kulak olmasını istemişti. Annesi koskoca evde tekti. Eve yardımcı da istememişti. Demir'in evde aklı kalmasın diye kardeşinin çalışamamasını istemişti.
Yine her zamanki gibi temizlik yapıyordu Şirin. Başka uğraşacak bir şeyler bulamıyordu bazen çiçek ekiyordu bazen havuza giriyordu. Ama ona bunlar yetmiyordu. Temizlik yapıyordu şimdi de. Ama yaptığı her işte hemen yoruluyordu bazen göğsünde ağrı meydana geliyordu bazen de başı dönüyordu ama o belli etmiyordu çocuklarına. Neden olduğunu biliyordu ama hastaneye gitmeye korkuyordu.
Ceren yerleri silerken Şirin de toz bezi ile mobilyaların tozlarını alıyordu. Birden başı dönmüştü ve göğsündeki ağrı tekrar başlamıştı. Bu sefer ağrısını daha fazla belli etmişti ve ağzından küçük bir inilti çıkmıştı. Hemen kızına bakmıştı kızı farketmişti mi diye. Kızı durumu farketmiş ve annesinin yanına koşmuştu.
- Anne ne oldu o inilti de neydi? Nereni nereye çarptın?
- Bir şey yok kızım, yorulmuşum ondan.
- Sana dedim anne yapma diye bana bırak ben yaparım diye.
Hala başı dönüyordu, önü bulanıktı.
- Bana su getir kızım.
- Otur anne kalkma iyi olana kadar.
Ceren su getirmeye gitmişti. Şirin birden ayağa kalkmıştı ve dengesini kaybedip yere düşmüştü bayılmıştı...
Hastaneye götürülmüştü. Ceren kimseyi korkusundan arayamamıştı. Konuşacak durumda da değildi. Annesini ilk defa bayılırken görmüştü ve korkuyordu.
Şirin'in ağzından:
Gözlerimi açtığım da yanımda doktor vardı. Hastanedeydim. Yataktan doğruldum.
- Merhabalar Şirin Hanım.
Doktor bizden çıkmıştı. Türk doktordu.
- Merhaba.
- Dışarıdaki küçük hanım sizin için çok endişelenmiş. Çağırmamı ister misiniz?
- Biraz daha bekleyebilir. Neyim var doktor hanım? Yoksa düşündüğün şey mi?
- Aklınızdaki şey olabilir de olmayadabilir. Baş dönmesi, göğüs ağrısı, hemen yorulma gibi belirtiler var değil mi?
Başımı salladım.
-Ekokardiyografi (Kalp ultrasyonu) çektik ama kalbinizde bir sıkıntı olduğunu farkettik. Ama kesin sonuç olarak diyemeyiz ondan dolayı kan tahlili yapacağız ve kanınızdaki değerleri karşılaştıracağız.
- Kan tahlili hemen verebilir miyiz?
- Evet hemen size yardımcı olsunlar. Kübra Şirin Hanım'a yardımcı olun.
- Tabi hemen hocam.
Yataktan kalktım ve ayakkabılarımı giydim, dışarı çıktık Ceren kapının önünde bekliyordu. Beni görünce hemen koşmuştu.
- Anne. İyisin değil mi? Bir sıkıntı yokmuş değil mi?
- İyiyim kızım, sadece kan tahlili yaptıracağız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUMA
JugendliteraturMirza ilk eşiyle yağmurlu bir gece de tanışmıştı. Sanki bu bir kurmaca oyundu. Tanışmasıyla evlenmesi bir olmuştu. Hayatı zorluklarla atlatacaktı. Ama. Ama kuma çıktı. Ailesinin zorla istediği kuma. O kuma hayatları değiştirmişti. O bebeği Aslanb...